Mit aldrig sovende barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
8 svar
5 synes godt om
13. december 2013

RosSofi

Åh altså går snart op i limningen. Min søn er 3,5 år. Det sidste halve år, har han ikke sovet igennem og hvis han endelig gør, vil han død tidligt op. 

Han sov ellers igennem fra han var halvandet til han var 3 år. Vi flyttede for et halvt år siden, og naturligvis skulle han vænne sig til det, hvis det så var det, eller fordi han var syg eller havde mareridt. Men nej han virker simpelthen bare glad og udhvilet kl 3-4 nogle gange. Han sover først kl 19 og ellers en time til middag nede i børnehaven (det er han nødt til, for ellers kan han kun holde sig vågen til kl 17-18, altså fordi han står så tidligt op. Men uanset hvad middagslur eller ej, senere sengetider eller ej, han vågner om natten eller kl crap.

Suk kan nogen komme med et godt råd. Synes min dreng er ved at være for stor til natteroderi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

Rockertand

Rosa-Sofia skriver:

Åh altså går snart op i limningen. Min søn er 3,5 år. Det sidste halve år, har han ikke sovet igennem og hvis han endelig gør, vil han død tidligt op. 

Han sov ellers igennem fra han var halvandet til han var 3 år. Vi flyttede for et halvt år siden, og naturligvis skulle han vænne sig til det, hvis det så var det, eller fordi han var syg eller havde mareridt. Men nej han virker simpelthen bare glad og udhvilet kl 3-4 nogle gange. Han sover først kl 19 og ellers en time til middag nede i børnehaven (det er han nødt til, for ellers kan han kun holde sig vågen til kl 17-18, altså fordi han står så tidligt op. Men uanset hvad middagslur eller ej, senere sengetider eller ej, han vågner om natten eller kl crap.

Suk kan nogen komme med et godt råd. Synes min dreng er ved at være for stor til natteroderi.

Hvad sker der, når han står op klokken lort?

Anmeld

13. december 2013

et-ønske

Puha kan godt forstå hvis du er ved at være lidt træt!!!
Jeg tænker at han skal af med den der middagslur - "tag en kold tyrker". Så må han puttes kl 18 - giv ham et stykke rugbrød til aften eller en rest hvis i ikke kan nå at have mad klar. Nu ved jeg ikke om han bliver ked af det, men tænker at hvis han vågner kl 3, så lad være at tænde lyset, og gå ind hviske til ham at det stadig er nat og i skal sove lidt endnu, og han skal ligge sig ned og hvile lidt endnu hvis han ikke kan sove mere.
Jeg var alene med min datter da hun var i den alder - og hun sov hos mig - men hvis hun vågnede med hønsene gik hun ind i sin egen seng og lå og kiggede i bøger eller legede.
Mens jeg blundede videre  

Håber i finder en løsning der virker for jer

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

Ja det der sker er, at han føler sig glad og udhvilet, står op, tænder lyset og giver sig til at lege. Nogle gange kan vi høre at han kommer løbende grinende ind i soveværelset, men han vil ikke lægge sig imellem os, så hopper han i sengen og går på os og den slags. Når vi så bærer ham ind i sengen igen og slukker lyset, bliver han rasende og skriger i vilden sky og kaster sine bamser og bøger. Men han accepterer det ikke, for lidt efter tænder han bare lys igen og leger videre. Ofte bliver vores foredrag om at sove om natten mødt med "nej jeg vil ej".

Anmeld

13. december 2013

De3Guldklumper

Rosa-Sofia skriver:

Her er det ikke morgen før kl er tidligst 06. Står man op før det bliver man puttet i sin seng. Ja det har kostet et par timer på sove kontoen for os forældre fordi vi har skulle holde ved at man ikke står op før. Men i dag har vi ingen problemer og begge unger enten vender sig om og sover videre eller kommer ind til os og putte og sover videre.

Skulle en af dem alligevel finde på at tænde lyset og lege jamen så bliver det stoppet prompte da det ikke er noget de bestemmer.

Vi skal alle kunne være her og det kan vi bare ikke når vi rammer kl 15 og har to dødtrætte unger fordi de har fået lov til at holde fest om natten

Anmeld

14. december 2013

medine

Jeg vil først og fremmest fortælle dig at du ikke den eneste der har det sådan med dit barn mit råd til dig vil være

lad ham få sin lur i vuggestuen/børnehaven for når han kommer hjem vil han være mega træt og græde hele tiden på grund af små ting.

Du skal ikke med ham i seng kl. 19 

Dit barn har brug for at få brugt sin energi

en aften tur er en god ide omkring 19 tiden. (bare en halv time)

sørger for at han får noget at spise inden han sover(kunne være glas mælk med kiks, yoghurt osv.)

Prøv at sove ved siden af ham

Det var mine ord til dig.. krydser fingre for dig 

Anmeld

14. december 2013

medine

kl. 20-20.30 er perfekt i starten at ligge ham i seng 

Anmeld

14. december 2013

Mettefpigen

Jaa kender det godt... her er bassen 2, 3 år og sover stadig ikke igennem... som en anden siger synes du skal putte ham igen og igen...

Anmeld

14. december 2013

modesty

Du skriver at han sover "først" kl. 19, men det er da ikke specielt sent? Min dreng på 2 bliver puttet 19:30 og jeg kender flere med børn på samme alder der putter kl. 20. Så mit råd ville være at rykke hans sengetid til senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.