Frosting istedet for smørcreme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.670 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juli 2009

ekzunz

Har lige siddet og luret på en anden baby-side hvor der er helt vildt mange kager.....og der er flere der nævner at deres kager er smurt op med chokolade frosting. Er der nogen der har prøvet det?? Jeg synes umiddelbart at det lyder lidt mere lækkert end smørcreme, men jeg aner jo ingenting om det her (selv om jeg efterhånden har brugt maaaange timer på at læse om det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2009

linemus

Hvad består chokolade frosting af?

Jeg har kun prøvet smørcreme: alm. smørcreme, nutellasmørcreme og cream cheese frosting (naturel flødeost, smør og flormelis). Synes smørcreme i sig selv er lidt vammelt (meget), da det jo bare er sødet smør. Nutellaen blev meget markant i smagen, men jeg har smagt en kage med kakaosmørcreme, og det var rigtig godt, så det vil jeg bruge næste gang - hvis ikke dit svar indeholder en eller anden genial opskrift 

Anmeld

27. juli 2009

ekzunz

Fandt denne opskrift på Ganache Smørcreme - den synes jeg lyder lidt mere appetitlig end smørcreme....Mht. frostingen, så tror jeg det er den Ultimate Chocolate Frosting, som der også er opskrift på herinde, der bruges

100 g
. flormelis
100 g . smør
100 g . hvid chokolade
40 g . piskefløde
½ tsk. vanillesukker

Instruktioner   Den hvide chokolade smeltes med fløden og røres op til en glat ganache. Sukker, vanillesukker og smør piskes luftigt og blandes med den kølede chokomasse. Kan hældes over kagen og fordeles eller sættes i køleskab og derefter smøres ud over kagen

Anmeld

27. juli 2009

linemus

Jeg var også lige inde og kigge - sikkert det samme sted Jeg tror, smørcreme og frosting er nogenlunde det samme. Opskrifterne er i hvert fald mere eller mindre ens, med små forskelle. Ren smørcreme er ikke så lækkert, men chokolade er godt til at kamuflere smørsmagen 

Og du kan sagtens bruge både ganache smørcreme og ultimate chokolate frosting til at smøre kage op med. Jeg skal helt sikkert prøve den sidste næste gang.

Anmeld

27. juli 2009

Mikkelmusen

linemus skriver:

Jeg var også lige inde og kigge - sikkert det samme sted Jeg tror, smørcreme og frosting er nogenlunde det samme. Opskrifterne er i hvert fald mere eller mindre ens, med små forskelle. Ren smørcreme er ikke så lækkert, men chokolade er godt til at kamuflere smørsmagen 

Og du kan sagtens bruge både ganache smørcreme og ultimate chokolate frosting til at smøre kage op med. Jeg skal helt sikkert prøve den sidste næste gang.

mht at kamoflere smørsmagen, så brug usaltet smør... Det fås blandt andet i rema1000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.