Baby dyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2009

Rikke, Liam & Linus

Økotex er noget med den måde stoffet/bomulden er behandlet på og hvor stor forekomsten af kemiske stoffer er. Så for at blive økotex mærket skal stoffet opfylde nogle bestemte krav.

Nomite er sådan noget eucalyptus behandling man "sprøjter" dynen med, så støvmiderne ikke kan lide at leve der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

Sjl-msl-Mkl

Lærke90 skriver:

Nu er tiden kommet til køb af baby dyne, men må sige jeg er lidt forvirret.
Umiddelbart vil jeg købe microfiber dyne..

Hvilken dyne har i til jeres små bebs og hvor mang?
Gerne med begrundelse for hvorfor i netop har valgt som i har gjort
På forhånd tak

Hej...

Sidste år da jeg stod i samme situation som dig, tænkte jeg osse lidt på min penge da jeg stod selv med det hele osv.
Så jeg købte en alm. voksen dyne i Jysk sengetøjslager, en Danmarksdyne. Det hedder de vist?!. Den fik jeg så syet om til 2 babydyner og 1 junior dyne. Så er der ikke noget rod med at man skal huske dynen fra barnevognen og ind til sengen Jeg har været så glad for det.

Anmeld

2. august 2009

Pige2009

RikkeØ skriver:

Økotex er noget med den måde stoffet/bomulden er behandlet på og hvor stor forekomsten af kemiske stoffer er. Så for at blive økotex mærket skal stoffet opfylde nogle bestemte krav.

Nomite er sådan noget eucalyptus behandling man "sprøjter" dynen med, så støvmiderne ikke kan lide at leve der.

Tak Sidder lige og læser om det nu... Jeg skal ud og kigge lidt imorgen, for det er meget rart lige at have dynen i hænderne inden man køber noget. Kun det bedste er jo godt nok til bebsen, og h*n er dobbelt eksponeret for allergi og farmand har eksem, så det skal simpelthen være noget ordentligt.

Anmeld

2. august 2009

Lærke90

Tak for jeres besvarelser alle sammen men
Har dog fundet nogle nu.
De fra legehulen i fredericia og hedder luksus dynen og er med dun - bæreevne 12 og kan vaskes ved 60grader. Gav godt nok 300 kr pr. stk. Men er nu ganske tilfreds..

Venter spændt på at de kommer i morgen

Anmeld

2. august 2009

Pige2009

Lærke90 skriver:

Tak for jeres besvarelser alle sammen men
Har dog fundet nogle nu.
De fra legehulen i fredericia og hedder luksus dynen og er med dun - bæreevne 12 og kan vaskes ved 60grader. Gav godt nok 300 kr pr. stk. Men er nu ganske tilfreds..

Venter spændt på at de kommer i morgen

Jeg har lige set dynen på hjemmesiden og den ser også lækker ud. Ved du om kvadraterne er syet helt sammen eller om der er huller imellem, så dunene kan vandre?

Anmeld

3. august 2009

SaNiNa

linda2009 skriver:

Stort tillykke med dgen. Håber barnedåben og brylluppet gik godt Må jeg spørge om prisen på dynerne? Jeg vil gerne have noget ordentligt.

Tak det var en helt fantastiske dag.

Vi gave 250kr på de to som ikke fulgte med i pakken på tilbud

Anmeld

3. august 2009

SaNiNa

linda2009 skriver:

Må jeg spørge om prisen på dynerne? Jeg vil gerne have noget ordentligt.

Du kan få en babydune i babysam lige nu på tilbud til 199 med bæreevne over 10

Anmeld

4. august 2009

Lærke90

Jeg har lige set dynen på hjemmesiden og den ser også lækker ud. Ved du om kvadraterne er syet helt sammen eller om der er huller imellem, så dunene kan vandre?

De dyner jeg har købt kan er vist syet til som kvadrater.
Dunene kan i hvertfald ikke vandre.
Men det er som om der er syet et stykke stof imellem kvadraterne som gør at de ikke kan.

synes det er en rigtig lækker dyne. fylder intet og vejer intet.
Er i hvert fald glad for at jeg købte dem

Anmeld

16. august 2009

6800

Et lille tip: tager man en voksendyne og deler i 2, har man 2 junior dyner, tager man så den ene junior dyne og deler i 2, har man 2 babydyner. Gjorde det for min lillesøster da hun fik en baby, det var merkant billigere, da man ofte kan få en voksendyne på knaldtilbud, eller man i forvejen har en ekstra dyne til at ligge...

Anmeld

22. september 2009

thellep

Lærke90 skriver:

Tak for jeres svar..
Men nej har heller ikke tænkt mig at spare der
Fik bare at vide af ekspidenten i butikken at microfiber dyner var bedre end dun dyner på et punkt, fordi at barnet i en dun dyne har svært ved at komme af med varmen..

Men er stadig meget i tvivl. Skal bare have noget som også er allergi venligt

Jeg kan slet ikke forstå at en ekspedient har fortalt dig at en fiberdyne er bedre end dun!!!

Det er nemlig lige omvendt... dun opsuger den fugt barnet kommer af med om natten så den holder dem tør og varme.

En fiberdyne kan barnet ikke ånde i, der gør at det danner kondens og at barnet bliver mere fugtigt. den eneste fordel med fiber er at den kan holde til at blive vasket oftere end en dundyne kan.

Jeg har selv arbejdet med dyner i 12 år, så jeg ved hvad jeg taler om

Jeg håber dette hjælper på dit valg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.