Gravid, sygemelding og uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i 16. uge og har atter engang fået en omgang bækkenløsning der er noget så smertefuldt 

Min læge truer med en sygemelding pga. mit bækken ikke kan klare det og jeg ender med krykker i værste tilfælde + jeg har mindre børn der skal bruge deres mor i hverdagen.

MEN kan man søge om su-klip når man er under uddannelse på hf-enkeltfag? Synes der er flere meninger når man kigger rundt omkring på nettet. Der står stadig 70 klip inde på min-su, men kan de bruges i dette tilfælde, eller er det kun under videregående?

Vil så nødig udmeldes min uddannelse da jeg vil fortsætte efter endt barsel.

Nogen kyndelige der kan hjælpe?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Noneother

klip er kun til videregående. med mindre vi snakker barselsklip vist nok. 

men du kan søge dispensation for studieaktivitet eller blive overført til et Flex (selvstudie) hold evt.? 

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

klip er kun til videregående. med mindre vi snakker barselsklip vist nok. 

men du kan søge dispensation for studieaktivitet eller blive overført til et Flex (selvstudie) hold evt.? 

Hvordan søger man om dispensation for studieaktivitet?

Anmeld

9. december 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 16. uge og har atter engang fået en omgang bækkenløsning der er noget så smertefuldt 

Min læge truer med en sygemelding pga. mit bækken ikke kan klare det og jeg ender med krykker i værste tilfælde + jeg har mindre børn der skal bruge deres mor i hverdagen.

MEN kan man søge om su-klip når man er under uddannelse på hf-enkeltfag? Synes der er flere meninger når man kigger rundt omkring på nettet. Der står stadig 70 klip inde på min-su, men kan de bruges i dette tilfælde, eller er det kun under videregående?

Vil så nødig udmeldes min uddannelse da jeg vil fortsætte efter endt barsel.

Nogen kyndelige der kan hjælpe?!

Du får lige et

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit spørgsmål

Men jeg vil af erfaring sige at du bør lytte til din læge, jeg selv fik bækkenløsning første gang da jeg var 20+ og endte på krykker og her sidste gang blev jeg sygemeldt 16+ og sendt på krykker da jeg ikke havde lyttet til min krop, jeg endte i kørestol og havde flere dage af gangen hvor jeg ikke kunne mærke mine ben.. Fordi jeg ikke lyttede og fordi jeg pressede min krop så meget, har det nu betydet at jeg er blevet frarådet flere børn da mit bækken er så ødelagt og jeg risikere at miste førligheden helt..

Kan man ikke tage hf enkeltfag som fjernstudie?

Anmeld

9. december 2013

Noneother

Anonym skriver:

Hvordan søger man om dispensation for studieaktivitet?

Det afhænger lidt af din skole, hvem der styrer det. Men prøv at finde en kompetent studievejleder der kan hjælpe dig.

Jeg kender kun meget lidt til det endnu, da jeg først skal bruge det i forbindelse med en operation her efter nytår. -men jeg ved at det findes.

og ellers er der som sagt selvstudie hos de fleste skoler. Jeg har Flex matematik, og skal kun møde når jeg har lyst/brug for hjælp. Ellers er alt over nettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.