juleaften-sikkert alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.463 visninger
20 svar
18 synes godt om
30. november 2013

Anonym trådstarter

Hej alle.
Jeg har liiige brug for lidt luft... Sagen er den at jeg endelig i år har fri juleaften, hele dagen, og derfor har vi leget med tanken om at holde jul hjemme hos os for vores 3 årig datter.
Mine søskende holder med deres respektive familier og Jeg har ingen forældre. De sidste 7 år har har vi holdt med svigerfamilien.
Jeg har længe!!! Bedt manden om at inviterer dem til jul hos os. Men det har han først fået snusset sig sammen til i dag. De skal så holde med mere familie og det bliver for mange for os, når det er første gang vi skal holde....
Jeg har desværre begyndt juleindkøb...

Nu skal vi så finde ud af hvor julen skal holdes. Manden nægter at holde hjemme bare os 3....
Og Jeg vil gerne holde med min nærmeste familie, som jo er min datter og mand.
Må indrømme at jeg er pænt træt af tanken om vi igen skal holde med hans forældre( vi er desværre ikke hinandens yngling)
Er bare så ked af han ikke har fået spurgt noget før.... Ellers ville jeg jo være taget på job... NU sskal Jeg arbejde næste år, så der kan vi ikke holde...
Har sgu lyst til bare at være hjemme så....
Beklager skulle af med luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

Ciss

Forstår dig godt.

Jeg har haft lignende diskutioner med manden. Han ville altid holde hjemme hos sin familie - men efter min mening er den absolut bedste jul vi har haft den ene gang, hvor vi bare var os selv og ungerne hjemme hos os selv.

Sidste år var svigers hos os, og det var da også fint.

Men det er noget med at virkelig skabe sin egen jul sammen for sine fælles børn. Ikke bare repetere den ene parts barndoms jul om og om igen, men faktisk skabe sin egen tradition.

Anmeld

30. november 2013

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Forstår dig godt.

Jeg har haft lignende diskutioner med manden. Han ville altid holde hjemme hos sin familie - men efter min mening er den absolut bedste jul vi har haft den ene gang, hvor vi bare var os selv og ungerne hjemme hos os selv.

Sidste år var svigers hos os, og det var da også fint.

Men det er noget med at virkelig skabe sin egen jul sammen for sine fælles børn. Ikke bare repetere den ene parts barndoms jul om og om igen, men faktisk skabe sin egen tradition.

Nej, Jeg havde bare set frem til vi kunne lave vores egne traditioner for os og vores datter...
Og er virkelig skuffet over han får givet udtryk for han ikke finder det hyggeligt bare os!

Anmeld

1. december 2013

Anonym trådstarter

Imponerede at over 150 har læst indslaget men kun 1 har kommenteret....
Må sige at jeg bliver mere og mere skuffet over folk herinde....

Men glædelig jul til Jer der læser indslage men eller uden kommentar....

Anmeld

1. december 2013

LinLin

Anonym skriver:

Imponerede at over 150 har læst indslaget men kun 1 har kommenteret....
Må sige at jeg bliver mere og mere skuffet over folk herinde....

Men glædelig jul til Jer der læser indslage men eller uden kommentar....

Nu stiller du jo ikke et specifikt spørgsmål - men skriver at du "bare har brug for luft"

Så roooolig....

Hvilke kommentarer forventer du???

Anmeld

1. december 2013

VIPpigen

Hvorfor vil han ikke bare være jer 3? Er det ikk godt nok for ham??

Jeg forstår ikke sådan noget. Vi har før holdt jul, bare min mor, søster og jeg.

Jeg har endnu ikke selv kastet mig ud i, selv at holde julen hjemme, men ville faktisk rigtig gerne. Bare sådan en stille og rolig en, uden stress, og rent hygge

Syntes det er rigtig syndt din mand ikke kan finde glæden i sin egen lille familie

Men hvertfald rigtig glædelig 1 december, og glædelig jul

Anmeld

1. december 2013

2721

Hej

Her har vi holdt jul os 3 siden vi fik vores søn og i år er det for 4 gang. Jeg elsker at det kun er os 3

Anmeld

1. december 2013

bøllen

Med en barndom hvor julen blev holdt sammen med alle kusiner / fætter nød jeg første jul med mandens familie . De er ikke så mange så en hel anden jul end jeg var vant til

vi har flere gange holdt jul hjemme kun vores lille familie og må indrømme jeg nyder det . 

Det var også planen iår men er inviteret i byen , vores drenge fik lov at bestemme . De ville gerne i byen . Jeg selv ville have nydt julen hjemme . 

Nogle mennesker syntes det er forfærdeligt at skulle sidde alene - vi er jo så forskellige . Jeg nyder begge dele �� både alene og sammen med øvrig familie.

i må have en snak om jeres forventning måske din mand ikke ser det hyggeligt i en jul hjemme som du gør 

Anmeld

1. december 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej alle.
Jeg har liiige brug for lidt luft... Sagen er den at jeg endelig i år har fri juleaften, hele dagen, og derfor har vi leget med tanken om at holde jul hjemme hos os for vores 3 årig datter.
Mine søskende holder med deres respektive familier og Jeg har ingen forældre. De sidste 7 år har har vi holdt med svigerfamilien.
Jeg har længe!!! Bedt manden om at inviterer dem til jul hos os. Men det har han først fået snusset sig sammen til i dag. De skal så holde med mere familie og det bliver for mange for os, når det er første gang vi skal holde....
Jeg har desværre begyndt juleindkøb...

Nu skal vi så finde ud af hvor julen skal holdes. Manden nægter at holde hjemme bare os 3....
Og Jeg vil gerne holde med min nærmeste familie, som jo er min datter og mand.
Må indrømme at jeg er pænt træt af tanken om vi igen skal holde med hans forældre( vi er desværre ikke hinandens yngling)
Er bare så ked af han ikke har fået spurgt noget før.... Ellers ville jeg jo være taget på job... NU sskal Jeg arbejde næste år, så der kan vi ikke holde...
Har sgu lyst til bare at være hjemme så....
Beklager skulle af med luft

Jeg kan egentlig godt forstå begge parter.

Det er jo klart at hvis du ikke kommer godt overens med hans forældre, så kan det godt være stressende at skulle være sammen med dem hver jul. Men på den anden side så forstår jeg virkelig godt behovet for at være sammen med ens familie i julen. Hans familie inkluderer jo hans forældre også. Jeg har selv et meget stort behov for at være sammen med mine forældre i julen. På trods af jeg har min egen familie. Hvis han er vant til at være flere, så kan det også være mærkeligt bare at skulle være jer tre. Måske frygter han magien forsvinder. Jeg ved godt det ikke er sådan, men prøver bare at sætte mig i hans sted. 

Det er jo svært det med jul. Det er bare så følsomt. Jeg ville nok aftale på forhånd at næste gang i har mulighed for det, så holder i hjemme ved jer selv, hvor i inviterer familien over. I år.... Ja jeg ville nok tage over til svigerfamilien.. men så hygge sammen hele dagen bare jer tre.

Anmeld

1. december 2013

Lullaby

Jeg er helt, helt modsat. Elsker at være så mange som muligt juleaften. Derfor ville jeg også "hade" hvis det bare var os. Jeg husker stadig juleaftnerne hos min farmor hvor vi var nogle og 30. Fantastisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.