Børnepenge fra hvornår når man føder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.204 visninger
30 svar
16 synes godt om
4. december 2013

Anonym trådstarter

hey 

ja hvornår får man det første børnepenge efter man har født? 

Og derefter er det hvad andet månede man får det? Og hvor meget få man i børnepenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

Nemesis

du får børneamilieydelse hver 3 måned.. dvs. januar, april, juli, oktober. de kommer den 20 i hver af disse måneder.

Den første gang man får, er kvartalet efter barnet er født..dvs føder du i januar, feb, eller marts, får du første gang i april..

Børnepenge er dem barnets far skal betale. De betales som regl hver måned. Første gang kommer dog an på om faderen har anerkendt faderskabet inden fødslen eller om der først skal en sag i statsforvaltningen.

Børnefamilieydelsen kommer automatisk.

Anmeld

4. december 2013

AnonymMor

Anonym skriver:

hey 

ja hvornår får man det første børnepenge efter man har født? 

Og derefter er det hvad andet månede man får det? Og hvor meget få man i børnepenge?

Næste gang der bliver udbetalt børnepenge eg fødte D 29 aug og fik første børnepenge d 20 okt... Så hvis du føder inden D 20 jan så får du børnepenge der ellers er det først D 20 april de kommer første gang ��

Anmeld

4. december 2013

hesøth

Rinepigen skriver:

Næste gang der bliver udbetalt børnepenge eg fødte D 29 aug og fik første børnepenge d 20 okt... Så hvis du føder inden D 20 jan så får du børnepenge der ellers er det først D 20 april de kommer første gang ��

Nej, for at få 20. januar, så skal du have født senest 31/12.

Anmeld

4. december 2013

Signe-bine

Man skal føde inden den 1. i udbetalings måneden for at få pengene udbetalt den 20. Jeg fødte feks 20 oktober, men skulle have født senest 1 oktober for at få pengene udbetalt i oktober, så jeg venter til januar med at få dem.

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

du får børneamilieydelse hver 3 måned.. dvs. januar, april, juli, oktober. de kommer den 20 i hver af disse måneder.

Den første gang man får, er kvartalet efter barnet er født..dvs føder du i januar, feb, eller marts, får du første gang i april..

Børnepenge er dem barnets far skal betale. De betales som regl hver måned. Første gang kommer dog an på om faderen har anerkendt faderskabet inden fødslen eller om der først skal en sag i statsforvaltningen.

Børnefamilieydelsen kommer automatisk.

Tusind tak for svar

men uha ja. 

Men hvor meget får man i børnepenge så? 

Og det må være børnefamilleydelse så 

For er gift med faderen og vi glæder os sådan til at få en lille en

Anmeld

4. december 2013

HHC88

Rinepigen skriver:

Mindre rettelse Hun skal have født inden d. 31. december for at få ydelsen fra d. 20. januar, ellers er det først i april den kommer.. 

https://www.borger.dk/Sider/Boerne-ungeydelse.aspx 

Anmeld

4. december 2013

Anonym trådstarter

Rinepigen skriver:

Må man spørger hvad få du i børnePenge? Eller retter sagt hvor meget få man i børnepenge?

Anmeld

4. december 2013

Christina74

Rinepigen skriver:

Det er ikke rigtig.

Du skal føde inden d. 1. I den mdr der er udbetaling. 

Jeg har termin d. 16 marts og føder jeg inden d. 1 april for vi første gang d 20 april. Føder jeg den 1. April får vi første gang d. 20 juli.

Anmeld

4. december 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Må man spørger hvad få du i børnePenge? Eller retter sagt hvor meget få man i børnepenge?

ca 4200 kr for de mindste børn.. Så falder den jo ældre børnene bliver mener man får 4200 kr til de 0-3 årige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.