Stress...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

SHERO

Hej

Jeg står i butik, og er afd. leder i en lille afd.
Jeg var for ca. 6 måneder siden sygemeldt kort tid pga voldsomme stress symtomer... Jeg er virkelig begyndt at føle de samme symtomer nu, på trods af jeg lige er gået på ferie ligger alle mine tanker på arbejde. For 2 måneder siden blev min kollega fyret pga nedskæringer, hvilket betyder at jeg nu er den eneste fuldtid i min afd. derud over har jeg en deltid. Vi har førhen været 2 fuldtid og 3 deltid. Jeg står alene i min afd stort set alle dage, og er oftest en kamp at blive afløst, både til frokost og til wc pauser (skal lige siges jeg ofte arbejder 12-13 timers vagter) Da jeg nu er alene har jeg ikke kontor tid nok til at nå alle mine deadlines mv. Problemet ligger i at jeg aaaltid har dårlig samvittighed over de ting jeg ikke når, og har ikke overskud til de enkle opgaver jeg burde nå. Jeg kan IKKE sygemelde mig, ikke engang 2 dage, da der ingen er der kan tage over. Når jeg kommer tilbage fra ferie om 3 uger har min deltid bedt om ferie i 2 uger, det vil sige 2 uger med 65 timer om ugen. Jeg skal selv ansætte nye folk, og har haft flere samtaler men har ingen fundet. Begynder virkelig at hade at arbejde, kan slet ikke overskue at skulle afsted om morgen.

Er ret bekymret eftersom jeg "denne" gang er gravid, har planer om at snakke med min chef, men tvivler på der bliver nogen særlige ændringer og i så fald er det kun når han er på arbejde.
Hvad burde jeg gøre i den her situation?? synes ikke rigtig jeg kan finde en udvej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Maise

Hvis det ikke er din egen butik vil jeg råde dig til at få sygemelding resten af graviditeten og når du er færdig med barsel så søge et nyt job. Jeg har selv aborteret 2 gange fordi jeg ikke passede på mig selv og en veninde af mig arborterede i foråret formentlig pga stress/hårdt på jobbet. Tænk på dig selv og den lille. Du skal ikke have dårlig samvittighed. Sygemeld dig og drop jobbet. Hvis der sker dig selv noget eller den lille er det jo forfærdeligt. Du får det også bedre når du har truffet beslutningen. Ønsker dig det bedste.
Hvor langt er du henne?
mvh Mai

Anmeld

28. juli 2009

Maise

desuden må du ikke arbejde så meget når du er gravid.

Anmeld

28. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg må give Mai ret!
Det hører ingen steder hjemme at du skal presses på den måde... og SLET ikke når du venter din lille prins!
Du skal have en sygemelding, og så må arbejde finde ud af det uden dig...
Tænk hvis du skader dig selv eller lillemanden? ville det ikke være 1000000000 gange værre end at "svigte" arbejde og blive sygemeldt eller gå voldsomt ned i tid?
Håber det bedste for dig søde...
Pas på dig!
knuser

Anmeld

28. juli 2009

SHERO

Tak for hjælpen... :-)
Jeg prøver at få en tid ved lægen i ferien og så må jeg høre hvad hun siger... :-) Det dur ikke i længden, informerede arbejdet om min graviditet allerede da jeg var 6 uger henne for at de kunne hjælpe lidt til.. Det er stadig ikke sket... Ret forfærdeligt ikke at kunne blive afløst til at wc pause, især for tiden...

Anmeld

28. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tullen85 skriver:

Tak for hjælpen... :-)
Jeg prøver at få en tid ved lægen i ferien og så må jeg høre hvad hun siger... :-) Det dur ikke i længden, informerede arbejdet om min graviditet allerede da jeg var 6 uger henne for at de kunne hjælpe lidt til.. Det er stadig ikke sket... Ret forfærdeligt ikke at kunne blive afløst til at wc pause, især for tiden...

ej, men det dur jo slet ikke!!! hvis arbejdspladsen ikke tager hensyn til dig, skal du da SLET ikke tage hensyn til dem!
Håber du finder en god løsning!

Anmeld

31. juli 2009

Kjestine

Det lyder da helt vildt - kan du ikke pudse din fagforening på dem? Umiddelbart synes jeg da ikke det kan være helt lovligt at byde sine ansatte sådan noget..
Held og lykke - og pas på dig selv!

Anmeld

19. august 2009

SHERO

Lige en update herfra... :-)

Har i dag været til lægen (de har haft ferie) og var ikke ligefrem gode nyheder jeg fik   Mit blodtryk er meget forhøjet og lægen mener det er pga stress. Havde ikke forhøjet blodtryk ved første lægebesøg i graviditeten. Så jeg blev nægtet at tage på arbejde i 14 dage, og så skal jeg komme tilbage og ha målt igen. Men bliver nu nok til en længere sygemelding end 14 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.