Gode råd ang. sund mad/hygge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

583 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. december 2013

Nadia&Daniel

Der er gået et lys op for mig skal være mere sund (mega fed mdr. at starte op i ) Men igang skal jeg. Er nu gået i gang med revet guldrødder med æble stykker i.

Hvad laver du af sund mad?? - spiser aldrig morgenmad, spiser frokost på de dage jeg er på job, eller er hjemme sammen med manden og aftensmad hver dag (dette måltid holder jeg mest af)

OBS: ved at morgen er vigtigt - skal nok tage mig sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2013

Chili

Nadia&Daniel skriver:

Der er gået et lys op for mig skal være mere sund (mega fed mdr. at starte op i ) Men igang skal jeg. Er nu gået i gang med revet guldrødder med æble stykker i.

Hvad laver du af sund mad?? - spiser aldrig morgenmad, spiser frokost på de dage jeg er på job, eller er hjemme sammen med manden og aftensmad hver dag (dette måltid holder jeg mest af)

Har også svært ved morgenmad.. Men er begyndt at spise neutral skyr hvor jeg blander forskellige moste/blendede frygter og vanilje i
Også holder jeg også meget af råkost, som du skriver, revet gulerod og æble også spiser jeg også fint skåret spidskål med appelsin stykker i
Og frokost består mest af en skive paleo brød med røget laks! Mums.
Og ingen stivelse til aftensmad..

Anmeld

6. december 2013

Trekløver(:

Nadia&Daniel skriver:

Har det ikke så godt med morgenmad, og faktisk er det alt for sjældent jeg spiser det. Så ingen gode ideer til det.

Frokost: Kyllingesalat med med chili, æg, salatblade, tomat, majs og ærter. (Nogle gange putter jeg pastaskruer i).

Rugbrød med laks/avokado/kylling eller makrel. Og dertil grøntsagsstænger og müslibar.

Mellemmåltid: Knækbrød med mager ost og peberfrugt eller hytteost.

Aftensmad: Bagte rodfrugter (kan erstattet kartofler/ris/pasta, lakse filet med frisk pasta, fyldt kyllingebryst med grøntsager og ost, lækre supper med grov flutes, tun sandwich. Osv osv.

Anmeld

6. december 2013

tribk

Nadia&Daniel skriver:

Jeg er stor fan af skjulte grøntsager. I kødsovs, lasagne, frikadeller, kødboller osv. Jeg hader at spise salat. Eller det vil sige, jeg hader at spise salat jeg selv har lavet. Kan godt lide salat fra en salatbar. Ved ikke hvad de gør, men det er bare bedre.

Jeg er af den overbevisning, at det er sundest at spise når man er sulten. Så jeg spiser heller ikke morgenmad. Så hellere tidligere frokost. Vi spiser allerede aftensmad kl. 17-17.30, så det er ikke noget problem at spise frokost kl. 11-11.30 og så holde mig til aftensmaden. Mit største problem er at jeg bliver sulten igen senere på aften. Ikke rigtig sulten, men lækkersulten. Ikke så sulten at jeg kunne tænke mig en rugbrød, men sulten nok til en hel plade chokolade 

Anmeld

6. december 2013

Papillon

Til morgenmad spiser jeg gerne fibertoast (fra netto) med ost, havregrød med æble, kanel og mandler eller rugbrød med æg og så et glas juice til.

Til frokost bliver det typisk noget med rugbrød og pålæg, gulerødder, andre grøntsager og frugt. Skal jeg være i skole længe, tilføjer jeg gerne en frugtstang eller lidt nødder og tørret frugt til madpakken 

Aftensmad er veksler mere. Jeg forsøger dog altid at få grøntsagerne med, enten i retten eller ved siden. Jeg vælger altid fuldkornspasta og brune ris, hvis vi skal have det

Og nej jeg er ikke hellig, efter aftensmaden får jeg som regel smidt noget sødt indenbords.. Det er dog begrænset til efter aftensmaden, begynder jeg tidligere, stopper jeg ikke igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.