Andre som har været til lægesamtale efter MD?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. december 2013

SRP

Hej piger

Jeg skal til en lægesamtale efter min MD-scanning i midten af januar. Dels pga. min sidste graviditet, som måtte igangsættes i uge 39+0 pga. højt blodtryk, som man frygtede skulle blive svangerskabsforgiftning, hvis ikke man handlede. Hun blev født 39+0 og vejede 2670 gram.

De nævnte på sygehuset, at jeg også skal til lægesamtale pga. hendes lave fødselsvægt. Forstår ikke man kalder det en lav fødselsvægt, da det er en vægt under 2500 gram til termin? Min kæreste og jeg var også små ved fødslen og er stadig ikke ret store men det er selvfølgelig fint, der bliver fulgt op på tingene.

Nogen som har været igennem en lægesamtale pga. lignende situationer i tidligere graviditeter? Tænker på om jeg skal scannes oftere i løbet af denne graviditet? Er bare nysgerrig i forhold til forløbet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2013

liten-mamma

SRP skriver:

Hej piger

Jeg skal til en lægesamtale efter min MD-scanning i midten af januar. Dels pga. min sidste graviditet, som måtte igangsættes i uge 39+0 pga. højt blodtryk, som man frygtede skulle blive svangerskabsforgiftning, hvis ikke man handlede. Hun blev født 39+0 og vejede 2670 gram.

De nævnte på sygehuset, at jeg også skal til lægesamtale pga. hendes lave fødselsvægt. Forstår ikke man kalder det en lav fødselsvægt, da det er en vægt under 2500 gram til termin? Min kæreste og jeg var også små ved fødslen og er stadig ikke ret store men det er selvfølgelig fint, der bliver fulgt op på tingene.

Nogen som har været igennem en lægesamtale pga. lignende situationer i tidligere graviditeter? Tænker på om jeg skal scannes oftere i løbet af denne graviditet? Er bare nysgerrig i forhold til forløbet

Jeg kom til læge samtale efter md-skanningen, pga. min datters meget lille størrelse. Vi blev fulgt nøje efterfølgende

Anmeld

4. december 2013

Trekløver(:

Ja det var vi, men det var fordi de troede jeg havde fået kejsersnit før, så det var en fejl.

Anmeld

4. december 2013

Rikke S

SRP skriver:

Hej piger

Jeg har været til samtaler efter md-scanning ved begge mine drenge (fordi jeg er lille 160 cm) og begge drenge var store.
Men med nr 1 begyndte mit vand at sive, og jeg måtte sættes i gang da jeg var 37+0, så han nåede ikke at blive "for stor".
Med nr 2 blev jeg sat i gang 40+0, da han ved en ekstra scanning var skønnet til 4500g - han vejede 4000g
Jeg er nu 20 uger henne med barn nr 3 og skal til md d. 10. og også en efterfølgende lægesamtale der

Anmeld

4. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min nr 2 graviditet gik jeg til extra kontrol Scaninger og samtaler hver 4 uge, fra uge 12 af, pga min første graviditet der endte med aks i uge 34 + pga ssf. Thea vejede 1940 g og målte 45 cm.

Samtalerne var bare en form for sikkerheds tjek på baby, fra deres side, sådan at de ku nå at sætte mig i behandling tidliger, hvis jeg sku udvikle ssf igen. Jeg kom i en ny blodtryks behandling og hjertemagnyl, som blodprop forbyggelse. 

Blev sat igang på min terminsdato. Alberte vejede 3820 g og målte 52 cm, så kæmpe forskel. Vh stine

Anmeld

4. december 2013

Hullabullabulla

SRP skriver:

Hej piger

Har ikke været til lægesamtale, så den erfaring har jeg ikke, men tror du ikke der er pga den lave fødselsvægt fra din første ?

Jeg fik ssf og blev sat igang , fødte 36+6 og min søn vejede 3020 ved fødsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.