Studiebøger nye/brugte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.741 visninger
24 svar
4 synes godt om
3. december 2013

CaWi

Jeg står og skal starte studie til januar. Har lige fået boglisten, og kommer af med 4000 kr hvis jeg køber alle bøgerne fra ny af.
Er der nogen der har erfaring med at købe studiebøger brugt? Er der nogen faldgrupper osv? Man ved vel egentlig heller ikke hvilken stand bogen er i, før man får den i hånden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

esioul

CAWI skriver:

Jeg står og skal starte studie til januar. Har lige fået boglisten, og kommer af med 4000 kr hvis jeg køber alle bøgerne fra ny af.
Er der nogen der har erfaring med at købe studiebøger brugt? Er der nogen faldgrupper osv? Man ved vel egentlig heller ikke hvilken stand bogen er i, før man får den i hånden?

Jeg har købt halvdelen af mine på pensum.dk.

Og de er alle i fin stand og fine som nye

Anmeld

3. december 2013

LilleSmølf

Jeg køber alle dem jeg kan enten brugt eller over nettet fra England (studerer engelsk så det betaler sig i stor stil) og det gør de fleste jeg kender.

Vores studieboghandel holder jeg mig laaangt væk fra, medmindre det er kompendie fra professoren og ikke kan fås andre stedet, for det er bare for dyrt.

Kan nemt spare flere 1.000 på den måde, så synes det er dét værd.

Man skal selvfølgeligt lige bruge sin fornuft om hvorvidt man stoler på sælger, men jeg har i hvert fald aldrig oplevet problemer med det. Ellers har I måske en facebookgruppe eller lignende hvor ældre studerende sælger deres brugte bøger, og der kan man jo så mødes og se standen an (:

Anmeld

3. december 2013

Fuglemor

Jeg har købt mange af mine brugt. Uden problemer

Anmeld

3. december 2013

ESV

CAWI skriver:

Jeg har købt rigtig mange studiebøger på den blå avis. De er ofte billigere end på pensum.dk

Hvilken udd er det?

Anmeld

3. december 2013

wamse

jeg har købt mine, hvis muligt, brugt. Der kan i den grad spares mange penge ved det, og har ikke oplevet dårlige handler ved det.

Jeg er selv ved at sælge mine bøger til pædagog- og socialrådgiveruddannelsen, og jeg forsøger at beskrive bogens stand så godt som muligt, så der ikke opstår tvivl

Anmeld

3. december 2013

CaWi

ESV skriver:

Jeg har købt rigtig mange studiebøger på den blå avis. De er ofte billigere end på pensum.dk

Hvilken udd er det?

Kunne godt være jeg skulle prøve at kigge på pensum og dba.
Det er laborant uddannelsen.

Anmeld

3. december 2013

Sandratoft

Du kan også se om skolen ikke selv har en form for netværk hvor de ældre studerende sælger de brugte bøger videre til de yngre? Det gør vi ihvertfald på mit studie

Anmeld

3. december 2013

Mettefpigen

Kig på opslagstavler på skolen, pensum.dk, dba, facebook.. Bare spørg lærene om det er ligemeget med hvilken årgang den er fra...

Anmeld

3. december 2013

Zelinasmor

Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du starter På. Men jeg sælger alle mine bøger fra 1. Semester (pædagog). Alle er købt fra ny. Hvis det altså er det du skal læse til. Ellers så prøv pensum. Ved at mange bruger den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.