Kan ikke holde til det mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

lineog4

Jeg bliver nød til at sige der kan være andre ting, der kan være en låst nakke, der kan mavekneb osv. En slynge kan være vejen frem, men er det ikke altid - min dreng var som du beskriver ind til vi fandt ud af han ikke fik nok mad - han hadede en slynge af et godt hjerte både da han ikke sov og da han sov. Min datter sov også af h.... Til og gjorde meget meget længe, hun vågnede mellem 6-15 gange pr nat frem til hun var 10 mnd - der var også nætter hvor hun bare var placeret på brystet hele natten og brugte det som sut. Om dagen sov hun 2 gange 45 minutter - hun var ikke sensitiv men blot Dina, hun elskede bæresele (den gang var slynger ikke noget man talte om) men kun med ansigtet ud af - derimod skulle hun have øjenkontakt når hun skulle sove og det skulle hun frem til hun blev 3 år.

Det lyder som din søn har vendt godt op og ned på dag og nat og nu er du så langt ude, så han også kan mærke din usikkerhed, din frustration og derfor bliver nervøs - instinktivt. Mit råd ville være at få enten far eller en anden til at komme og tage ham efter du ved han er mæt og så skal du sove og sove og sove og sove - kan du malke ud og give en flakse ville det være endnu bedre så du kan få en laaaaaang sammenhængende søvn. Når du vågner op er dagen pludselig mere lys og du kan prøve slynger og andre ting. Og ikke mindst kan du give en ro fordi du ikke er helt der ude som man kommer af ikke at sove.

stort kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Om han ligger i liftet eller ej, så er problemet der stadigvæk.

Jamen du siger, at han vågner hvis du flytter ham - vågner han da også hvis du ikke flytter ham? Hvis han falder i søvn og du bare ligger lige så stille ved siden af ham?

Ellers ville jeg få ham checket hos læge og/eller noget kraniosekral/zoneterapeut eller lign. Det kan jo være det i virkeligheden er koliksmerter der driller.

Anmeld

8. december 2013

modesty

Anonym skriver:

I nat var han vågen i 6 timer. Ved godt at spædbørn vågner flere gange om natten men, at han ikke kan falde i søvn igen er så frustrerende. Det hjælper heller ikke, at ligge ham i sengen. Han ligger og kigger og når han har kigget nok begynder han at græde og så kan man ikke få ham til ro medmindre man ligger ham tæt ind til ens bryst og når han er faldet i søvn og man vil ligge ham i liftet starter han forfra.

Det er også helt normalt at spædbørn ikke kan falde i søvn igen, men 6 timer vågen er meget.

Min søn havde en længere periode hvor han var spæd, hvor han var vågen et par timer hver nat.

Jeg synes som nævnt at I skal prøve med noget slynge/sele og evt. slyngevugge.

Som andre nævner, kan der jo også være andre problemer (måske I skal en tur til en kiropraktor), men jeg har hørt rigtig mange være MEGET glade for deres slynge.

Vi havde en Manduca som vi brugte rigtig meget det første år af min søns liv, og specielt i de første måneder. Når han ikke kunne falde i søvn på andre måder, faldt han altid i søvn på 5 minutter i manducaen.

Anmeld

8. december 2013

Thereseh

Anonym skriver:

Vores søn er i dag 2 uger gammel og han vil bare ikke sove om natten.. Og nu heller ikke om dagen. Han vågner hele tiden og hvis vi ikke når der til, ja så græder han i det man vil ligge ham i liften. Vi har prøvet ALT. Givet mad, skiftet ble, hud til hud, gået med barnevogn, sunget, nusset og pakket ham tæt ind i dynen.
Jeg er frustreret, kan simpelthen ikke holde til det mere. Vi har gjort alt hvad sundhedsplejen har forslået men det hjælper ikke.
Nogen gange når vi de 3 timers søvn eller går der en time og så kan vi starte forfra igen.

Føler virkelig med dig !

Mit råd er en slyngevugge og en strækvikle. Min søn sov ikke de første 10 måneder, men det hjalp lidt med slyngevuggen. Vi købte 6-7 bøger om søvn, prøvede zoneterapi, kraniosakral, yoga....you name it.

Han kunne ta' lure fra 30 minutter og op til 3-4 timer, og sådan stod det ellers på i næsten et år.... men vi KOM igennem det, og han er et normalt barn nu. 

Vuggen gav ham mere ro, og at ligge tæt op af mig hjalp også for ham - og begge dele gav mig hænderne fri, hvilket betød rigtig meget. 

Men det er skide hårdt, og tærer på parforhold, psyke, krop og socialliv. 

