vitaminer og jern???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. december 2013

san

må man ikke tage de piller sammen? altså jeg tager jern og gravitimin på samme tidspunkt af dagen, må man ikke det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2013

Lamya

san skriver:

må man ikke tage de piller sammen? altså jeg tager jern og gravitimin på samme tidspunkt af dagen, må man ikke det?

Der er også jern i gravitamin så det tror jeg godt man kan, jeg gør det ikke selv, tager kalk om morgenen, jern om eftermiddagen og gravitamin til aften:-)

Anmeld

18. december 2013

Putomanen

Du må ikke få jern samtidig med kalk, da du så ikke optager alt jernet i kroppen.
Hvis der er kalk i din vitaminpille, ville jeg tage jernpillen om aftenen i stedet for

Anmeld

18. december 2013

Lamya

Putomanen skriver:

Du må ikke få jern samtidig med kalk, da du så ikke optager alt jernet i kroppen.
Hvis der er kalk i din vitaminpille, ville jeg tage jernpillen om aftenen i stedet for

Der er ingen kalk i gravitamin 

Anmeld

18. december 2013

Putomanen

Lamya skriver:

Der er ingen kalk i gravitamin 

Så burde der ikke være noget problem
Med mindre du kaster pillerne ned med at glas mælk

Anmeld

18. december 2013

Mie89

Jeg får både jern, gravitamin og kalk - og som andre skriver må jern og kalk ikke tages samtidig da de hæmer optagelsen af hinanden. 

Jern og gravitamin tager jeg om formiddagen, typisk med et glas juice og ellers vand 

Kalk tager jeg lige inden sengetid, da kroppen kun kan optage en vidst mængde kalk ad gangen, og om natten får jeg jo ikke kalk gennem kosten - så derfor burde det give det bedste udbytte  

Anmeld

18. december 2013

san

tak for jeres svar alle sammen jeg forsætter bare med at tage begge dele samtidig...

Anmeld

18. december 2013

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

fra hvilket uge tar man kalk og jern?

Anmeld

18. december 2013

Mie89

Kommende mor skriver:

fra hvilket uge tar man kalk og jern?

Jern er fra uge 10 - og kalk er kun hvis du ikke får nok gennem kosten, så den må du lige tage med din læge og/eller apoteket 

Jeg får f.eks. kalk, da jeg er lactoseintolerant og derfor ikke får dækket mit behov via min kost. 

Anmeld

18. december 2013

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mie89 skriver:

Jern er fra uge 10 - og kalk er kun hvis du ikke får nok gennem kosten, så den må du lige tage med din læge og/eller apoteket 

Jeg får f.eks. kalk, da jeg er lactoseintolerant og derfor ikke får dækket mit behov via min kost. 

Okay tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.