De der SU-klip?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. november 2013

Anonym trådstarter

Ja altså..

Jeg læser til pædagog og er derfor på SU, og jeg er lidt forvirret ang de ekstra klip..

Jeg ved man skal have et ekstra klip udbetalt når man skal i de lønnede praktikker, men hvad med de sidste 10? kan jeg frit bestemme over dem selv...
Vi er meget økonomisk trængte og hvis jeg kunne få et ekstra klip nu her, kunne vi rent faktisk give vores barn julegave..
Men er det bare noget man kan, eller skal der være en bestemt grund til at få det ekstra klip ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Aagaard

Anonym skriver:

Ja altså..

Jeg læser til pædagog og er derfor på SU, og jeg er lidt forvirret ang de ekstra klip..

Jeg ved man skal have et ekstra klip udbetalt når man skal i de lønnede praktikker, men hvad med de sidste 10? kan jeg frit bestemme over dem selv...
Vi er meget økonomisk trængte og hvis jeg kunne få et ekstra klip nu her, kunne vi rent faktisk give vores barn julegave..
Men er det bare noget man kan, eller skal der være en bestemt grund til at få det ekstra klip ud?

Hej :-)
Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål, men du kan helt selv bestemme om du vil have dobbeltklip eller enkelt klip og hvordan du vil skifte mellem dem

Anmeld

28. november 2013

salix

Anonym skriver:

Ja altså..

mig bekendt kan du ikke få ekstra klip udbetalt med mindre du lige har født og kan få barsels klip eller måneden iden lønnet praktik ( så du har noget at leve af til lønene kommer ) de ekstra klip du har er til hvis du bliver forsinket i løbet af uddannelsen

Anmeld

29. november 2013

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Hej :-)
Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dit spørgsmål, men du kan helt selv bestemme om du vil have dobbeltklip eller enkelt klip og hvordan du vil skifte mellem dem

Tak for svar... jamen jeg mener bare om jeg kan bruge de ekstra klip som det passer mig, selvom jeg ikk er gravid, syg eller lign

Håber du har ret

Anmeld

29. november 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Tak for svar... jamen jeg mener bare om jeg kan bruge de ekstra klip som det passer mig, selvom jeg ikk er gravid, syg eller lign

Håber du har ret

Altså fordi alle har x antal klip før man starter på udd ? Og du ikke får brug for dem alle fordi fin uddannelse er kort ?

Nej dem kan du ikke få udbetalt ... De er låst og ment som hjælp til hvis du bliver forsinket .. dvs dumper eller får brug for at sprede et semester ud over længere tid af forskellige årsager

Anmeld

2. december 2013

Aagaard

Anonym skriver:

Håber du har ret

man kan få dem bevilget op til eller lige efter fødsel, og derefter fordele dem som man vil - inden for den uddannelse man var igang med da barnet blev født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.