positiv glukosetest!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. december 2013

LineaFonvig

Ja som overskriften siger, var jeg til min anden glukosetest (i den her graviditet) i går, og den var desværre positiv, som sygeplejersken sagde. Den var 10, 3. Jeg bliver så fulgt nøje og indkaldt til en samtale med en diatist, men mit spørgsmål er:

Betyder det at jeg har graviditetssukkersyge eller har jeg barr stor chance for at udvikle det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

Trekløver(:

LineaFonvig skriver:

Ja som overskriften siger, var jeg til min anden glukosetest (i den her graviditet) i går, og den var desværre positiv, som sygeplejersken sagde. Den var 10, 3. Jeg bliver så fulgt nøje og indkaldt til en samtale med en diatist, men mit spørgsmål er:

Betyder det at jeg har graviditetssukkersyge eller har jeg barr stor chance for at udvikle det?

Vil tro at du har graviditetssukkersyge. Mener tallet skal være over 9.

Anmeld

19. december 2013

cwl

LineaFonvig skriver:

Umiddelbart betyder det at du har graviditetssukkersyge.

Det gode ved det er at du bliver scannet lidt oftere og fulgt lidt tæt, da barnet ikke må overstige 4 kg, hvis de kan se barnet nærmere sig det, bliver du sat i gang. Så du kommer i hvert fald ikke til at gå over tid.

Anmeld

19. december 2013

LineaFonvig

Jeg var ved jordmoder i sidste uge (uge 28+6), og der vejede barnet 1200-1300 gr. Det var det samme som mit første barn vejede omkring samme tisdpunkt. Og han vejede 3646 gr. ved fødslen. Så indtil videre er der ikke nået at være nervøs for. 

Men folk spørger hvad det betyder, når jeg siger jeg var til glukosetest i går og den var positiv. Og jeg ved ikke hvad jeg skal svare.

Anmeld

19. december 2013

cwl

LineaFonvig skriver:

Jeg var ved jordmoder i sidste uge (uge 28+6), og der vejede barnet 1200-1300 gr. Det var det samme som mit første barn vejede omkring samme tisdpunkt. Og han vejede 3646 gr. ved fødslen. Så indtil videre er der ikke nået at være nervøs for. 

Men folk spørger hvad det betyder, når jeg siger jeg var til glukosetest i går og den var positiv. Og jeg ved ikke hvad jeg skal svare.

At du har graviditetssukkersyge og at det forsvinder igen efter fødslen..

Anmeld

19. december 2013

Clisolka

LineaFonvig skriver:

Det betyder at du har fået svangerskabsdiabetes  Jeg var igennem møllen med min ældste  Det er et ret højt blodsukker du havde til testen. Det vil automatisk forsvinde efter du har født - det gjorde det hos mig, men nu har du efter fødslen stor chance for at udvikle diabetes type 2 (hvilket skete for mig 1½ år efter fødslen).  

Det der sker nu, er at du skal snakke med en diætist og skal sandsynligvis videre i systemet - nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg skulle følges på Rigshospitalet de sidste 3 uger af min graviditet med min den ældste, fordi Holbæk Sygehus ikke turde beholde mig. 

"Fordelen" er, at du vil få lidt flere scanninger for at følge babys vægt  Jeg blev sat i gang 39+4 og fik en baby på 4005 g 

Anmeld

19. december 2013

Carina:-)

Du har graviditetsukkersyge.

Og for de fleste forsvinder det efter fødslen.

Dit tal er ret højt,og jeg vil råde dig til at følge diætistens råd så du ikke står med sukkersyge efter fødslen .

+ at for voldsomme udsving i blodsukker er noget skidt for barnet.

Du kan risikere at skulle have insulin,da behovet stiger væsentligt efter 30 uge eftersom barnet vokser.

Men du vil blive fulgt nøje.

Jeg har sukkersyge og fik børn på 3 kg i 36 uge .Så de behøver ikke blive enorme .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.