Andre end mig???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
12 svar
3 synes godt om
3. december 2013

mbbuch

Står i den situation at jeg jo er lykkelig gravid. Er i 11 uge. Og har i dag fået svar fra lægen om at min blodtyper 0 rh D negativ hvilket der er 6% af kvinder der er...

Har læst en masse om det nu fordi det åbenbart ikke er helt ufarligt at have en bebs i maven. Det er nemlig ikke sikkert min baby udvikler samme blodtype som mig. En rhesus negativ kvinde, som bærer på et rhesus positivt foster, kan danne antistoffer mod fosterets antigener. 

Og det kan være at der intet sker under graviditet/fødsels, men det kan også ende ud i gulsort og i nogle sjældnere tilfælde hjerneskade...

Er der andre end jeg der har fået denne besked under en graviditet?

Jeg tænker dog også at man jo ikke skifter blodtype og jeg har en søn på 6 år. Mindes dog bare overhovedet ikke at have fået denne besked da jeg var gravid med ham...

Hilsner fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

De3Guldklumper

mbbuch skriver:

Står i den situation at jeg jo er lykkelig gravid. Er i 11 uge. Og har i dag fået svar fra lægen om at min blodtyper 0 rh D negativ hvilket der er 6% af kvinder der er...

Har læst en masse om det nu fordi det åbenbart ikke er helt ufarligt at have en bebs i maven. Det er nemlig ikke sikkert min baby udvikler samme blodtype som mig. En rhesus negativ kvinde, som bærer på et rhesus positivt foster, kan danne antistoffer mod fosterets antigener. 

Og det kan være at der intet sker under graviditet/fødsels, men det kan også ende ud i gulsort og i nogle sjældnere tilfælde hjerneskade...

Er der andre end jeg der har fået denne besked under en graviditet?

Jeg tænker dog også at man jo ikke skifter blodtype og jeg har en søn på 6 år. Mindes dog bare overhovedet ikke at have fået denne besked da jeg var gravid med ham...

Hilsner fra mig

Er selv rhg neg. De er begyndt i uge 24-25 at tage blodprøve på moren for at se hvilken slags blodtype dit ufødte barn har. Er det positiv får du en sprøjte efter fødslen hvis dit barn er neg får du ikke noget.

Dette blodprøve noget er de begyndt på for at spare penge på unødvendige vaccinationer.

Jeg har under mine sidste to fødsler fået vaccine lige efter fødslen og denne gang ser det ikke ud til det er nødvendigt - så der spare de så en vaccination

Anmeld

3. december 2013

mbbuch

Så hvad sker der hvis mit barn er positiv og jeg er negativ? Og tak for svar

Anmeld

3. december 2013

De3Guldklumper

mbbuch skriver:

så vil du udvikle nogle antistoffer som kan påvirke et foster i en evt. 3 graviditet

Jeg tænker du som jeg har fået en vaccine efter din fødsel af sin søn

Anmeld

3. december 2013

mbbuch

Ok. Tusind tak for svar. Så kan jeg slappe lidt af igen

Anmeld

3. december 2013

Michelle21

Jeg er også selv resus negativ.. jeg fik taget blodprøve da jeg var 25 uger henne, og har fået svar på den, jeg venter et negativt barn, dvs jeg skal ingen indsprøjtning have..

Håber det det samme for dig..

Anmeld

3. december 2013

Karoline27

mbbuch skriver:

Jeg er ved at uddanne mig til bioanalytiker, og vi har netop snakket om det.

Hvis dit barn har en anden blodtype end dig, laver man evt en blodtransfusion lige efter fødslen. Det er helt ufarligt men det er kun i nogle tilfælde jo

Anmeld

3. december 2013

Karoline27

Pylle3 skriver:

så vil du udvikle nogle antistoffer som kan påvirke et foster i en evt. 3 graviditet

Jeg tænker du som jeg har fået en vaccine efter din fødsel af sin søn

Anmeld

3. december 2013

Lrm

Pylle3 skriver:

Er selv rhg neg. De er begyndt i uge 24-25 at tage blodprøve på moren for at se hvilken slags blodtype dit ufødte barn har. Er det positiv får du en sprøjte efter fødslen hvis dit barn er neg får du ikke noget.

Dette blodprøve noget er de begyndt på for at spare penge på unødvendige vaccinationer.

Jeg har under mine sidste to fødsler fået vaccine lige efter fødslen og denne gang ser det ikke ud til det er nødvendigt - så der spare de så en vaccination

Du skal evt. bare have nogle indsprøjtninger, så skulle det ikke være et problem tillykke 

Anmeld

3. december 2013

mogms

Jeg er i gang med en SA er Reh, neg. og skal evt have en sprøjte inden jeg bliver gravid igen.

Men jeg finder først ud af det 100% på fredag når jeg skal til tjek ved lægen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.