At undgå ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

TbCp

Hejsa.

Jeg har i rigtig mange år haft depressioner. Får medicin for det og har det godt.
En ting er jeg dog nødt til at holde mig fra for ikke at skulle få tilbagefald.
Nyheder.... altså nyhederne i tv og på internettet. Jeg kan simpelthen ikke holde ud at se det. Er der noget om terror, et mord eller andet kan det fylde mit hoved flere dage og jeg bliver så bange og urolig.
Nyhederne på nettet kan jeg sortere lidt i så jeg ikke læser de slemme ting der sker.
Er der andre der har det sådan?
Jeg vil jo gerne følge med i hvad der sker i verden, men jeg kan bare ikke holde det ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej!
Nu lider jeg, heldigvis, ikke af depressioner, men vil sige at jeg stadig sagtens kan nikke genkendende til det du skriver!
Jeg kan også blive virkelig frustreret over de nyheder der raser afsted gennem hovederne på os... al den vold, kriminalitet og ødelæggelse kan virkelig ødelægge mit humør!
Der burde være en eller anden slags filter for os som gerne vil have de gode nyheder, men undgå de dårlige... tror desværre bare de dårlige nyheder er i flertal og det er derfor det fylder sådan!
Knus til dig!

Anmeld

28. juli 2009

TbCp

Caroline86 skriver:

Hej!
Nu lider jeg, heldigvis, ikke af depressioner, men vil sige at jeg stadig sagtens kan nikke genkendende til det du skriver!
Jeg kan også blive virkelig frustreret over de nyheder der raser afsted gennem hovederne på os... al den vold, kriminalitet og ødelæggelse kan virkelig ødelægge mit humør!
Der burde være en eller anden slags filter for os som gerne vil have de gode nyheder, men undgå de dårlige... tror desværre bare de dårlige nyheder er i flertal og det er derfor det fylder sådan!
Knus til dig!

Jeg tror alle går og tænker over det og bliver påvirket når de ser de "slemme "nyheder". Det er bare ligesom om at de fylder helt ekstremt meget i mit hoved. Jeg får mareridt hver eneste gang og kan sidde og vræle over de forskellige ting flere dage efter.
Så nyhederne er bare NO GO for mig

Anmeld

28. juli 2009

anna-jonas

Søde Tina........
Du har "bare" et følsomt sind.................og så må man passe lidt på sig selv. Men med et følsomt sind, følger også et smukt sind...................og det har du virkelig.

Mange knus Mette

Anmeld

28. juli 2009

Bondepigen

Anna-jonas skriver:

Søde Tina........
Du har "bare" et følsomt sind.................og så må man passe lidt på sig selv. Men med et følsomt sind, følger også et smukt sind...................og det har du virkelig.

Mange knus Mette

Enig med Mette.

Jeg har i en periode ikke kunnet holde ud til at se nyheder, da jeg havde angst.... Jeg turde ikke engang gå på toilettet alene, så nyhederne de var bandlyst.

Jeg bryder mig stadig ikke om, at se nyhederne, for jeg synes osse det næsten altid er negativt.... Og måske gør de osse nogle ting værre end det er, for at sælge sig selv. Bryder mig bare ikke om den måde... Der burde være lige så mange gode nyheder som dårlige...mindst!!!

Anmeld

29. juli 2009

TbCp

Anna-jonas skriver:

Søde Tina........

Mange knus Mette

Ih altså Mette hvor er du sød

Anmeld

29. juli 2009

TbCp

Må nok bare affinde mig med at det er sådan det skal  være.
Men det er da lidt træls at jeg ikke kan følge med i hvad der sker i verden.

Anmeld

29. juli 2009

oo

jeg har det især med pædofili sager..jeg kan huske ham der fisterfotografspasseren freddi et eller andet, der sad jeg og tudbrølede og havde kvalme og mareridt i flere uger efter, så når jeg ser den slags nyheder, så springer jeg let og elegant udenom. mest fordi jeg ikke har behov for at læse de detaljer ved misbrug, som medierne ofte svælger i

ellers har jeg det okay med nyheder, men jeg er sådan en der sidder og råber af både nyhedsværten og de historier de vælger at bringe og ikke mindst når folk/politikere udtaler sig om forskellige ting

MEN jeg ville egentlig også bare skrive, at jeg syntes det er rigtig flot at være obs på hvad der kan trække en ned i mørket, og nyhederne er ofte ikke særlig rare og medierne er rigtig gode til at blæse tingene op. og så syntes jeg forresten ikke at de er ligeså gode til at oplyse om voldsomme billeder, som de var da jeg var barn (dengang hvor man fik et "hold jer for øjnene!" hver andet øjeblik og kun fik lyden med)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.