(maj) minipille-indsprøjtning (3 mdr virkning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2009

Mca<3

JustAnotherName skriver:

Så har jeg været afsted til en (lidt forsinket) 8-ugers undersøgelse, og alt så fint ud - heldigvis.

Jeg fik et stik i højre røvballe, og så er jeg dækket ind for de næste 3 måneder, hvor jeg ikke behøver tænke på p-piller/mini-piller eller anden prævention ....smart!

Vi har fået 2 børn med kun 20 måneder imellem, så jeg VED at jeg ikke ønsker at blive gravid igen lige foreløbig.
Og indsprøjtningen skulle ikke på nogen måde forhindre mig i at kunne amme ....så slipper jeg for at skulle huske på pillen hver eneste dag (med minipiller skal man jo ikke bare huske den hver dag, men også være temmelig nøjagtig med tidspunktet) ....så for MIG var det en ret genial løsning

Jeg fatter dog ikke helt HVORDAN det kan lade sig gøre, at den lige virker i 3 måneder ...hvordan den selv doserer og at det ikke slipper op før mm. Men jeg vælger at stole på, at det ER ligeså sikkert, som hvis jeg spiste en pille hver dag.

Hvad har I andre valgt af prævention ???

Hilsen Katrine - mor til Bianca på 22 mdr, og Celina på 9 uger.

Jeg valgte mini p fordi jeg stadig ammer . Vil ikke have nedsat produktionen og vil ikke vidreføre hormoner til lille manden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

Mca<3

JustAnotherName skriver:

Jamen velbekomme.
Det var også nyt for mig. Jeg er jo kun velkendt med den guer gammmmle P-pille  

Men da jeg gerne vil amme uden at ricikere at det kan gøre noget ved min mælk, så ville jeg have minipiller. Og denne indsprøjtning fåes BÅDE som minipille eller p-pille.

Og ja, prisen er jo den samme, som hvis man skulle købe pillerne.
Man slipper bare for besværet med at skulle indtage den hver dag, og HUSKE den (med minipillerne meget præcist) hver eneste dag.

Men for éen som planlægger en fremtidig/snarlig graviditet er det nok ikke den bedste prævntionsform at vælge, da der jo først vil gå de 3 måneder fra man får den, til den er ude af kroppen igen PLUS at der jo så kan gå lidt tid, før kroppen finder sin normale cyklus igen.

Men som sagt, i MIT tilfælde, hvor jeg lige har fået barn nummer 2 så tæt på vores første, så ved jeg jo, at jeg ikke liiiige ønsker flere graviditeter lige forløbig!

Men ja, du kan da altid tage en snak med din læge om det, og høre mere, end det som jeg lige kan fortælle.... Så kan det være du får mere klarhed over, om det måske også kunne være en god løsning for dig... 

Årh manglede lige at læse dette hvor du skriver det rent faktisk er mini p du har fået sprøjtet ind ,, Vildt siger jeg bare ,,,   Det skal jeg da undersøge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.