Nogen der dyrker Pilates?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

797 visninger
7 svar
4 synes godt om
28. november 2013

*Pingvinen*

På mine fridage omkring kl 12,30 på DH4 er der en ½ times Pilates. Det har jeg sprunget på en del uger nu og elsker det. Men at gå til Pilates på fx aftenskole er enormt dyrt.

Nogen der har erfaring med at dyrke Pilates hjemme? Skal det være efter bog ell dvd? Med ell uden bold osv osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

VIPpigen

Åhh, jeg gik til pilates inden vi fik vores datter. Jeg gik til det i motionscentret, det var simpelthen fantastisk, og jeg savner det faktisk rigtig meget.

Jeg ved ikke hvad der er nemmest derhjemme, har aldrig rigtig fået undersøgt de muligheder. Hvis jeg selv skulle derhjemme, ville jeg købe det på dvd, så man kan se hvordan man skal gøre

Anmeld

28. november 2013

*Pingvinen*

VIPpigen skriver:

Åhh, jeg gik til pilates inden vi fik vores datter. Jeg gik til det i motionscentret, det var simpelthen fantastisk, og jeg savner det faktisk rigtig meget.

Jeg ved ikke hvad der er nemmest derhjemme, har aldrig rigtig fået undersøgt de muligheder. Hvis jeg selv skulle derhjemme, ville jeg købe det på dvd, så man kan se hvordan man skal gøre

Tak for svar.

Har lige googlet mulighederne i min kommune og det kunne være en fin julegave fra mand og børn, tænkte jeg lige

Hvordan er det med andet motion og Pilates, skal man holde dagen før/efter fri for andet motion ell?

Pilates er meget for at styrke kroppen, velvære, sind, lede, muskler, sener osv, ikk?

Har læst lidt om Yoga, men det virker så kompliceret åndeligt. Dét er vist ikke helt mig..

Anmeld

28. november 2013

VIPpigen

*Pingvinen* skriver:

Tak for svar.

Har lige googlet mulighederne i min kommune og det kunne være en fin julegave fra mand og børn, tænkte jeg lige

Hvordan er det med andet motion og Pilates, skal man holde dagen før/efter fri for andet motion ell?

Pilates er meget for at styrke kroppen, velvære, sind, lede, muskler, sener osv, ikk?

Har læst lidt om Yoga, men det virker så kompliceret åndeligt. Dét er vist ikke helt mig..

Jeg tror ikke du behøver at holde dagen før eller efter fri for træning.

Jo, pilates er langsom opbygning af muskler, og ofte også muskler som man ikke altid har fat i... Syntes jeg hvertfald, jeg var lidt øm visse steder efter pilates.

Pilates er langsomme øvelser, minder vidst lidt om yoga, ved det dog ikke helt. Pilates hjalp hvertfald mig under min fødsel, jeg brugte mange af de ting jeg havde lært med afslapning, og muskler spændinger, og specielt vejrtrækning

Anmeld

28. november 2013

Masig

*Pingvinen* skriver:

På mine fridage omkring kl 12,30 på DH4 er der en ½ times Pilates. Det har jeg sprunget på en del uger nu og elsker det. Men at gå til Pilates på fx aftenskole er enormt dyrt.

Nogen der har erfaring med at dyrke Pilates hjemme? Skal det være efter bog ell dvd? Med ell uden bold osv osv...

Jeg træner det i fitness.dk, og ELSKER det!!  295,- om måneden for 3 gange om ugen (+ alle de øvrige hold man har lyst til at melde sig på)

Jeg har også et træningsprogram herhjemme jeg bruger de dage jeg ikke er i fitness eller hvis jeg har lidt ondt i ryggen...

Det er det her jeg går efter:

http://www.kajakinn.dk/upload_dir/docs/Basis-pilates-program.pdf

Anmeld

28. november 2013

*Pingvinen*

Masig skriver:

Jeg træner det i fitness.dk, og ELSKER det!!  295,- om måneden for 3 gange om ugen (+ alle de øvrige hold man har lyst til at melde sig på)

Jeg har også et træningsprogram herhjemme jeg bruger de dage jeg ikke er i fitness eller hvis jeg har lidt ondt i ryggen...

Det er det her jeg går efter:

http://www.kajakinn.dk/upload_dir/docs/Basis-pilates-program.pdf

Super godt. Kan se, jeg har lavet alle øvelserne fra tv'et hen over de sidste par måneder.

Tusinde tak for det

Anmeld

28. november 2013

2børn2

*Pingvinen* skriver:

Super godt. Kan se, jeg har lavet alle øvelserne fra tv'et hen over de sidste par måneder.

Tusinde tak for det

Du kan også finde tonsvis af gode videoer på youtube.

Anmeld

28. november 2013

JGeo

Hvis du går på youtube og søger på swiss Ball. Så kommer der en masse gode øvelser frem med pilates på bold.
Det er der jeg fik en masse inspiration, da jeg var hjælpetræner på sådan et hold.
God trænelyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.