Hvad gør i når i drikker alkohol til ny og næ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
8 svar
1 synes godt om
3. december 2013

Anonym trådstarter

Hvad gør i? Pumper ud eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

charlottekri

Man kan godt pumpe ud men det bedste ville selvfølgelig være helt at undlade at drikke

Anmeld

3. december 2013

M (:

Anonym skriver:

Der er ingen grund til at malke ud (medmindre man har tænkt sig at malke ud på forskud for at give baby mælken MENS man drikker), for promillen i mælken er den samme som i blodet. Så først når mor er ædru er det sikkert igen at amme baby. 

God fornøjelse. 

Anmeld

3. december 2013

Palaja

Jeg kan godt finde på at drikke et glas rødvin en gang imellem. Når han er blevet puttet til nat ved jeg at der går 4-5 timer før jeg skal amme igen....

Da han var nyfødt drak jeg selvfølgelig ikke da jeg ammede (næsten) hele tiden, men kan godt planlægge mig ud af det nu hvor han er større og jeg kun ammer ham tre-fire gange i døgnet...

Anmeld

3. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har planlagt at jeg feks ku drikke et glas rødvin til aftensmaden osv, ved at amme lige inden maden, for så vidste jeg, at jeg først sku amme igen om 3 timer. Fik at vide fra både læger og Sp at sådan ku man roligt gøre!

Da thea var ca 6 mdr var vi på firma tur i 24 timer, og der havde jeg malket en masse flasker mælk ud, som var i fryseren, så min mor ku gi hende flaske. Havde en pumpe med, så jeg bare ellers ku malke ud, når hun rigtig sku ha spist ved mig. Den mælk hældte jeg bare ud. Vh stine

Anmeld

3. december 2013

ette1987

Jeg drak en enkelt genstand om aftenen når han sov, hvis jeg havde lyst til det. Der gik jo nogle timer inden næste amning. Og det skete måske hver 3. måned! Skulle jeg i byen, så fik han mme eller noget jeg havde pumpet ud. Var jeg afsted lørdag aften fx, så fik han hos mig igen søndag aften. Indtil da pumpede jeg og smed ud. Skete dog sjældent jeg tog i byen, da det for mit vedkommende resulterede i overproduktion og mælkeknuder med alt det pumpen! 

Anmeld

5. december 2013

Victoria2013

Jeg kan godt finde på at drikke et enkelt glas rød- eller hvidvin om aftenen, men det er sjældent (måske 1-2 gange om måneden) og gjorde det slet ikke i starten. Tror ikke det går i amme-mælken hun får lige efter man har drukket, og her sover lillepigen gerne mindst 8 timer i første omgang efter sidste amning om aftenen. Så tror nok det går

At drikke mere end det venter jeg lige med til amningen er nedtrappet noget mere

Anmeld

5. december 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Det eneste formål der er ved at malke ud er at du letter trykket fra babserne og holder mælkeproduktionen oppe, der vil være alkohol i mælken ligeså længe det er i blodet, så du får ikke alkoholen ud af mælken ved at malke ud.

Når jeg har fået en øl eller lign. har jeg gjort det lige efter en amning så jeg vidste der var nogle timer før der skulle ammes igen, og evt. have malket en backup flaske ud så jeg var helt sikker på baby ikke fik alkohol.

Alkoholen bliver ikke lagret i mælken, så når det er ude af blodet (ca 2timer for en genstand) er det også ude af mælken

Hvis der er tale om en større druktur ville jeg sørge for at have malket en masse ud så der var flasker til et godt stykke tid op ad næste dag før der skulle ammes igen, og så malke ud for at tage trykket så babs og nutte ikke eksplodere

Anmeld

5. december 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

Siden jeg blev gravid hed det nul alkohol (er ikke så vild med det i forvejen, så det er intet problem her) og har tænkt mig at fortsætte sådan til når engang får født, og er stoppet med at amme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.