Lorte krop/vægt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
10 svar
2 synes godt om
3. december 2013

Anonym trådstarter

Jeg er SÅ supe ærgelig over min krop!
vejer ca 105 kg, det er næsten et år siden jeg fødte, og det værste er at jeg kun tog ca 5 kg på i graviditeten, men efterfølgende tog jeg lige 20 kg på ekstra!
Jeg har altid været en større pige (15-20 kg for stor) men det har siddet "pænt" på mig, så jeg ikke så, så overvægtig ud som jeg var. Men nu hænger det hele og slasker og er så ked af min krop!

Jeg synes bare at jeg bliver ved med at prøver, prøver at skære ned på colaen, prøver at skære ned på slikket, prøver at spise mere fornuftigt.
Det holder et par dage, men så går det i vasken!
Ville starte på 5:2 kuren, men blev syg (ikke pga kuren) også opgav jeg bare.

Mangler virkelig inspiration, har ikke tid nok i døgnet til at tage i fitness, men cykler vores datter i vuggestue hver dag (ca 2 km)
Jeg skammer mig så meget over min krop at jeg ikke har lyst til at stå ved mig selv i dette indlæg :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Masig

Anonym skriver:

vejer ca 105 kg, det er næsten et år siden jeg fødte, og det værste er at jeg kun tog ca 5 kg på i graviditeten, men efterfølgende tog jeg lige 20 kg på ekstra!
Jeg har altid været en større pige (15-20 kg for stor) men det har siddet "pænt" på mig, så jeg ikke så, så overvægtig ud som jeg var. Men nu hænger det hele og slasker og er så ked af min krop!

Jeg synes bare at jeg bliver ved med at prøver, prøver at skære ned på colaen, prøver at skære ned på slikket, prøver at spise mere fornuftigt.

Mangler virkelig inspiration, har ikke tid nok i døgnet til at tage i fitness, men cykler vores datter i vuggestue hver dag (ca 2 km)
Jeg skammer mig så meget over min krop at jeg ikke har lyst til at stå ved mig selv i dette indlæg :/

Ville det være en ide at tage en snak med lægen om det og få en diætist ind over? Så får du styr på hvad du må spise + der er en der "holder øje" med dig og holder dig på rette spor...

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Ville det være en ide at tage en snak med lægen om det og få en diætist ind over? Så får du styr på hvad du må spise + der er en der "holder øje" med dig og holder dig på rette spor...

Har jeg faktisk ikke overvejet.
Synes bare også det er svært når man har en mand der ikke rigtig gider at gå med på at ændre kosten særlig meget s:

Anmeld

3. december 2013

Masig

Anonym skriver:

Har jeg faktisk ikke overvejet.
Synes bare også det er svært når man har en mand der ikke rigtig gider at gå med på at ændre kosten særlig meget s:

Kender jeg alt til.... Herhjemme er jeg også alene om kuren, det er ikke nemt når han vil have alt det man ikke selv må få...

Men du må jo få din mand til at indse at det hverken er godt for dig fysisk eller psykisk at veje det du gør, og så må han lige tage sig sammen og støtte dig altså... Hvem af jer laver mad og køber ind? For hvis det er dig, så må han jo bare spise hvad der bliver sat på bordet og hvad der er i køkkenskabene....

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Kender jeg alt til.... Herhjemme er jeg også alene om kuren, det er ikke nemt når han vil have alt det man ikke selv må få...

Men du må jo få din mand til at indse at det hverken er godt for dig fysisk eller psykisk at veje det du gør, og så må han lige tage sig sammen og støtte dig altså... Hvem af jer laver mad og køber ind? For hvis det er dig, så må han jo bare spise hvad der bliver sat på bordet og hvad der er i køkkenskabene....

Vi handler ind fælles, men jeg laver mad 90% af tiden (hvis ikke mere)

Anmeld

3. december 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Det kunne ha været mig der skrev det indlæg for 3 måneder siden..

Har siden den tidlige teenagealder været stor, og de sidste 7-8 år er der kun gået den forkerte vej.. Tog 23 kg på under min graviditet , heldigvis forsvandt de ret hurtigt igen..

Jeg har et hav af gange været på adskillige kure, har da også tabt mig, men tager det hele på igen

Siden 1/10 har jeg dig tabt 9 kg.. Min motivation har været meget mere i top denne gang, da jeg købte min drømmebrudekjole til mit bryllup til sommer og Ikke kunne passe den..

Gode fif fra min side og som har hjulpet mig er:

1) ingen ris og pasta.. I stedet bruges blomkålsris, og pastinakstrimler

2) 1 portion aftensmad - og kun 1...

Det er faktisk hvad jeg har ændret , da vi altid har spist sundt , jeg spiste bare for meget..

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis det kan hjælpe på motivationen , så kan vi dele opskrifter og bare snakke

Anmeld

3. december 2013

Sandratoft

Hvad med at starte i vægtvogterne eller noget lignende? Det kan være en motivation, at man bliver "holdt øje med" og at man 1 gang om ugen skal op og stå til ansvar. Så kan man tænke på det, hver gang man har lyst til slik og cola Vægttab ér hårdt, og det kræver virkelig meget af en. 

Du kan også kontakte en diætisk, som følger dig i et års tid, så du også her bliver holdt lidt øje med.

En sidste ting, er at finde dig en allieret, måske en veninde der også vil tabe sig, eller træne, eller løbe en tur med dig? 

Anmeld

3. december 2013

Masig

Anonym skriver:

Vi handler ind fælles, men jeg laver mad 90% af tiden (hvis ikke mere)

Så må du overtage indkøb og hele madlavningen, så kan han i hvert fald ikke blande sig... Men er da træls han ikke vil være med til det...

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvad med at starte i vægtvogterne eller noget lignende? Det kan være en motivation, at man bliver "holdt øje med" og at man 1 gang om ugen skal op og stå til ansvar. Så kan man tænke på det, hver gang man har lyst til slik og cola Vægttab ér hårdt, og det kræver virkelig meget af en. 

Du kan også kontakte en diætisk, som følger dig i et års tid, så du også her bliver holdt lidt øje med.

En sidste ting, er at finde dig en allieret, måske en veninde der også vil tabe sig, eller træne, eller løbe en tur med dig? 

Jeg er i forvejen virkelig presset tidsmæssigt så har ikke tid til andet end de 4 km jeg cykler hver dag

tidsmæssigt har jeg kun mulighed for at ændre maden desværre

Anmeld

4. december 2013

Leonora

Hej med dig
For det første er du langt når du er klar over problemet og er i stand til at fortælle om det. Så klap dig selv på skulderen 

Jeg synes derfor det er vigtigt at du ikke er flov over dig selv. Vi har alle vores lig i lasten og for rigtig mange af os er vægt og mad indtag problemet.

Jeg har selv problmer med at komme igang og ved hvor svært det er.

Jeg vil prøve at give dig et par råd

1). Vælg dine kampe om omhu. Beslut dig til hvor du vil starte.
Hvis du tager fat på det hele går du død.
Glem motionen i første omgang og vær stolt af din cykel tur.
Sæt fokus på din kost.

2). Lad vær med at sulte dig selv.
Spis 6 måltider om dagen.
3 store og 3 små.
Det holder dit blodsukker i balance og gør at du ikke bliver sukker sulten.

3). Prøv om du kan stoppe med alt sukker. Også light produkter da de giver dig falsk sukker trang.

4) helt shape up appen på din mobil. Tast ind hvad du spiser.
Det giver dig et godt overblik.

Jeg håber det hjælper lidt og husk at du allerede er langt da du erkender problemet.

Stort knus fra Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.