6 uger gammel baby - hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
4 svar
1 synes godt om
29. november 2013

Annemette07

Ja, mig spørgsmål lyder:

Hvor længe tager jeres barn i snit om at spise. Jeg synes min søn tager en evighed om at spise. På trods af han virker aktiv spisende hele tiden tager det ofte lidt over en time pr gang, nogen 1,5 time.

Var på sygehuset den anden dag og der fik jeg nærmest skæld ud pga det, men vil de så have min søn hele tiden skal græde fordi han er sulten ? For det kan jeg da slet ikk holde ud. Han følger sin kurve de gange sp har været er så det er jo i princippet ikk et problem ?

Men er bare nysgerrig for at høre hvor lang tid i ca bruger pr gang ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så længe det ik er et problem for dig, at han tager sig god tid, så er det jo slet ik et problem! 

Thea var en hurtig spiser, der aldrig spiste længer end 15-20 min. Alberte derimod tog en evighed om at spise, men hun syntes bare at babsen, var det bedste sted i verden.

Så gør hvad der passer bedst for dig/ jer, så længe at baby trives. Vh stine

Anmeld

30. november 2013

Holbæktrunten

Annemette07 skriver:

Ja, mig spørgsmål lyder:

Hvor længe tager jeres barn i snit om at spise. Jeg synes min søn tager en evighed om at spise. På trods af han virker aktiv spisende hele tiden tager det ofte lidt over en time pr gang, nogen 1,5 time.

Var på sygehuset den anden dag og der fik jeg nærmest skæld ud pga det, men vil de så have min søn hele tiden skal græde fordi han er sulten ? For det kan jeg da slet ikk holde ud. Han følger sin kurve de gange sp har været er så det er jo i princippet ikk et problem ?

Her spiser bettefims på 7 uger 10-15 min ad gangen vil jeg tro... Ikke med voldsomt sug på gennem hele måltidet, ofte hygger hun bare de sidste par min.

Jeg må indrømme at JEG ville have haft det svært med at skulle bruge så lang tid på affodring, men hvis både du og baby trives og hygger med det, kan jeg ikke lige se problemet.

Hvorfor fik du skæld ud? Tænker at det vel giver barnet tryghed og nærvær, og det er derfor det hygger så længe?

Anmeld

30. november 2013

Signe-bine

Min pige på 5 uger bruger 30-60min på at spise, og en sjælden gang imellem 1 1/2 time. Om aftenen sidder hun uafbrudt på min babs... Jeg har som sådan ikke noget imod det og bruger det bare som hyggetid, hun falder også indimellem i søvn eller tager en kunstnerpause. Hun suger godt til og min mælk løber hurtigt, men hun har en god appetit, så det tager tid. Altså jeg må indrømme at jeg håber det går hurtigere når hun bliver ældre, de første 3 uger tømte hun et bryst på 15 minutter og tog 300g på om ugen. Men jeg nyder bare tiden nu hvor hun gider at putte og hygge så meget :-)

Anmeld

30. november 2013

Aluka

Annemette07 skriver:

Ja, mig spørgsmål lyder:

min dreng var også utrolig længe om at spise i starten . Men det blev stille og roligt bedre. Han er nu godt ti uger, og spiser på 15-30 min

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.