Liste med ting til første barn (de vigtigste)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. december 2013

Anonym trådstarter

Vil høre jer hvilken ting i synes der er det vigtig til det første barn. I må gerne lave en liste over de ting i synes er vigtig det første stykke og alle andre ting kan man jo købe løbene efter barnet er født.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

SabinaMortensen

Denne er fra Ønskebørn kataloget 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. december 2013

Maja88

Anonym skriver:

Vil høre jer hvilken ting i synes der er det vigtig til det første barn. I må gerne lave en liste over de ting i synes er vigtig det første stykke og alle andre ting kan man jo købe løbene efter barnet er født.

Den need to have er god... dog har jeg MANGE flere stofbleer ....

Fra den nice to have er for mig ikke nødvendigt med ammepude... kravlegård... skråstol.. voksipose og musikuro

Anmeld

1. december 2013

LilleSmølf

Det er jo forskelligt fra familie til familie, eftersom babyer ikke er ens, men du får lige vores:

- En god del tøj i str. 50 (vores brugte det i 2 måneder trods alles "han får det aaaaldrig brugt" og vi havde altså ikke lyst til at shoppe babytøj lige efter fødslen. Så hellere for meget end for lidt)

- Behageligt tøj. Glemt det søde, pyntede. Det virker ikke. Køb bløde bodier, helst uden knapper og andet fims, for det er altså svært at give en nyfødt jeans og stiv skjote på. Køb mere end du regner med at bruge. Babyer er meget utætter i alle ender

- Blespand. Ikke livsnødvendigt for alle men det er min bedste ven. Tror lidt jeg ville dø uden.

- Puslepude i plastik. Du bliver glad for at kunne tørre den af.

- Tæpper i forskellige tykkelser. Vi fik et meget varmt barn i juni så dyner var et absolut no-go. Han sov under et håndklæde de første par uger.

- Stofbleer. Masser og masser af stofbleer. Og så lige lidt flere.

- Sutter og sutteflasker. Uanset hvad man er for eller imod, eller hvad man regner med - hvis det går i ged er de gode at have.

- Bleer. Igen, folk siger at de hurtigt vokser ud af det og man skal nøjes med én pakke newborn. Men vores sked sig ud af ca. 10-15 om dagen så den ene pakke var ingenting værd.

Det er vores "need to have".

Andre ting som fx. skråstol er gode at have, men vores sad/sidder meget lidt i den da jeg ikke er så glad for den, så hellere lægge ham på et legetæppe så han kan styrke sin ryg. BR's skumpuslespil med et tæppe henover er et yderst fantatisk og isolerende legetæppe

Vi har aldrig brugt liften - ALDRIG - eller insektnet eller regnslag, hoved/halefad, babyalarm eller autostol (fordi vi ikke har bil). Så det er jo forskelligt fra familie til familie.

I kommer nok til at lave et par fejlkøb men så længe i bruger hovedet og ikke køber hele Babysams inventar (de mener jo netop at det hele er need to have) kan I næsten ikke gå galt i byen

Anmeld

1. december 2013

Maja88

LilleSmølf skriver:

Det er jo forskelligt fra familie til familie, eftersom babyer ikke er ens, men du får lige vores:

- En god del tøj i str. 50 (vores brugte det i 2 måneder trods alles "han får det aaaaldrig brugt" og vi havde altså ikke lyst til at shoppe babytøj lige efter fødslen. Så hellere for meget end for lidt)

- Behageligt tøj. Glemt det søde, pyntede. Det virker ikke. Køb bløde bodier, helst uden knapper og andet fims, for det er altså svært at give en nyfødt jeans og stiv skjote på. Køb mere end du regner med at bruge. Babyer er meget utætter i alle ender

- Blespand. Ikke livsnødvendigt for alle men det er min bedste ven. Tror lidt jeg ville dø uden.

- Puslepude i plastik. Du bliver glad for at kunne tørre den af.

- Tæpper i forskellige tykkelser. Vi fik et meget varmt barn i juni så dyner var et absolut no-go. Han sov under et håndklæde de første par uger.

- Stofbleer. Masser og masser af stofbleer. Og så lige lidt flere.

- Sutter og sutteflasker. Uanset hvad man er for eller imod, eller hvad man regner med - hvis det går i ged er de gode at have.

- Bleer. Igen, folk siger at de hurtigt vokser ud af det og man skal nøjes med én pakke newborn. Men vores sked sig ud af ca. 10-15 om dagen så den ene pakke var ingenting værd.

Det er vores "need to have".

Andre ting som fx. skråstol er gode at have, men vores sad/sidder meget lidt i den da jeg ikke er så glad for den, så hellere lægge ham på et legetæppe så han kan styrke sin ryg. BR's skumpuslespil med et tæppe henover er et yderst fantatisk og isolerende legetæppe

Vi har aldrig brugt liften - ALDRIG - eller insektnet eller regnslag, hoved/halefad, babyalarm eller autostol (fordi vi ikke har bil). Så det er jo forskelligt fra familie til familie.

I kommer nok til at lave et par fejlkøb men så længe i bruger hovedet og ikke køber hele Babysams inventar (de mener jo netop at det hele er need to have) kan I næsten ikke gå galt i byen

Hvorfor har i aldrig brugt insektnet og regnslag

Anmeld

1. december 2013

LilleSmølf

Maja88 skriver:

Hvorfor har i aldrig brugt insektnet og regnslag

Insektnet af den meget simple årsag, at der aldrig har været brugt for det. Ved ikke om vi bare bor i et insektfrit område, men det har aldrig været nødvendigt.

Regnslag er lidt det samme, han er junibarn og det har sådan set aldrig regnet mens vi har været ude minus én gang. Når vi når så langt som at det pisser ned konstant skal vi jo nok have fat i et (:

Anmeld

1. december 2013

modesty

Rettelser i forhold til Ønskebørns need to have liste:

Hoved-hale fad er ikke nødvendigt hvis man har pusleplads på badeværelset, og heller ikke nødvendigt ellers, da man bare kan bruge et par skåle.

Flasker er ikke nødvendige hvis man ammer. Jeg ville muligvis købe én just in case, men ellers kan de fåes i et hvilket som helst supermarked. Vi havde én, og brugte den aldrig.

Vi havde ingen lift, men Voksi i stedet, og var vildt glade for den (oktoberbarn).

Flexibath er en fantastisk ting når man ikke har kæmpe meget plads på badeværelset.

M.h.t. tøj vil jeg også sige drop alt hvad der hedder kjoler, denim, bluser og pynt. Overalls der ikke kan knappes op i skridtet er også no go. Bodyer med bløde bukser, og heldragter er et hit. Min søn gik ikke i andet før han var omkring de 8-9 mdr.

Anmeld

1. december 2013

Anonym trådstarter

Gode lister og råd i er kommet med. Nogle ting vidste jeg godt fx det med hovedehale fad og tøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.