Vaginal fødsel vs kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

lycly

Rosa-Sofia skriver:

Okay ja så kan man jo egentlig godt tale om, at kejsersnit ikke nødvendigvis bare er den nemme måde at gøre tingene på.

Ikke hvis man gerne vil have mange børn nej. Og der er jo altid den lille (bitte) risiko for at man selv efter kun 1 kejsersnit brister (arret) under en ny graviditet eller fødsel. Og det var derfor jeg valgte kejsersnit anden gang. Havde jeg født normalt første gang så tror jeg også jeg ville føde normalt anden gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg både prøvet et aks, og det at bestemme mig for at føde vaginalt anden gang. Hvis jeg sku ha flere børn, må jeg indrømme at jeg klart ville vælge pks!

Fortryder på ingen måde at jeg fødte vaginalt anden gang, men der gik MEGET længer inden jeg var på toppen igen efterfølgende, end efter mit aks. 

For mig ville det ik være et let valg, men tror bestemt at det ville være det rigtige. Vh stine

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Nu har jeg både prøvet et aks, og det at bestemme mig for at føde vaginalt anden gang. Hvis jeg sku ha flere børn, må jeg indrømme at jeg klart ville vælge pks!

Fortryder på ingen måde at jeg fødte vaginalt anden gang, men der gik MEGET længer inden jeg var på toppen igen efterfølgende, end efter mit aks. 

For mig ville det ik være et let valg, men tror bestemt at det ville være det rigtige. Vh stine

Tja, det er jo lidt et sats nogen er længe om at komme sig  ovenpå en alm fødsel og andre er længere om det ved ks. Men jeg vil nu vove at påstå at størstedelen kommer sig hurtigst over en vaginal.

Anmeld

12. december 2013

RosSofi

LuLy skriver:

Ikke hvis man gerne vil have mange børn nej. Og der er jo altid den lille (bitte) risiko for at man selv efter kun 1 kejsersnit brister (arret) under en ny graviditet eller fødsel. Og det var derfor jeg valgte kejsersnit anden gang. Havde jeg født normalt første gang så tror jeg også jeg ville føde normalt anden gang.

Okay, det forstår jeg godt altså ud fra at du gerne vil have flere børn. Jeg har altid været et kejsersnit menneske, jeg har også vidst altid, at jeg kun ville have et barn. SÅ ville gerne have født ved kejsersnit, men det blev afvist. hvor befinder du dig henne? Prøver lidt at få et billede af hvor kejsersnit er mere valgfrit (hi hi, hvis man nu skulle blive tosset og få nummer to engang alligevel)

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rosa-Sofia skriver:

Okay, det forstår jeg godt altså ud fra at du gerne vil have flere børn. Jeg har altid været et kejsersnit menneske, jeg har også vidst altid, at jeg kun ville have et barn. SÅ ville gerne have født ved kejsersnit, men det blev afvist. hvor befinder du dig henne? Prøver lidt at få et billede af hvor kejsersnit er mere valgfrit (hi hi, hvis man nu skulle blive tosset og få nummer to engang alligevel)

Hvordan er man et kejsersnit-menneske? Altså, som udgangspunkt er vi jo designet til at føde vaginalt 

Anmeld

13. december 2013

lycly

Rosa-Sofia skriver:

Ja okay når man kun ønsker et barn, så ville jeg også bare vælge kejsersnit
Jeg bor i København, fik pks på Rigshospitalet. Men jeg tror ikke jeg havde fået lov til at få pks hvis ikke jeg havde fået aks første gang. For den fødselslæge jeg snakkede med var meget fortaler for alm fødsel

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

LuLy skriver:

Ja okay når man kun ønsker et barn, så ville jeg også bare vælge kejsersnit
Jeg bor i København, fik pks på Rigshospitalet. Men jeg tror ikke jeg havde fået lov til at få pks hvis ikke jeg havde fået aks første gang. For den fødselslæge jeg snakkede med var meget fortaler for alm fødsel

Ja de er godt nok meget kloge de fødselslæger og det er jo også deres uddannelse, men synes godt nok ikke de nødvendigvis er særlig indsigtsfuldei følelsesmæssige ting.

Anmeld

13. december 2013

lycly

Rosa-Sofia skriver:

Ja de er godt nok meget kloge de fødselslæger og det er jo også deres uddannelse, men synes godt nok ikke de nødvendigvis er særlig indsigtsfuldei følelsesmæssige ting.

Nej det synes jeg bestemt heller ikke, der er ikke meget forståelse at hente hos dem..

Anmeld

13. december 2013

TbCp

StineW79 skriver:

Det er vildt så forskelligt man oplever den slags!

jeg fik akut kejsersnit 1. gang og fødte vaginalt 2. gang. 

Jeg var meget hurtigere (fysisk) på toppen, efter den vaginale fødsel, end jeg var efter kejsersnittet og det til trods for klip og at min søn blevet taget med kop (4 træk)

men psykisk tog det noget længere at komme over den vaginale fødsel - hvilket nok også skyldtes det efterfølgende forløb - og skulle jeg have et barn mere, ville jeg 100% sikkert vælge planlagt kejsersnit.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.