Til PiaR - Vedr. en 2-årigs søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.297 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. marts 2008

lonemus

Hej Pia!

Jeg havde besvaret dit indlæg tidligere, men da det ikke var så tydeligt, opretter jeg lige et helt nyt til dig :D

Må jeg spørge, hvorfor du henter ham allerede kl. 11:30??? Tænkte på det var tidligt?!?!?

Grunden til jeg spørger er fordi, at min datter på nu 19 mdr går vi fortsat og venter på en vuggestueplads til - vi ønsker ikke hun kommer i dagpleje! Jeg er pt på barsel med vores dreng, så NÅR vores datter får en VS plads, ønsker jeg også hun skal hentes tidligt - måske afleveres ml 8-9 og hentes ved 13-tiden - alt efter hvordan de spiser og sover osv.
Men hvis du henter allerede 11:30, når din søn så at spise frokost sammen med de andre børn??
Ja du må undskylde jeg spørger, men jeg kender endnu ikke helt så meget til hvordan det foregår...........jeg håber dog bare snart vi får en plads i vuggestuen, for hun har bare så meget energi nu :D - Jeg har faktisk over vejet at ringe til vuggestuen, men jeg er ikke sikker på man kan gøre noget udenom kommunen.......(?)

Kram fra
Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2008

Pia.

Hej Lone..

Grunden til jeg henter Mads så tidligt er at jeg har muligheden for det... :) - Lige pt. går jeg hjemme og Mads har jo gået i dagpleje hos mig selv ind til han fik plads i børnehaven som 2 årig (i februar) så det er noget meget nyt for ham...
Han elsker dog sin børnehave og der vil jo blive et tidspunkt hvor jeg ikke kan give ham de korte dage... men ind til jeg kan gør jeg det... Mille på 5 år vælger selv om hun vil med hjem samtidig da det er samme børnehave, 4 ud af 5 gange vælger hun at gå med hjem og store bror på 9 år bliver tit hentet kl. 13 fra skole så også han kan få de korte dage, men han vil så rigtig gerne i sfo så det er dog ikke så tit.

Mads skal faktisk prøve at være der lidt længere i morgen, da jeg skal til tandlæge og have lavet min knækkede kindtand 8( - så det er jeg spændt på, er nu næsten sikker på det nok skal gå selvom han lige har haft ferie siden sidste fredag.

I Mads børnehave spiser de omkring kl. 10.45-11.00 og er ca færdige kl. 11.30 - så han når at få mad, det bliver sikkert det samme med din datter når hun skal i vuggestue. der vil de nok også være færdige med frokost kl. ca. 11.30 - Hvis hun ikke skal sove der, skal du nok hente hende der, da kl. 13.00 med sikkerhed er midst i de andres sovetider :)....

Og spørg endelig... svare gerne på det jeg kan...

Knus Pia, som håber I snart får en plads til prinsessen...

Anmeld

24. marts 2008

lonemus

Hej Pia!

Tusind tak for dit svar!

Ja, jeg tænkte nok det var fordi du også, lige som mig selv, er én af de heldige, som kan hente børnene tidligt :P

Jeg vil også rigtig gerne hente hende tidligt, således hun slipper for at sove i vuggestuen. Men når det er sagt, så er jeg dog en lille smule bekymret for, om hun på den måde skal ryge ud af fællesskabet med de andre børn............har du også haft den tanke??

Ja, jeg håber bare snart hun kan få en plads.....men her i kommunen er der lange ventelister.....vi bor i et helt nyt boligkvarter, hvor de fortsat bygger ud, men de bygger ikke flere institutioner - på trods af kommunen konstant må holde krisemøder, for her er bare så mange børn........hvilket de overhovedet ikke har skænket en tanke, da de udstykkede grundene >(

Men jeg håber snart der sker noget......!!

Kram fra
Lone

Anmeld

24. marts 2008

Pia.

Hej igen Lone...

Med den alder både din datter og min søn har, tror jeg ikke vi skal bekymre os om fællesskabet.. Børn i den alder leger ikke sammen, men mere ved siden af hinaden, hvis du forstår... Jeg tror på at vores børn har bedre af at have os mere end de har deres børnehave/vuggestue. Og når nu vi har muligheden så er det bare med at give den til dem... Der skal tids nok komme en dag hvor vi ikke kan gøre det her mere og vores børn skal være afsted mange timer. De bliver jo også ældre og har brug for vennerne en dag, mere end de har brug for os, derfor er det bare vigtigt at vi kan nyde dem alt det vi kan nu... :) Denne her tid kommer jo desværre aldrig tilbage...

