Spise efter en gang roskildesyge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.937 visninger
7 svar
2 synes godt om
5. december 2013

Leneur

Pyh har været syg hele natten og føler at maven vender med vrangen ud ad. Skal jo have lidt at spise men tør næsten ikke af frygt for det kommer op igen, så hvad er godt at starte ud med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2013

livhemdrup

Leneur skriver:

Pyh har været syg hele natten og føler at maven vender med vrangen ud ad. Skal jo have lidt at spise men tør næsten ikke af frygt for det kommer op igen, så hvad er godt at starte ud med?

Kiks knækbrød revet æble cola uden for meget bruS. Rigtig god bedring 

Anmeld

5. december 2013

Leneur

livhemdrup skriver:

Kiks knækbrød revet æble cola uden for meget bruS. Rigtig god bedring 

Tak for det. Datteren min startede også kl 4, så håber vi snart kan få sovet lidt og vi holder tæt til at komme over og hente lidt cola.

Anmeld

5. december 2013

M (:

Tak for det. Datteren min startede også kl 4, så håber vi snart kan få sovet lidt og vi holder tæt til at komme over og hente lidt cola.

Det er bedst, hvis colaen er fortyndet 1:1, da den høje sukkermængde øger det osmotiske tryk i tarmen og trækker dermed mere vand ind = forværring af diarre og større risiko for dehydrering. 

Derudover skal man holde sig fra mælkeprodukter, da de laktase-nedbrydende enzymer i tarmen bliver markant formindsket ved diarre. 

God bedring. 

Anmeld

5. december 2013

hekran

Æbler er gode, da de renser maven for slemme bakterier. Havregrød er også god God bedring!

Anmeld

5. december 2013

sabrina89

Vi har haft samme nat  har lige prøvet at drikke lidt vand men det var absolut ikke sagen. Men ville så gerne ha noget næring derned da jeg er gravid i 8 mdr. Må prøve at blande lidt cola med vand.

Anmeld

5. december 2013

Vesper

Havresuppe, revne æbler, cola, lyst brød uden noget. Ingen mælkeprodukter, har jeg hørt.

God bedring!

Anmeld

5. december 2013

modesty

Leneur skriver:

Tippet med cola passer ikke. Det er kulsyren som nogle mener kan være godt, og det findes i lige så høj grad i danskvand. Hold dig langt væk fra alt med sukker (det gælder også frugt, heriblandt æbler) og mælkeprodukter. Det bedste at spise er hvidt brød og ris.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.