Sy selv kastanjedyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.237 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2013

Anonym trådstarter

Min FTF dreng kan rigtig godt lide at ligge klemt/noget tungt henover ham, derfor tænker jeg at lave en kastanjedyne til ham

MEN noget der ved hvordan?

Jeg tænker at "sprætte" en dyne op og udnytte "hulerne" der allerede er der, men larmer kastanerne ikke, når de banker mod hinanden?

Ka man rulle kastanjerne ind i vat først?

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

dorthemus

Anonym skriver:

Min FTF dreng kan rigtig godt lide at ligge klemt/noget tungt henover ham, derfor tænker jeg at lave en kastanjedyne til ham

MEN noget der ved hvordan?

Jeg tænker at "sprætte" en dyne op og udnytte "hulerne" der allerede er der, men larmer kastanerne ikke, når de banker mod hinanden?

Ka man rulle kastanjerne ind i vat først?

Hjælp

Skriv til Zafir, hun har "opskriften"

Anmeld

8. december 2013

Kløver

Måske opskriften kan deles, min ftf dreng kunne måske også ha glæde af sådan en dyne

Anmeld

8. december 2013

Bshizzle

Jeg spør sikkert dumt.. 

Hvad er et FTF barn? 

Og hvorfor en Kastanie-dyne? 

Anmeld

9. december 2013

Kløver

Bshizzle skriver:

Jeg spør sikkert dumt.. 

Hvad er et FTF barn? 

Og hvorfor en Kastanie-dyne? 

For Tidlig Født

Jeg går ud fra tanken bag er lidt som en kugledyne som hjælper bla med at give ro og skulle styrke sanser. Tror det er sådan noget

Anmeld

9. december 2013

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Skriv til Zafir, hun har "opskriften"

Hun er sidst set online i Juni, men prøver at skrive til hende alligevel, håber

Anmeld

9. december 2013

Ravnholt

9. december 2013

Kløver

Fandt denne tråd på Google

Måske det kan bruges

Hej Dasia.

Ja, jeg har lavet kastanjedynen helt selv ( )
Jeg har ikke pengene til at købe en ægte kugle/kastanjedyne, så jeg tænkte, at det kunne jeg da sagtens lave selv. Og det kunne jeg da også - det tog dog lidt tid.

Først samlede jeg en hulens masse kastanier (tadaaa - det havde I slet ikke gættet) Hvor jeg samlede dem er egentlig underordnet, men jeg mener nu, at I overhovedet ikke kan leve denne viden. (Samlet på den lokale kirgegård, der faktisk ikke er en kirkegård, men den grund kirken står på). Nå, men jeg brugte en halv eftermiddag der, tog hjem og vaskede dem, hvorefter jeg puttede dem på bageplader og "bagte" dem i flere timer, for at få fugten ud af dem.
Jeg tog et dynebetræk jeg ikke brugte mere, syede kanaler på langs, målte kastanjer af og fyldte dem i kanalerne i betrækket. Herefter lavede jeg en syning på tværs, hvorefter jeg igen fyldte kastanier ned langs kanalerne. Da alle kanaler/felter var fyldt med samme vægt af kastanier, syede jeg den sidste syning på tværs og dynen var nu lukket og færdig. Alle syninger blev syet to gange, for at de bedre kunne holde. Det tog det meste af to dage at lave dynen, men jeg er ganske tilfreds med den, og tror den har samme effekt som en ikke-hjemmelavet.

Du kan være heldig at købe brugte kugledyner på nettet - men de er desværre stadig meget dyre.

Mvh. Carina.

Anmeld

11. januar 2014

julia Nielsen

Vi har en kugledyne herhjemme til vores FTF pige. Og det har rigtig god effekt Vi købte den fordi hun ikke ville sove Jeg tror kastanjedyne virker på samme måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.