Men når tiden er, så tag en god snak med vuggestuen... De har sikkert et rigtig godt forslag til dig om hvordan I kan gøre det bedst....

Øv at der er så lange ventetid, hvis du gerne vil have pladsen nu... :(....

Knus fra Pia. (H)

Anmeld

24. marts 2008

lonemus

Hejsa igen :)

Jeg tror du har helt ret mht. vores børns alder, samt deres behov for os og andre børn. Jeg har altid sagt, at børn ikke har et socialt behov for at se andre børn dagligt, før de nærmer sig 3 års alderen. Det tror jeg stadig på, men.....kender du ikke det, at man nogle gange kan komme lidt i tvivl, om det nu også ER rigtigt?? Jeg må meget ofte lægge ører til, fra familie og venner, at "hun har da kun godt af at komme ud blandt andre børn" osv.! Og jeg må indrømme, når jeg har hørt på det længe nok, ja...så kan jeg godt blive lidt i tvivl, for jeg vil jo kun det bedste for mine børn.

Min mand og jeg har altid været enig om, at jeg skulle gå hjemme hos børnene til omkring 3 års alderen, så vi rigtig kunne nyde dem, samt vi ikke ville kaste dem ud i pasningsordningerne. Men selvom vores datter kun er 19 mdr., så har hun rigtig meget energi, som jeg tror hun ville have godt af at få brændt af....så lige på nuværende tidspunkt ville vi gerne have en vuggestue plads til hende, men måske kun sende hende afsted et par gange om ugen - og selvfølgelig korte dage.
Men nu må vi se hvornår der dukker en plads op....vores dreng på 7 mdr er så heldigvis garanteret en plads samme sted efter søskendegaranti-ordningen, så det er meget mere fleksibelt, hvornår han skal afsted.

Indtil da, har vi heldigvis en del børn i vores familie, venner og omgangskreds, så hun leger skam også med andre børn.....:D

Men tak for snakken - det var rart og lige sludre det med dig - kan være jeg vender tilbage på senere tidspunkt (H)

Lone

Anmeld

24. marts 2008

Pia.

Ja den kære familie og alle de kære venner som har så mange gode råd til hvad man skal gøre med ens barn... - den har jeg også hørt mange gange... Især når folk spørg skal han ikke snart sove der, hvortil jeg svare HVORFOR ? - hvorfor skal han sove der når nu jeg kan hente ham og han kan sove i sin egen seng uden 10 andre børn, her hjemme er der ro og vi kan få eftermiddagen sammen... - Og så siger jeg tit det som jeg også skrev til dig tidligere, denne her tid kommer aldrig tilbage og jeg vil helst se tilbage på den som at jeg tilbragte alt den tid jeg kunne med mine børn - det jo mine... *S*

Ja det var rigtig hyggeligt at "snakke" med dig og jeg fornemmer vi er meget enige omkring dette område i hvert fald... :)

Fortsat god aften.

Knus fra Pia(H)

Anmeld

24. marts 2008

lonemus

Tja....de har mange gode råd....vælger dog at, så vidt muligt, ikke at tage mig så meget af det.....min mand og jeg taler meget sammen om det, og vi syntes stadig vi gør det bedste for begge vores børn. Dog er det svært nogle gange ikke at blive lidt påvirket.
Men du har helt ret, jeg ser også helst de sover deres lur herhjemme - det er jo ikke så længe mere de gør det alligevel....og jeg NYDER i fulde drag af være hjemme sammen med dem begge, det er jo en fantastisk mulighed:)

Og mht familie og venner, ja....dem kan vi jo ikke lave om på 8D.

Lone - som er på vej i seng :)

Anmeld

24. marts 2008

Pia.

Sov godt Lone.... Jeg må nok også hellere se at få lukket ned og finde min seng. Skal jo op og ud af døren igen om morgenen, men Mikkel, min den store, møder heldigvis først kl. 08.35, så vi har ikke så travlt om morgenen...;)

Nat Nat.

(H) - Fra Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.