Hej allesammen
Jeg er gået i fødsel i uge 32+4.
Det hele startede i fredags hvor jeg var 31+5 fordi jef havde brun udflåd og derfor ville de gerne se mig.
Jeg kommer op til undersøgelse og alt ser fint ud, dog har jeg mange plukveer, men får besked på, at tage hjem og holde mig i ro og ringe hvis der sker ændring så som mere blod (frisk blod) at mine plukveer tager til eller hvis jeg mærker mindre liv.
Jeg kommer hjem og alt er fint.
Tirsdag aften har en meget lidt lyserød blod og min kæreste og jeg aftaler at se natten over og onsdag morgen er det væk igen. Fint nok det må være et bristet blodkar. Dog går dagen og jeg mærker nærmest ikke lille pigen samt bløder meget fint igen. Vi sidder længe og snakker om jeg skal ringe til sv. Men blir enige om at jeg ikke gør mere da der sent aften kommer lidt puffen, dog mere sløv end normalt da hun er en gymnast. Men da jeg skal til læge torsdag morgen beslutter vi, at hun må tage en beslutning om jeg skal sendes videre (hvilket jeg nok allermest var tryk ved) men hun undersøger alt og det hele ser fint ud, så får besked på ikke at gøre mere, medmindre at begynder at bløde mere (skal lige siges at der ved lægen var en del frisk blod lige pludselig så er lidt nervøs) jeg tager hjem og sover et par timer og vågner ved at jeg kan mærke en klump ryge ud af mig og fylder hurtigt 2 bind med frisk mørk blod. Jeg ringer til fødeafdelingen og fortæller hvordan og hvorledes, og først siger hun egentlig bare, at jeg ikke skal være bekymret da jeg jo lige havde været ved lægen. Vi gennemgår hele forløbet fra fredag til nu og hun kan høre jeg og utryk og siger jeg skal komme til tjek om en time også forvente at tage hjem bagefter, men køre gerne de 3 kvarter før 30 mins. Tjek.
Hun undersøger mig med en kurve på maven og fortæller at alt ser fint ud så jeg kan bare tage hjem. Fortæller hende at jeg i ventetiden har blødt mere og hun vil gerne se mit bind. Jeg viser hende bindet og siger at hun lige vil snakke med en overlæge om hvad der skal ske. Efter jeg har venter i 2 timer kommer den læge jeg har venter på og hun undersøger mig. Mit vandt er gået imens jeg har sat i de 2 timer og venter, havde godt kunne mærke noget men troede der var blod, men da da kommer til undersøgelse siver det ud af mig så jeg blir indlagt og får med det samme noget lungemodne til lillepigen.
Jeg ligger nu indlagt og skal være det i mindst 3 dage hvor de
Snakker om at jeg må komme hjem i 3 døgn også skal til kontrol hvis alt går som det skal. Hen af aftnen får jeg veer der tager til med 2 min. Mellemrum så jeg får hurtigt lagt noget veehæmmende og det hjælper heldigvis rigtig godt. Nu vi kommet til fredag og jeg er nu 32+5 henne og det hele går som det skal hvis ikke mine infektionstal ikke stiger. Er så klar på at komme hjem!! Om 2 dage også skal hun bare blive inde til uge 34+0 hvor jeg blir sat i gang, men alt ser fint ud og de siger at de ikke er bekymret, så det holder jeg mig til
Jeg ville nu høre fra nogle der har oplevet samme forløb og er mega nysgerrig for at se billeder af babyer på de omkring 2000 gram da jeg ikke har en eneste anelse om hvad der venter mig - nogle der har nogle de vil dele??
Undskyld min lange smørre ????