Vi har fået lov at teste den originale sansegynge i noget tid nu. Vi har hængt den op på vores førstesal da spærrene er fri og Vigga vil, når hun bliver lidt ældre, få lege/hygge hjørne der. Gyngen kan let indstilles i forskellige højder, der gør at den kan bruges til forskellige aldersgrupper. Vigga er kun 7 Måneder så vi har valgt, at hænge gyngen lavt, så der ikke er langt til gulvet, hvis hun skulle trille ud over siden og så hun samtidig selv kan kravle op på den, når vi leger på 1 sal. Gyngen er godkendt til 100kg så mor eller far kan også tage en tur på den sammen med barnet. Den er netop kommet i en flot knald rød farve. Man kan få noget "ekstra udstyr" til gyngen, heriblandt et telt til at trække uden om den, så gyngen bliver til en hule og den er helt klart skrevet på ønskesedlen her hjemme. Det kan ses på Sansegynge.dk
Vigga er en pige med lopper i numsen, så der skal ske noget hele tiden og som det ses på billederne, så elsker hun, at få en ordentlig tur på sansegyngen. Jo vildere jo bedre. Da Vigga var lille havde vi en del udfordringer med, at få hende til, at ligge på maven og løfte hovedet, men efter vi har fået sansegyngen, så er der sket store forbedringer. Når hun ligger på maven og gynger, så bliver hun tvunget til, at løfte hovedet og det styrker derfor hendes nakke på en rigtig god måde, så hun selv lærte, at holde hovedet og nu har vi ingen problemer mere. Sansegyngen styrker barnets motorik og balance og er særlig god til, at forebygge og styrke børn med køresyge, da det indre øre trænes af at gynge.
Vigga har haft mange mave problemer som spæd og jeg har gået mange timer med hende, vuggende i mine arme for, at få hende til, at falde til ro men det kan sansegyngen også hjælpe med. Da jeg hentede gyngen, snakkede jeg kort med Erik Hougaard som opfandt sansegyngen i 2001, og han fortalte at, den havde en god virkning på kolikbørn fordi den stimulerede maven. Jeg ville ønske jeg havde haft den på det tidspunk, så jeg ikke havde behøvet, at trave vores trægulv tyndt. Vigga kan stadig have dage hvor maven driller og der hjælper det at komme op og ligge på gyngen, på maven, på et varmt tæppe.
Lige så vild som Vigga kan være, lige så stor livsnyder og puttetrold er hun. Så når der skal soves formiddagslur, så bliver det nogen gange på sansegyngen. Det er ikke til at modstå mors nynnen og gyngen der vugger.
Vi vil varmt anbefale sansegyngen.