Hjælp til valg af mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. december 2013

Annemette07

Hej!

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle af jer andre køre mødre der kan hjælpe mig med.

Da jeg skal have passet min dreng for første gange på lørdag hvor han vil være 8 1/2 uge er jeg nød til at købe noget mme da jeg ikk kan nå at få pumpet nok ud, idet han er kommet ind i den periode hvor "forbruget" skal sættes op så han hænger nærmest i mit bryst konstant.

Derfor er mit spørgsmål hvilken mme vi skal købe når det kun er til "nødstilfælde" agtigt. Det skal lige siges at allergi og børneeksem ligger til familien så har derfor hørt at apotekets er det bedste.

Ps. Er det rigtig at hvis man køber det billige mme så kan det ødelægger det som mm gør? Hm. Det er vidst noget med at der er noget i mm som ikk kan erstattes i mme ?? Synes jeg at have hørt

Så kort sagt, er apotekets det bedste eller hvad vil i anbefale(regner dog med at snakke med lægen om det onsdag hvor vi skal til 8 ugers, men er lidt nysgerrig nu :-) )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

Chevro

I starten brugte vi bare NAN1 i brik :-) da det er det nemmeste lige som en afvæksling.

Men da jeg har megen allergi, fik jeg gennem lægen det specielle istedet :-) For at han ikke kunne blive allergisk som jeg - eller mindske risikoen.

Men det er meget surt i forhold til det NaN1 i brik. Så medmindre du vil helt af med brystet, så skal du nok tage en brik :-)

Det fra apoteket koster 216,50,- pr dåse ! Hvis du ikke får lægen med på det.

Så det andet er meget nemmere!
(;

Anmeld

8. december 2013

Team Putte

Annemette07 skriver:

Hej!

Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle af jer andre køre mødre der kan hjælpe mig med.

Da jeg skal have passet min dreng for første gange på lørdag hvor han vil være 8 1/2 uge er jeg nød til at købe noget mme da jeg ikk kan nå at få pumpet nok ud, idet han er kommet ind i den periode hvor "forbruget" skal sættes op så han hænger nærmest i mit bryst konstant.

Derfor er mit spørgsmål hvilken mme vi skal købe når det kun er til "nødstilfælde" agtigt. Det skal lige siges at allergi og børneeksem ligger til familien så har derfor hørt at apotekets er det bedste.

Ps. Er det rigtig at hvis man køber det billige mme så kan det ødelægger det som mm gør? Hm. Det er vidst noget med at der er noget i mm som ikk kan erstattes i mme ?? Synes jeg at have hørt

Så kort sagt, er apotekets det bedste eller hvad vil i anbefale(regner dog med at snakke med lægen om det onsdag hvor vi skal til 8 ugers, men er lidt nysgerrig nu :-) )

Jeg ville købe nogle brikker med færdiglavet mme.. Det skulle være mindre hårdt for maven end pulver og når det kun er lige nu det skal bruges kan maven ikke Nå at vænne sig til hård kost

Anmeld

8. december 2013

Kamulla

ved allergi vil jeg bruge nutramigen eller profelac som apoteket har.. vi brugte selv nutramigen til min søn

Anmeld

9. december 2013

ønskebørn74

Annemette07 skriver:

Hej!

Alomin brikker, smagen ligner meget modermælk..

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Ville også vælge brikker, ellers nan ha 1 i pulver, det er mere skånsomt for maven, har ikke prøvet allomin men nan brikkerne er gode, har også prøvet Arlas blå med "modermælken" merskummet helt vildt og giver en masse ekstra luft

Anmeld

9. december 2013

Clisolka

Annemette07 skriver:

Hej!

Hvis det kun er til nødstilfælde, så ville jeg købe brikkerne - der er ingen grund til at spilde en masse penge på de store pakker, hvis ikke det bliver brugt 

Selv er jeg stor fortaler for NAN, da vi ingen problemer har haft med begge børn på det. Min datter havde ingen maveproblemer som spæd - og lillebror startede op på grøn allomin, men det kunne hans mave ikke klare, så han er kommet på NAN og har ingen problemer haft derefter  NAN HA1 er dog væsentligt mere skånsomt for de små maver + allergivenligt 

Anmeld

9. december 2013

Fuglemor

Vi har kun brugt allomin til vores. Og uden nogen problemer. Sygehuset anbefalede allomin. Det fra apoteket tror jeg ikke du får i den lille, vi skulle have haft det til den lille, men lægen sagde at da hun var vant til allomin så ville vi ikke kunne få det andet i hende.

Anmeld

9. december 2013

gokkelok

Altså hvis du er vant til at amme, og han ikke er allergisk over dit mælk, så er han heller ikke allergisk overfor alm. mme.

Man bruger kun nutramigen og andet fra apoteket, hvis risikoen for allergi er høj og derfor starter fra fødslen af, eller man har problemer med maven efter bryst og alm. mme.

Så køb du bare en lille brik NAN 1 eller Allomin 1.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.