Søge om indskud ved kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. december 2013

Line8700

Er der nogen af jer der ved hvordan det fungere? Har været inde og kigge på det, og sådan som jeg ser det, er man nødt til at have lejligheden på hånden inden man kan søge, men har ikke lyst til at sige op, og så vi får et nej, og vi ingen steder har at bo...

Ved godt at det måske også er sådan lidt at skal ansøge om et lån til indskud, man ikke ved hvor stort er..
Hjælp.. Nogen der har nogen erfaringer med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2013

serinasmor

Line8700 skriver:

Er der nogen af jer der ved hvordan det fungere? Har været inde og kigge på det, og sådan som jeg ser det, er man nødt til at have lejligheden på hånden inden man kan søge, men har ikke lyst til at sige op, og så vi får et nej, og vi ingen steder har at bo...

Ved godt at det måske også er sådan lidt at skal ansøge om et lån til indskud, man ikke ved hvor stort er..

Har aldrig hørt om nogen der fik nej... Med mindre de allerede havde 1 lån eller boligen var hos en privat udlejer

Anmeld

19. december 2013

Annette A

Ja det er rigtigt at I skal have en bolig på hånden før I kan søge. Vi snakkede med boligselskabet om det og de sagde at vi blot skulle afvente med at underskrive kontrakten før lånet var godkendt og kommunen behandler sagen med det samme. Samtidigt opsagde vi ikke vores lejlighed før det var bragt i orden. Begge de gange vi har gjort det er det gået vildt hurtigt og boligselskaberne er jo vant til procedurene omkring det så de har som regel forståelse for at det lige kommer i orden.

Har også kun hørt at et boliglån kan være vanskeligt at få hvis det er en privat udlejer og ikke kan lade sig gøre hvis man skønner at ens nuværende boligforhold er tilfredstillende nok ift plads samt hvis man selvfølgelig har gæld hos kommunen der ikke bliver betalt eller har et boliglån i forvejen som ikke er betalt færdigt. Vi manglede at betale 2000 på vores gamle lån og de penge sørgede vi for at betale kommunen inden vi søgte om det nye lån.

Men alting gik nemt med selve lånet og det ved jeg også det har gjort fra andre der har stået i samme situation.

Anmeld

19. december 2013

Zelinasmor

Line8700 skriver:

I skal bare have en IKKE underskrevet lejekontrakt. Så i kan sagtens se på lejligheder og så be om lejekontrakten og der igennem søge kommunen om lån til indskud. Men i må ikke underskrive den før kommunen har godkendt, for så hjælper de ikke. 

Den eneste grund til at de ikke skulle ville godkende er hvis:

Du/i tjener mere end et hvis beløb pr. år. (min kæreste og jeg kan ikke søge lån til indskud ved kommunen da vi har 25.000 udbetalt tilsammen i måneden)

Hvis du/i skylder kommunen penge i forvejen for et tidligere lån til indskud.

Hvis de mener at i ikke kan få det til at løbe rundt økonomisk i den kommende lejlighed. 

Anmeld

19. december 2013

Line8700

Mange tak for svar allesammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.