Gravid og ved at brække mig ved tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.792 visninger
8 svar
1 synes godt om
15. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med kvalme nærmest døgnet rundt.
Dog ikke så slemt så jeg kaster op. Det har været tæt på nogle gange, hvis der er et eller andet der har trikket det.

Men når jeg børster tænder får jeg den vildeste opkast fornemmelse og står der og ligner en kat der lige har spist græs.

Andre der har det sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

ano14316

Der er meget normalt når man døjer med kvalme at tandbørstning er svært...

Vent evt til op af formiddagen før du børster... Har du meget kvalme er det en god idé at spise en kiks eller lign inden du står op.. nødder er også godt..

Anmeld

15. december 2013

Kløver

Jeg havde i mine 2 første graviditeter og måtte nogle dage droppe grundig tandbørstning, børstede det værste og mest de forreste tænder og skyllede munden godt med vand og derefter tandpasta med lidt vand og/eller mundskyl

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Der er meget normalt når man døjer med kvalme at tandbørstning er svært...

Vent evt til op af formiddagen før du børster... Har du meget kvalme er det en god idé at spise en kiks eller lign inden du står op.. nødder er også godt..

Hi hi, det hjælper ikke at vente, da kvalmen er der fra morgen til aften.
Men tak for dine input.

Anmeld

16. december 2013

Morigen

Anonym skriver:

Dog ikke så slemt så jeg kaster op. Det har været tæt på nogle gange, hvis der er et eller andet der har trikket det.

Men når jeg børster tænder får jeg den vildeste opkast fornemmelse og står der og ligner en kat der lige har spist græs.

Andre der har det sådan?

Jeg har det samme problem, min kvalme er ved at være overstået men når det kommer til tandbørstningen så er det stadig et problem, syntes ikke rigtig at jeg kan vente med at børste tænder til op på formiddagen fordi jeg går på arbejde..

Jeg har dog fået et tip om at bruge en børnetandbørste den er nemlig ikke så stor. Har en veninde der gjorde det, har ikke selv fået det prøvet af endnu

Anmeld

18. december 2013

Disa

Jeg har selv haft døjet meget med kvalme under tandbørstning, troede jeg var den eneste der oplevede sådan noget, for flere af mine veninder har bare kigget mærkeligt på mig når jeg har snakket om det. 

Jeg kæmpede mig bare igennem det, men frygter næste gang jeg bliver gravid om det bliver det samme igen.

Gulerødder tog min kvalme, giver ingen mening, men det virkede. Spiste så mange så jeg følte at jeg blev helt orange af det. 

Anmeld

18. december 2013

Anonymor1

Hvor "sjovt", alle har synes jeg var så underlig når jeg fortalte om lige præcis det du beskriver - jeg var indlagt i starten af min graviditet med hypermesis, og havde også kvalme og opkast fra morgen til aften - så det hjalp heller ikke at vente til op af dagen med at børste tænder. Selvom min kvalme er forbedret nu (er 34 uger henne) er tandbørstning stadig svært for mig, da jeg 9 ud af 10 gange kaster op bagefter. Jeg børster tænder tre gange om dagen nu UDEN tandpasta, det hjælper! Så bruger jeg tandtråd hyppigt og børster med tandpasta hver gang jeg føler jeg kan. Min jordemoder siger det er ret normalt og det vigtigste er at du får børstet "skidtet" af som du kan gøre uden tandpasta og så må du børste med det igen, når du ikke længere kaster op af det. Det lyder klamt, det føles også som om jeg er super klam, men ingen kan holde ud at kaste op hele tiden, og det er heldigvis kun en periode Held og lykke! 

Anmeld

18. december 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Andre der har det sådan?

Husker det alt for godt fra min graviditet!
Jeg kan tilslutte mig rådet om en babytandbørste, det tog lige toppen af reflekserne for mig

Anmeld

18. december 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar alle sammen.

Meget rart at høre det er normalt. Og så må jeg prøve med en børne tandbørste.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.