Ligamentsmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2013

CH2012

Hvordan oplever du ligamentsmerter? Og kan de optræde allerede fra uge 6 af? For synes godt nok jeg har ondt, og tænker om det er ligamentsmerter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Mom2

CH2012 skriver:

Hvordan oplever du ligamentsmerter? Og kan de optræde allerede fra uge 6 af? For synes godt nok jeg har ondt, og tænker om det er ligamentsmerter?

De føles som mens smerter og ja du kan godt have dem så tidligt. Døjede selv med dem fra uge 6

Anmeld

18. december 2013

VIPpigen

Husker dem som ret smertefulde i min første graviditet, med min datter. Jeg havde dem allerede fra 4+, jeg var fuldstændig sikker på mens var på vej! jeg havde menssmerter, og underligt i kroppen som op til mens. Lige foruden de ekstra tegn på graviditet, som jeg ikke lige troede på.

Her 2 gang er de ikke så slemme, men det hele har også været udvidet... Vi har lige været til tidlig scanning i dag, og på målene hun tog, stod selvfølgelig mm, og hvad spunk svarede til i dage/uger. Kunne se at en dags forskel alligevel er en mm. Det ene billed jeg har siger 7+5 og den anden 7+6. Men mm er der ca en mm forskel på den ene dag. Jeg kan godt forstå det niver sådan i underlivet, når det udvider sig et par mm om dagen, for det er kun spunk som lige nu vokser den ene mm, og ligger langt nede. Men resten vokser jo også

Anmeld

18. december 2013

Frk. Petersen

CH2012 skriver:

syntes det er svært at beskrive - som kraftig sidestik - Jeg begyndte først at mærke til det efter NF.. Efterfølgende syntes jeg kun det er blevet værre og værre, er i uge 30+ og idag kunne jeg næsten ikke gå fordi det gjorde så ondt (tror det var fordi jeg også skulle tisse rigtig meget, og rendte rundt inde i byen)

Hvis du er bekymret så ring til din læge

Anmeld

18. december 2013

CH2012

Christina88 skriver:

De føles som mens smerter og ja du kan godt have dem så tidligt. Døjede selv med dem fra uge 6

Okay... Tror måske mit er en blanding af bækkensmerter og ligamentsmerter. Er der noget du kan anbefale man kan gøre, så det ikk gør så ondt. Har fundet en liggende stilling, der er ret behagelig indtil nu...

Anmeld

18. december 2013

et-ønske

Egentlig burde man jo være glad for sine ligamentsmerter men NEJ!!!!!
Jeg fik dem også ret tidligt, føles som kraftige mens smerter, både ned i underlivet og om i lænden - og jeg har dem stadig
Jeg bliver bange og nervøs hver gang de er rigtig slemme - men er trods alt 15+2 idag
Graviditet er udover lykken også fyldt med mange bekymringer

Anmeld

18. december 2013

CH2012

VIPpigen skriver:

Husker dem som ret smertefulde i min første graviditet, med min datter. Jeg havde dem allerede fra 4+, jeg var fuldstændig sikker på mens var på vej! jeg havde menssmerter, og underligt i kroppen som op til mens. Lige foruden de ekstra tegn på graviditet, som jeg ikke lige troede på.

Her 2 gang er de ikke så slemme, men det hele har også været udvidet... Vi har lige været til tidlig scanning i dag, og på målene hun tog, stod selvfølgelig mm, og hvad spunk svarede til i dage/uger. Kunne se at en dags forskel alligevel er en mm. Det ene billed jeg har siger 7+5 og den anden 7+6. Men mm er der ca en mm forskel på den ene dag. Jeg kan godt forstå det niver sådan i underlivet, når det udvider sig et par mm om dagen, for det er kun spunk som lige nu vokser den ene mm, og ligger langt nede. Men resten vokser jo også

Ja, nemlig... Synes også det gør ret så ondt. Tænker mit er en blanding af bækkensmerter og ligamentsmerter. Har nogle bækkenbundsafspændingsøvelser som er gode. Og så har jeg fundet en liggende stilling, der er god... Har du ellers gode råd?

Anmeld

18. december 2013

VIPpigen

CH2012 skriver:

Ja, nemlig... Synes også det gør ret så ondt. Tænker mit er en blanding af bækkensmerter og ligamentsmerter. Har nogle bækkenbundsafspændingsøvelser som er gode. Og så har jeg fundet en liggende stilling, der er god... Har du ellers gode råd?

Uhh, mit bliver værst når blæren er ved at være fyldt, eller føles fyldt... Så jeg render på toilet konstant, og ellers havde jeg det bare aller bedst med at ligge på ryggen, ofte havde jeg hænderne på maven, og masserede blidt, det kunne også tage en del af mine smerter

Anmeld

19. december 2013

Mom2

CH2012 skriver:

Okay... Tror måske mit er en blanding af bækkensmerter og ligamentsmerter. Er der noget du kan anbefale man kan gøre, så det ikk gør så ondt. Har fundet en liggende stilling, der er ret behagelig indtil nu...

Jeg brugte en varme pude som også hjalp mig mod mens smerter

Anmeld

19. december 2013

Kløver

Der er ligamentsmerter og graviditetsgenende smerter, kan ikke huske hvad de hedder. Men det er når livmoderen vokser og kan komme helt fra start og frem, og kan bla føles som menslignende smerter

Ligamentsmerter kommer når hormonerne og ledbåndene strækkes og kan bla føles dom jagende smerte eller vedvarende ofte i forbindelse med (pludselig) bevægelse

Har selv oplevet begge dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.