Babyer er forskellige, så måske hjælper dette slet ikke for jer, men giv slynge og slyngevuggen et skud 

Anmeld

8. december 2013

Clisolka

Janne T. skriver:

Hvad så hvis du ikke ligger ham over i liften? Jeg tænker det meget vel kan være roden til jeres problem, hvis i prøver at få ham til at sove alene. Du siger han kun vil sove tæt op af dit bryst som at det er en dårlig ting, men i virkeligheden er det det mest naturlige i verden for en lillebitte baby som har levet inde i mors mave i så mange måneder. At skulle ligge for sig selv er - helt selvfølgeligt - utroligt skræmmende for spædbørn. Han har jo altid haft din varme omkring sig, kunne høre din stemme, dit hjerte.

Jeg tænker, at han fortæller dig han har brug for den tætte kontakt, og derfor vil jeg foreslår du simpelthen ikke flytter ham, når han sover. At arbejde på han skal sove selv kan i se på når han bliver ældre, det er slet ikke forventeligt af at spædbarn. Nu skriver jeg bare ud fra det du fortæller her

Jeg vil sige det samme som dig Janne 

Jeg har en dreng som absolut ikke kan ligge alene for sig selv - jo, når han ligger i barnevognen eller sover meeeeeget tungt før jeg kan flytte ham. 

Det er faktisk først nu, hvor han kan sidde bare 5 min i sin skråstol uden at kalde på mig. Han er 12 uger  De første mange uger var et rent ud sagt helvede, fordi jeg var klistret fast til sofaen, men han havde brug for mig 

Han sover imellem sin far og jeg om natten i vores seng, for han er ikke klar til at sove alene i liften endnu. 

Anmeld

8. december 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

I nat var han vågen i 6 timer. Ved godt at spædbørn vågner flere gange om natten men, at han ikke kan falde i søvn igen er så frustrerende. Det hjælper heller ikke, at ligge ham i sengen. Han ligger og kigger og når han har kigget nok begynder han at græde og så kan man ikke få ham til ro medmindre man ligger ham tæt ind til ens bryst og når han er faldet i søvn og man vil ligge ham i liftet starter han forfra.

Jamen, lad ham da ligge hos dig. Hud mod hud hele natten. - Mange spædbørn har det meget svært ved at ligge selv, når de er så ny i verden. - Jeg ville bare acceptere, at han har brug for trygheden, - det er helt naturligt. 

Ud fra det, du skriver, er han ikke anderledes, end mine to har været, og her fik jeg begge gange da selv kun roen til at bevare overskuddet ved at gå helt og aldeles med på den nyfødte babys præmisser.

Held og lykke med det! Det skal nok blive bedre.

Anmeld

9. december 2013

lineog4

Havde ikke bidt mærke i det med flytte hen til liften og må melde mig i koret af dem der skriver: lad ham blive liggende hos dig. Min datter var også sådan, jeg har ikke sovet uden hende i vores seng før hun blev 2 år, de fleste aftener måtte jeg gå i seng samtidig med hende da hun var helt lille for bare jeg flyttede mig vågnede hun. Om dagen nægtede jeg og det resulterede i en frustration hvor jeg mange gange brugte halvanden time på at få hende til at sove og så sov hun 45 minutter - men jeg var faldet sammen hvis jeg ikke fik bare de 45 minutter alene tid, for når hun var vågen var det også kun i armene eller med mig tæt på. 

Kan godt se når jeg skriver det at det lyder hårdt, men det var hårdere at ikke gå ind på hendes præmisser 

Mon ikke far kan tage ham lidt - det gjorde min mand i weekendens bare en time eller to så jeg kune tage et langt bad, stirre ind i væggen, gå en tur eller.....

Anmeld

9. december 2013

Mum33

Anonym skriver:

Vores søn er i dag 2 uger gammel og han vil bare ikke sove om natten.. Og nu heller ikke om dagen. Han vågner hele tiden og hvis vi ikke når der til, ja så græder han i det man vil ligge ham i liften. Vi har prøvet ALT. Givet mad, skiftet ble, hud til hud, gået med barnevogn, sunget, nusset og pakket ham tæt ind i dynen.
Jeg er frustreret, kan simpelthen ikke holde til det mere. Vi har gjort alt hvad sundhedsplejen har forslået men det hjælper ikke.
Nogen gange når vi de 3 timers søvn eller går der en time og så kan vi starte forfra igen.

Kiropraktor. Han har muligvis ondt og der kan sidde noget fast efter fødslen - nakke skulder, osv.  Det hjalp her

Anmeld

9. december 2013

Faith

Som flere andre skriver: Skynd dig at få fat i en slyngevugge!

Den fås her:

www.sneglehuset.com

Fantastisk opfindelse. Har haft en til alle mine 3 børn.

Anmeld

9. december 2013

GUSO

Hej.. til dig det er er super hårdt at have en baby der kræver en 24/7 og mit bedste råd er en strækvikle, hvis du bor på Fyn så har jeg en du må prøve så du ikke skal ud og investere hvis det ikke er jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.