Udmalkning, hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. november 2013

Bell'star

Jeg skal til at begynde at malke ud så der er mad til bassen når han skal passes nogen timer snart..

Men jeg aner simpelthen ikke hvor mange ml jeg skal sørge for der er til hvert måltid til en baby på 3 måneder?
- jeg ved godt at det er forskelligt fra barn til barn men hvor meget skal man i hvert fald som minimum have klar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2013

L&V

Bell'star skriver:

Jeg skal til at begynde at malke ud så der er mad til bassen når han skal passes nogen timer snart..

Men jeg aner simpelthen ikke hvor mange ml jeg skal sørge for der er til hvert måltid til en baby på 3 måneder?
- jeg ved godt at det er forskelligt fra barn til barn men hvor meget skal man i hvert fald som minimum have klar?

Jeg ville malke min. 150ml ud pr måltid

Anmeld

30. november 2013

M (:

Bell'star skriver:

Hvor gammel er barnet? 

Anmeld

30. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Til thea malkede jeg aldrig mindre end 250 ml ud. Nogle gange spiste hun kun 150, andre gange det hele! Da hun blev større, malkede jeg aldrig mindre end 300 ml ud! Vh stine

Anmeld

30. november 2013

Bell'star

M (: skriver:

Hvor gammel er barnet? 

3 måneder jo

Anmeld

30. november 2013

M (:

Bell'star skriver:

3 måneder jo

Ups 

Min søn spiste i den alder 150-180 ml pr måltid. (:

Han var fuldt udmalknings-flaskebarn fra omkring 3 mdr. 

Anmeld

30. november 2013

Bell'star

StineW79 skriver:

Til thea malkede jeg aldrig mindre end 250 ml ud. Nogle gange spiste hun kun 150, andre gange det hele! Da hun blev større, malkede jeg aldrig mindre end 300 ml ud! Vh stine

Ok, det lydereget fornuftigt!
Det kommer bare til at tage virkelig langt tid så, da jeg max kan malke 60 ml pr gang puuha

Anmeld

30. november 2013

Bell'star

M (: skriver:

Ups 

Min søn spiste i den alder 150-180 ml pr måltid. (:

Han var fuldt udmalknings-flaskebarn fra omkring 3 mdr. 

Hehe, det går nok

Men okay, det må være noget deromkring så.. Men man må jo hellere være på den sikre side..

Måan spørge hvordan du fik tid til at malke så meget ud? - jeg tænker bare, at jeg kan nærmest ikke finde tid til at skulle malke ud til et par timer, når bassen jo samtidig skal underholdes

Anmeld

30. november 2013

M (:

Hehe, det går nok

Men okay, det må være noget deromkring så.. Men man må jo hellere være på den sikre side..

Måan spørge hvordan du fik tid til at malke så meget ud? - jeg tænker bare, at jeg kan nærmest ikke finde tid til at skulle malke ud til et par timer, når bassen jo samtidig skal underholdes

Jeg malkede ud når han sov (og også 2-3 gange hver nat (en halv time hver tredje/fjerde time døgnet rundt).. Og sommetider malkede jeg ud mens jeg gav flaske (malkede på den modsatte side end den han lå til).. Smadder besværligt og tidskrævende. Set i bakspejlet skulle jeg nok have opgivet amningen tidligere.. 

Jeg havde heldigvis ret meget mælk og kunne malke 120-200 ml pr gang (mest om natten/morgenen og mindst sidst på eftermiddagen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.