Blodtype RhD negativ.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
5 svar
5 synes godt om
5. december 2013

ngmw

Hej. 

Jeg var til jordemoder igår (jeg er i 15+2) og fik at vide jeg har blodtypen RhD negativ. 

Har det noget at sige og er der evt. noget jeg skal være opmærksom på? 

har du/i samme blodtype og har det haft noget at sige i løbet af jeres graviditet? 

Håber at hører fra jer. 

mvh. Natasja  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

flowerpot3

Jeg har Rh negativ blodtype og fik derfor taget en ekstra blodprøve under graviditeten (dette foregik ved anden lægeundersøgelse i uge 24). Blodprøven blev brugt til at bestemme barnets rhesus type. Under mine sidste to graviditeter har barnet været rhesus positiv og jeg fik derfor efterfølgende tilbudt at få en immunisering injektion AntiD i uge 28, for at forebygge at min krop udviklede anstoffer mod babyens blod. Ganske smertefrit og bivirkningsfrit Tror man får endnu en Anti D injektion lige efter fødslen, men er faktisk usikker om det passer (som forebyggelse under fremtidige graviditeter)

Anmeld

5. december 2013

ngmw

Okay  

det som jordemoderen sagde til mig igår var at man senest 72 timer efter fødslen skal have en indsprøjtning igen

Anmeld

5. december 2013

Babiesontheway

ngmw skriver:

Hej. 

Jeg var til jordemoder igår (jeg er i 15+2) og fik at vide jeg har blodtypen RhD negativ. 

Har det noget at sige og er der evt. noget jeg skal være opmærksom på? 

har du/i samme blodtype og har det haft noget at sige i løbet af jeres graviditet? 

Håber at hører fra jer. 

mvh. Natasja  

Jeg er rh negativ, og hvis dit barn er positivt,  her er begge mine positive,  skal du have en anti D sprøjte i uge 28-29 og en inden 48 timer efter fødslen :-)

Du får et lille kort med som du skal have på dig, i pung fx, så hvis du sku komme til skade, at de kan se du har anti d stoffer i blodet

Anmeld

5. december 2013

De3Guldklumper

ngmw skriver:

Okay  

det som jordemoderen sagde til mig igår var at man senest 72 timer efter fødslen skal have en indsprøjtning igen

Det er også rigtigt men de er begyndt at tage blodprøver i uge 24-25 for at se hvilken blodtype dit barn har. Dette gør de for at spare penge og bære du et neg. barn får du ingen indsprøjtning.

Anmeld

5. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Pylle3 skriver:

Det er også rigtigt men de er begyndt at tage blodprøver i uge 24-25 for at se hvilken blodtype dit barn har. Dette gør de for at spare penge og bære du et neg. barn får du ingen indsprøjtning.

Nemerlig! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.