Igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2013

Mist

Menne skriver:

Ak ja, så er første stikpille lagt op og nu må der gerne ske noget hurtigt.

Hvor lang tid gik der for jer fra første stikpille til fødsel.

Jeg håber, at veerne kommer i dag. Ellers skal jeg ind igen imorgen tidlig...

Men av, hvor er jeg øm i mit underliv...  Er det normalt?

Første igang sættelse blev jeg sat igang tidlig om morgen og fik veer efter et par timer, og talte mellem veerne fra kl. 19 om aftenen og vandet gik midnat, fødte kl. 15 dagen efter.. 

Anden igang sættelse blev jeg sat igang om morgen, og fik igen veer ret hurtigt efter, men de gik i sig selv om aftene, så fik lidt morfin i låret og sove på som gjorde at de prikkede hul på vandet om morgen og 7 timer senere var jeg mor til barn nr 2

Tredje igang sættelse blev jeg sat igang ved 9 tiden prikket hul på vandet ved 14 tiden og fødte ved 19 tiden.

Men tror det er forskelligt fra krop til krop hvor hurtig den reagere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2013

SjeBets

Da jeg blev sat igang for mange år siden gik man 17 dage før de valgte at gøre noget. Jeg fik stikpillerne kl 7.30 men var så småt selv gået igang kl 5.00 men de mente ikke at mine veer var til noget. Og jeg har så heller ikke gode veer. Nå men jeg fødte kl 17.10 samme dag. Efter en vestorm og generelt et dårligt forløb. Men jeg er ikke egnet til at føde åbenbart

Anmeld

10. december 2013

Rikke S

Menne skriver:

Ak ja, så er første stikpille lagt op og nu må der gerne ske noget hurtigt.

Hvor lang tid gik der for jer fra første stikpille til fødsel.

Jeg håber, at veerne kommer i dag. Ellers skal jeg ind igen imorgen tidlig...

Men av, hvor er jeg øm i mit underliv...  Er det normalt?

4-6 timer

Anmeld

10. december 2013

Menne

Frk. Himmelblå skriver:

Årh ok.. Så håber jeg godt nok, at der snart kommer gang i noget hos dig 

Jeg har en JMtid, når jeg er 41+3, men det har ikke noget med igangsættelse at gøre, - det vil de først 42+0  Jeg tænker bare, - hvordan kan de vide, at det er i tide? Når andre sygehuse følger andre anbefalinger.. - Har læst og læst om emnet, og ved ikke hvad jeg skal mene, men hvor jeg skal føde er 42+0 vedtaget ud fra økonomiske hensyn, så vidt jeg kan vurdere.. 

Er 41+4 praksis på dit fødested?

Jeg skal føde i Aalborg. Mener deres regel hedder 10 dage over termin. I mit tilfælde blev det så11 dage. Ved ikke hvorfor det er forskelligt 

Anmeld

10. december 2013

k&k&k&k

Menne skriver:

Jeg skal føde i Aalborg. Mener deres regel hedder 10 dage over termin. I mit tilfælde blev det så11 dage. Ved ikke hvorfor det er forskelligt 

Første gang forsøgte de at tage vandet 4 dage over termin, der kom lidt men blev derefter koblet til vedrop omkring kl. 11-12 stykker, og hun er født kl. 19.09.
Anden gang stikpille 11 dage før termin. Det bed lidt, men gik i sig selv. Har åbenbart hjulpet i løbet af natten, for næste morgen kunne de tage vandet kl. 8.45 og han er født kl. 13.01.

2 nemme og hurtige fødsler

Sender vestøv og masser af gåpåmod din vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.