Ble-afvænning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

Stumpen

eller mangel på samme....

i går havde vi besøg af Mathildes faster, onkel, fætter og kusine -som er 3 mdr. ældre end Mathilde.. Hun er blevet blefri her i ferien og der gik spot i at gå på toilet.. Mathilde rendte også rundt uden ble og havde to uheld, men ja..

Så idag bad hun selv om at bleen ikke kom på og vi gik rundt herhjemme i formiddag og ingen uhels skete, så gik vi ned på biblioteket uden uheld, men på selve biblioteket gik det galt en gang og hun var også bange for deres toiletter -herhjemme har hun jo sådan en stige ting..

Nå men hjemme igen både tissede og lavede hun i bukserne uden at sige noget som helst om det..
Senere stod hun i stuen og sagde Mathilde tisser og så tissede hun, så nu har hun ble på igen...

Jeg talte jo med hende i morges om hvad det vil sige at have bleen af, da jeg synes lidt den snak manglæede, da hun pludselig tog bleen af i går, men både der og i løbet af dagen har jeg haft en fornemmelse af at hun slet ikke ved hvad det er det går ud på og så skræmmer/frustrere det mig lidt at hun er lige glad med at hun laver puha....

Nu er hun da ikke panisk over at få bleen af, men ja, hun opfører sig som om hun fortsat har den på  Så jeg går ud fra at hun ikke er klar til det endnu...
Lyder det helt forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

lonemus

Stumpen skriver:

eller mangel på samme....

i går havde vi besøg af Mathildes faster, onkel, fætter og kusine -som er 3 mdr. ældre end Mathilde.. Hun er blevet blefri her i ferien og der gik spot i at gå på toilet.. Mathilde rendte også rundt uden ble og havde to uheld, men ja..

Så idag bad hun selv om at bleen ikke kom på og vi gik rundt herhjemme i formiddag og ingen uhels skete, så gik vi ned på biblioteket uden uheld, men på selve biblioteket gik det galt en gang og hun var også bange for deres toiletter -herhjemme har hun jo sådan en stige ting..

Nå men hjemme igen både tissede og lavede hun i bukserne uden at sige noget som helst om det..
Senere stod hun i stuen og sagde Mathilde tisser og så tissede hun, så nu har hun ble på igen...

Jeg talte jo med hende i morges om hvad det vil sige at have bleen af, da jeg synes lidt den snak manglæede, da hun pludselig tog bleen af i går, men både der og i løbet af dagen har jeg haft en fornemmelse af at hun slet ikke ved hvad det er det går ud på og så skræmmer/frustrere det mig lidt at hun er lige glad med at hun laver puha....

Nu er hun da ikke panisk over at få bleen af, men ja, hun opfører sig som om hun fortsat har den på  Så jeg går ud fra at hun ikke er klar til det endnu...
Lyder det helt forkert?

Nej, det lyder ikke helt forkert - jeg tror heller ikke hun er helt klar endnu.

Vi oplevede det samme med Stefanie i maj måned....i 4 dage ville hun ikke have ble på, men hun tissede kun 1 gang på toilettet. Til gengæld lavede hun kun prut 1 gang i bukserne, ellers kom hun og sagde hun ville have ble på, når hun skulle lave prut. Men hun tissede størstedelen af tiden i bukserne, men fortalte det hver gang, når hun gjorde. Vi fandt så ud af, at hun tissede ca. hver 2.-3. time, hvor vi forsøgte at guide hende ud på toilettet, men det hjalp ikke helt.
Vi gav hende ble på igen.

Siden har hun flere gange sagt, at nu ville hun ikke ble på mere, men er selv kommet og bedt om at få den på igen måske 1 time efter. Det har hun fået.
Forleden nede hos mine forældre skulle hun lige pludselig tisse på deres toilet - det har hun aldrig villet, for vi har jo et børnetoiletsæde derhjemme, så hun har aldrig prøvet andet. Nå, men hun tog ble og det hele af og ville op. Jeg løftede hende op og forklarede hende, at hun skulle holde fast i kanten. Det gjorde hun og var meget stolt, men der kom ikke noget tis.

Jeg tager det stille og roligt og er sikker på hun nok skal komme med et signal, når hun virkelig mener det - lige som hun gjorde med sutten, der var jeg ikke i tvivl om, at den gad hun bare ikke mere.
Jeg er sikker på der sker en masse, når hun først kommer i børnehaven, tror I oplever det samme.

Lone

Anmeld

28. juli 2009

Smølf

Hej Anja,

Du beskriver helt det samme som vi oplevede med Sebastian, da han smed bleen! Sebastian smed bleen ca. 2 uger inden 3 års fødselsdagen.
De første dage, startede vi om eftermiddagen med bare at prøve at tage bleen af... Og han tissede og lavede stort akkurat, som hvis den var på. Det var lidt som om, at han bare har gået og små tisset lidt i bleen som han har lystet.
Men efter nogle dage begyndte han at "spare lidt op", så han samlede tissetårene...

Jeg troede slet ikke han var klar og vi tog bleen af ham lidt for sjov og alligvel gik det. Tror bare man lige skal igennem de første dage ind til de finder ud af at det er nemmere at tisse mm på toilettet...

og nåhh ja.... BESTIKKELSE!!! har været et vigtig element i bleafvænningen herhjemme. 1 vingummibamse for tis og 3 for det store. Så selvom han ikke brød sig særlig meget om at tisse på toilettet, så ville han nu mægtig gerne have de der vingummibamser.

Her en lille måned efter blestop, bruger Sebastian kun ble om natten og om dagen er der ingen uheld. Og vi har altdi vingummibamser i huset
 -nu får han dem dog kun hvis han laver stort.
Så klø på... Det første dage skal bare overstås!

KH Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.