Falde i søvn om aftenen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. december 2013

Vivian87

I lang tid har Aviaja skreget som en gal når hun blev puttet. Det er hun holdt op med, nu ligger hun bare vågen inde i sengen, nogle dage i flere timer før hun falder i søvn.

Mit spørgsmål er om det er okay?
Det er ikke fordi hun ikke er træt, for det er hun!
Hun bliver 2 her den 24/12

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

Vivian87

Den forsvandt hurtigt

Anmeld

17. december 2013

Vivian87

Vivian87 skriver:

I lang tid har Aviaja skreget som en gal når hun blev puttet. Det er hun holdt op med, nu ligger hun bare vågen inde i sengen, nogle dage i flere timer før hun falder i søvn.

Hold da op, 63 visninger og ikke een der har gidet svare...

Anmeld

17. december 2013

sandramor

Vivian87 skriver:

Hold da op, 63 visninger og ikke een der har gidet svare...

Jeg tænker at det er okay.... Altså du siger selv at hun ikke skriger eller græder når hun ligger selv derinde? Min datter på 20mdr kan nogengange ligge i en time og snakke og lege med sin bamse og pludselig sover hun
Selvfølgelig er flere timer længe men det er jo svært at tvinge hende til at sove og tænker at hvis hun ellers er glad og tilfreds om morgenen osv jamen så kan jeg ikke se noget galt i det

Anmeld

17. december 2013

Elgaard73

Som Sandramor skriver, så kan man jo ikke tvinge dem i søvn (selv om at det kunne være rart nogle gange)

Jeg tror bestemt ikke at der sker noget ved det. Vores søn gør det også ( han blev 2 d 24/11). Han kan ligge og snakke, grine og rumstere i helt op til to timer, nogle gange. Jeg har lidt en ide om, at det er hans måde at bearbejde dagen på. Og jeg har lagt lidt mærke til, at de dage hvor han bare ligger sig til at sove med det samme, der sover han langt mere uroligt og har en del opvågninger i løbet af natten. Som om at han de dage, bearbejder sin dag imens han sover og det så forstyrrer hans søvn. Så ser jeg hellere, at at han bruger en time eller to på det førend at han falder i søvn og derefter får en god og rolig nattesøvn.

Men om det er helt tilfældigt med vores søn, ved jeg ikke. Jeg syntes bare at jeg kan se et mønster i det.

Og så længe at hun bare ligger og hygger sig, og ikke er ked af det, vil jeg ikke begynde at gøre noget ved det.  

Anmeld

17. december 2013

Vivian87

sandramor skriver:

Jeg tænker at det er okay.... Altså du siger selv at hun ikke skriger eller græder når hun ligger selv derinde? Min datter på 20mdr kan nogengange ligge i en time og snakke og lege med sin bamse og pludselig sover hun
Selvfølgelig er flere timer længe men det er jo svært at tvinge hende til at sove og tænker at hvis hun ellers er glad og tilfreds om morgenen osv jamen så kan jeg ikke se noget galt i det

Tusind tak for svar! Det gør den dårlige samvittighed lidt mindre at vide at andre sys det okay

Anmeld

17. december 2013

Vivian87

Elgaard73 skriver:

Som Sandramor skriver, så kan man jo ikke tvinge dem i søvn (selv om at det kunne være rart nogle gange)

Jeg tror bestemt ikke at der sker noget ved det. Vores søn gør det også ( han blev 2 d 24/11). Han kan ligge og snakke, grine og rumstere i helt op til to timer, nogle gange. Jeg har lidt en ide om, at det er hans måde at bearbejde dagen på. Og jeg har lagt lidt mærke til, at de dage hvor han bare ligger sig til at sove med det samme, der sover han langt mere uroligt og har en del opvågninger i løbet af natten. Som om at han de dage, bearbejder sin dag imens han sover og det så forstyrrer hans søvn. Så ser jeg hellere, at at han bruger en time eller to på det førend at han falder i søvn og derefter får en god og rolig nattesøvn.

Men om det er helt tilfældigt med vores søn, ved jeg ikke. Jeg syntes bare at jeg kan se et mønster i det.

Og så længe at hun bare ligger og hygger sig, og ikke er ked af det, vil jeg ikke begynde at gøre noget ved det.  

Tusind tak for svar!

Hvor er det bare fantastisk at høre at jeg ikke er den eneste! Tror du kan have ret i at det er hendes måde at koble fra på, for hun er også begyndt at sove bedre om natten!

Anmeld

17. december 2013

Trekløver(:

Vil sige det er okay. Min datter ligger somregel og brokker sig lidt inden hun falder i søvn. Også selvom hun er dødhamrende træt.

Hvis hun bliver ulykkelig og græder/skriger så sidder jeg ved hende og aer på kind, og nusser om hende til hun er faldet til ro.

Anmeld

17. december 2013

Elgaard73

Vivian87 skriver:

Tusind tak for svar!

Hvor er det bare fantastisk at høre at jeg ikke er den eneste! Tror du kan have ret i at det er hendes måde at koble fra på, for hun er også begyndt at sove bedre om natten!

Du er bestemt ikke den eneste, og jeg havde også lidt dine tanker, da vores dreng begyndte på det. Men det er altså helt normalt . Og skønt at hun sover bedre om natten.

Anmeld

17. december 2013

AnthonsMor

Vivian87 skriver:

Så længe hun ikke ligger og græder så synes jeg det er helt ok.. Du kan jo ikke få en 2 årig til at forstå helt, at når man bliver lagt i seng skal man sove med det samme.. Det kommer nok engang

Min søn bliver 9 måneder på fredag, og har da også et par gange "efterladt" ham i sengen, hvor han bare har siddet og leget, så gider jeg da virkelig ikke sidde og glo ved siden af ham Kun en enkelt gang er han blevet helt ulykkelig for så at falde i søvn i mine arme da jeg tog ham op og fik ham til at slappe af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.