Spørgsmål vedr søgning af su-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

517 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. december 2013

Anonym trådstarter

Hej..
Spørger på vegne af en veninde, som ønsker at være anonym!

Sagen er den at hun står og har brug for lidt ekstra penge her i dec, og derfor ønsker at søge su-lån med tilbagevirkende kraft.
Hun har før gået på en udd., hvor hun fik su-lån i 2 mdr, og kan derfor egentlig bare gå ind og godkende sin låneplan..

-Men så til spørgsmålet:

Skal hun søge su-lån på ny, da det er en ny udd hun jo er startet på i sep? Eller? Vi har ikke kunnet finde svar på su.dk

Når man så søger tilbagevirkende, og søger om su-lån, skal man så vælge fra den måned man søger, eller fra den måned man er i?

Vi håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Sundahl88

umiddelbart vil jeg mene hun skal søge på ny....

hvis hun logger ind og der ikke står noget om at godkende låneplan så skal hun søge på ny... men ved ikke hvordan det foregår med at søge med tilbagevirkende - hvis man overhovedet kan det....?

Anmeld

3. december 2013

Anonym trådstarter

Sundahl88 skriver:

umiddelbart vil jeg mene hun skal søge på ny....

hvis hun logger ind og der ikke står noget om at godkende låneplan så skal hun søge på ny... men ved ikke hvordan det foregår med at søge med tilbagevirkende - hvis man overhovedet kan det....?

Okai, det er umiddelbart også det vi tænker..
Hvis hun logger ind på min su og trykker hendes låneplan, kan hun godt indsætte nogle beløb og trykke godkend låneplan.. Men det var jo på en tidligere udd hun var tilkendt dette lån.. Hmm

Men ja, man kan godt få med tilbagevirkende kraft dvs fra studiestart i igang værende år

Anmeld

3. december 2013

sne190810

Husk hun vist skal nå at søge inden d. 15 dec for der slutter 'låneperioden' for i år, eller hvad man kan sige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.