hjælp til god hundefoder inden for en remlig pris

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Elgaard73 skriver:

Jeg har ikke nogle råd til hvilket foder, du skal vælge. Det er svært, når man ikke kender hunden's aktivitets niveau, om den har tendens til fedme eller ej og lign.

Men vil bare lige sige, at hvis du køber et dyrere foder, så spiser han altså ikke det samme kvantum, som hvis det var et billigt foder. De dyrere mærker, er sammensat, så hunden meget bedre udnytter det og derfor ikke skal have så meget af gangen. Så i længden vil et dyrt foder, faktisk ofte ende med at være billigere end et billigt foder.

Som eksempel kan jeg nævne, at vores hunhund (Formel 1/flatcoated retriever) før fik Pedigree Pal til ca 250 kr sækken og den holdte i 1 måned. Så gik vi over til Oliver's som koster ca. 400 for en sæk, men den holder i 2 måneder. Altså "sparer" vi 50 kr om måneden, ved at vælge et bedre foder. ( Desuden køber vi 10 sække af gangen, og så får vi dem til 300 pr sæk og sparer endnu mere).

Har kikket på olivers allergivendlige hundefodder og ringet og forhørt mig ved dem men de vil have over 600kr for 13kg og da min hund vejer en 48kg holder det ikke meget mere ind en mdr tid ang pedegree er det osse en meget ringe foder jeg aldrig vil give min hund da de bliver nød til at spise meget mere da der ingen næring er i.
Men tror jeg bliver nød til at gå tilbage til noget natur fodder jeg ellers gav ham engang det koster 300kr for 10kg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2013

IT-nørd

anna111 skriver:

Har kikket på olivers allergivendlige hundefodder og ringet og forhørt mig ved dem men de vil have over 600kr for 13kg og da min hund vejer en 48kg holder det ikke meget mere ind en mdr tid ang pedegree er det osse en meget ringe foder jeg aldrig vil give min hund da de bliver nød til at spise meget mere da der ingen næring er i.
Men tror jeg bliver nød til at gå tilbage til noget natur fodder jeg ellers gav ham engang det koster 300kr for 10kg

Du kan kigge på Bosch hundefoder. Det er et tysk kvalitetsfoder, som mange af mine bekendte opdrættere fodrer med. Jeg fodrer også med det, men jeg har små hunde.

hvis du køber på zooplus.dk, kan du få en 15 kilos sæk til 279-349 kr. Foderet er drøjt i brug. Der er gratis levering hvis du køber for over 299. 

Du kan også købe samme foder lidt billigere på zooplus.de, men der er altid fragt på 6,9 €, så jeg ved ikke om det er billiger når fragten er på.

jeg vil foreslå du kigger på lam og ris eller kartoffel og fisk varianter da de er gode til sart hud.

Held og lykke!

Anmeld

16. december 2013

anna111

Profilbillede for anna111
IT-nørd skriver:

Du kan kigge på Bosch hundefoder. Det er et tysk kvalitetsfoder, som mange af mine bekendte opdrættere fodrer med. Jeg fodrer også med det, men jeg har små hunde.

hvis du køber på zooplus.dk, kan du få en 15 kilos sæk til 279-349 kr. Foderet er drøjt i brug. Der er gratis levering hvis du køber for over 299. 

Du kan også købe samme foder lidt billigere på zooplus.de, men der er altid fragt på 6,9 €, så jeg ved ikke om det er billiger når fragten er på.

jeg vil foreslå du kigger på lam og ris eller kartoffel og fisk varianter da de er gode til sart hud.

Held og lykke!

Tak for svar
Jeg var lige inde og høre ved en spichal foderhandler som ligger lige i nærheden og hun anbefaler mig en hundefoder der hedder aktiv det er osse den fodder man bruger til politi hunde og der kan jeg få 15kg til 279kr så tror jeg vil prøve den til ham da det lyder som en rigtig god hundefoder

Anmeld

16. december 2013

1990h

anna111 skriver:

jeg leder efter en ny hundefoder til min hund som hjælper mod han fælder..
Han er en rotweler/labrador blanning og han har husstøvmidde allergi

Først fik han en billig foder fra coop 10kg til 100kr men der fælede han helt ekstramt.

Jeg udskiftede foderen for 2mdr siden til en foder jeg blev anbefaldet af en her inde for en 2mdr siden er igang med nr 2sæk den hedder multifit og er fra maxizoo får 12kg til 199kr
Og den hjalp mod hans fældning meget hurtigt.
MEN! tror han er alargisk over for foderen for nu er den helt gal med han klør og klør har lige haft ham i bad med spichel shampoo fra dyrlægen og det har ikke hjulpet meget så han får endnu et bad på onsdag.

Nogle der kan anbefalde en foder inden for remlighedens granser kan højst betale 250kr for en 10-15kg sæk da han spiser en hel sæk om mdr da han er en stor hund håber der er nogle der kan hjælpe.

Vil helst ikke have ham tilbage på billigfoderen men heller at han fælder ind han ikke har det godt.

wolfsblut er rigtigt godt..det bruger vi nu..jeg bestiller i tyskland .15kgs sække.har så også til to måneder i en sæk ca..min hanhund vejer 30kg..(er på kur)..men får 250gram om dagen..det er kornfrit og fri for alt muligt knald

tror jeg giver 400et eller andet pr.sæk

Anmeld

16. december 2013

Masig

Barf er 100% naturligt og de fleste hunde kan tåle det...

Men ellers vil jeg foreslå et kornfrit foder... Hvor lang tid siden er det I fik ham testet for allergi? For han kan sagtens have udviklet foderallergi efterfølgende jo....

Vores hund har allergi overfor husstøvmider, lagermider og lopper... Han kunne slet ikke tåle nogen former for tørfoder før han fik sin allergivaccine.... Nu får han Taste of the Wild og Barf... Tidligere var Barf det eneste han kunne tåle, men da hans mave ikke fungere helt godt på det, så får nu tørfoder ved siden af...

Anmeld

16. december 2013

Pcokate

anna111 skriver:

Jeg er ikke intraseret i at høre på at jeg er en dårlig hunde ejer jeg gør hvad jeg kan for ham med alle de midler jeg har jeg elsker min hund

Jeg søger bare hjælp og anbefalinger til en anden hundefoder.
Så vis man ikke har nogen anbefalinger er det ikke nødvendigt at kommentere gider ikke skulle forsvare mig selv igen og igen min hund har det godt han nyder livet får gå ture hver dag får både dåsemad og tørkost hver dag får den medercin han har brug for.

Jeg søger kun råd om en anden hundefodder... Tak

Hvad med at supplere med lakseolie, det hjalp voldsomt på vores vovse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.