spørgsmål til andre med børn i aflasing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. december 2013

Anonym trådstarter

mit ene barn er i aflasning, en dag i weekenden, og 3 timer en hverdag, da h*n har et handicap som giver os nogen udfordninger, til hverdag så vi ikke har så meget overskud til det andet barn, og jeg kæmper også selv med nogen ting, så derfor er det bedste.

men må ærlig indrømme at jeg lige nu føler mig som verden værste mor

mit barn er hel vild med familien, (hvad der selvfølgelige også er skønt) men h*n er begyndt at sige at h*n også vil holde jul sammen med damen, osv. de har en del mere overskud og h*n er i centrum hele tiden.

jeg er så nervøs for at h*n meget heller vil være der end herhjemme

her hjemme få h*n selvfølgelig også kærligehed og opmærksomhed.

de siger at h*n da også gerne vil hjem nå det er, og h*n løber da også ind nå h*n kommer hjem. men han spørg tit hvornår h*n skal der hen

planen er at vi skal arbejde hen, mod at h*n skal være der en weekend om mdr. og så stadig 3 timer 1 hverdag om ugen og 1 dag de andre weekender.

er det meget normalt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Anonym trådstarter

opper den lige

Anmeld

18. december 2013

tumle

Tror det er ret forskelligt fra familie til familie hvor mange timer i aflastning man bliver bevilliget.

Selv har jeg en lillesøster der har et handicap, til at starte med var hun i aflastning hver anden weekend. Fra fredag efter skole til mandag morgen hvor hun blev afleveret i skolen.

Da hun blev lidt ældre blev det efter min mors ønske lavet om til at udover hver anden weekend, havde hun en overnatning midt på ugen de uger hvor hun ikke skulle være der i weekenderne.

Jeg synes det må være positivt for dig at du ved dit barn er glad for sin aflastningsfamilie. Jeg har desværre ikke helt samme mulighed for med sikkerhed at vide min søster er glad for sit sted, da hun ikke kan give udtryk for det.

Tror ikke du skal være bange for at dit barn hellere vil være hos sin aflastningsfamilie, end hos jer i er jo dets mor og far og det vil derfor elske jer ubetinget. 

Anmeld

18. december 2013

Mamalou

Jeg tror bestemt ikke su skal være nervøs. Dit barn nyder af at få ekstra voksenomsorg og det er dejligt, at han føler sig så godt tilpas hos dem. Dit barn ved godt hvem mor og far er, og der er der intet der kan ændre på

Vh. Louise

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

tumle skriver:

Tror det er ret forskelligt fra familie til familie hvor mange timer i aflastning man bliver bevilliget.

Selv har jeg en lillesøster der har et handicap, til at starte med var hun i aflastning hver anden weekend. Fra fredag efter skole til mandag morgen hvor hun blev afleveret i skolen.

Da hun blev lidt ældre blev det efter min mors ønske lavet om til at udover hver anden weekend, havde hun en overnatning midt på ugen de uger hvor hun ikke skulle være der i weekenderne.

Jeg synes det må være positivt for dig at du ved dit barn er glad for sin aflastningsfamilie. Jeg har desværre ikke helt samme mulighed for med sikkerhed at vide min søster er glad for sit sted, da hun ikke kan give udtryk for det.

Tror ikke du skal være bange for at dit barn hellere vil være hos sin aflastningsfamilie, end hos jer i er jo dets mor og far og det vil derfor elske jer ubetinget. 

tak fordi du tog dig tid til at svare

jeg føler mig nok bare lidt jaloux

normalt er det kun mig der har været den bedste i verden, for h*n og kun har været den der kunne bruges hvis der var noget, da jeg kan læse ham/hende bedre end min mand osv,
men hende aflasningen har haft med børn med handicap at gøre før, så hun er også rigtig god til at læse ham/hende og tror også det er derfor h*n er så vild med hende, jeg syntes bare det er lidt svært,

det er ikke særlig nemt at forklare så håber ikke det lyder som noget være vulapyk

det er dog et bevist valg at det er en har har haft sådan nogen børn før

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg tror bestemt ikke su skal være nervøs. Dit barn nyder af at få ekstra voksenomsorg og det er dejligt, at han føler sig så godt tilpas hos dem. Dit barn ved godt hvem mor og far er, og der er der intet der kan ændre på

Vh. Louise

tak se evt mit svar oppe over til den anden

Anmeld

18. december 2013

wamse

Min datter er i aflastning hveranden weekend, og jeg er meget tryg ved familien, og min datter er så glad for dem. hun betyder også rigtig meget for dem

Jeg føler mig ikke jaloux, men meget tryg ved denne familie, og det er en familie, som jeg kan snakke åbent med, når jeg synes noget er svært, for på den måde, kan de støtte min datter bedst muligt.

Jeg synes vi har et godt samarbejde, hvilket er altafgørende. De laver nogle ting med hende, som jeg ikke selv har overskud til

Anmeld

18. december 2013

tumle

Anonym skriver:

tak fordi du tog dig tid til at svare

jeg føler mig nok bare lidt jaloux

normalt er det kun mig der har været den bedste i verden, for h*n og kun har været den der kunne bruges hvis der var noget, da jeg kan læse ham/hende bedre end min mand osv,
men hende aflasningen har haft med børn med handicap at gøre før, så hun er også rigtig god til at læse ham/hende og tror også det er derfor h*n er så vild med hende, jeg syntes bare det er lidt svært,

det er ikke særlig nemt at forklare så håber ikke det lyder som noget være vulapyk

det er dog et bevist valg at det er en har har haft sådan nogen børn før

Det var så lidt. 

Kan godt følge dig i det du siger, men mon ikke du bare lige skal bruge lidt tid på at  vænne dig til det hele.

Prøv at se det på den positive side. Tænk hvis situationen havde været omvendt, at dit barn blev ulykkelig hver gang at du skulle aflevere.  :-) 

Anmeld

19. december 2013

Mor til Majbørn

Aner intet om børn i aflastning, og vil bare sige følgende:

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor - du har gjort noget, der gør begge dine børn trives bedre og er gladere.

Det skal du kun roses for, selvom det så gør ondt inden i dig

Glædelig jul og rigtigt godt nyt år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.