aktiv, meget kraftfuld baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.077 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Jannie Thorup

Ja nu tænker jeg...jeg har hørt at i slutningen af graviditeten er babys bevægelser ikke længere så voldsomme og kraftfulde, men det er der vist ikke nogen der har fortalt min baby!

Der er bare utrolig mget gang i den derinde, næsten hele tiden. Jeg synes ikke der er nogen særlig rytme eller regelmæssighed i det, det er bare næsten hele tiden og så med små pauser ind imellem. Og det er bare nogle enormt kraftfulde bevægelser. De sidste to tre gange jeg er blevet undersøgt, har hun ligget med hovedet nedad derinde og jeg tror hun ligger mest til højre i livmoderen.

Jeg ved ikke lige hvad hun laver derinde, men det føles somom hun måske prøver at strække sig helt ud, med en hånd borende ned i lysken i venstre side og og nogle ben ude i højre side af maven. Det gør bare så ondt når hun gør det. Og andre gange føles det somom hun reelt hopper derinde. Det føles så mærkeligt. Men hun er jo også forholdsvis stor nu, så der er jo ikke meget plads.

Er der nogle af jer andre der har oplevet det på lignende vis, eller har jeg bare en usædvanlig baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

Stumpen

Med min den første husker jeg ikke at jeg mærkede liv så ofte som jeg gjorde med den sidste her.. Hun var meget mere aktiv til sidst, som du beskriver -kunne jeg godt fornemme at hun bevægede sig for neden og pludselig få et spark op under ribene... Så jeg vil sige at det kommer an på baby og på hvordan de ligger, for Victoria (den yngste) lå i højre side og Mathilde (den ældste) mindes jeg heller ikke havde en favorit side...

Anmeld

26. juli 2009

Pia

Louise var så aktiv den sidste månede af graviditeten , så man tror det er løgn.
Jeg var flere gange sikker på at hun var ved og møve sig ud gennem maven
Men i følge jm var dt meget normalt at nogen babyer er super aktive til det sidste..
Hun sagde så bare at jeg skulle være obs hvis hun pludselig blev meget stille.
Og det fik mig så til og reagere dagen før jeg skulle sættes igang,, hvilket så endte med at jeg blev sat igang en dag før planlagt..
men der var ikke noget galt, de syntes bare at nu skulle hun ud..

Så nyd den skønne fornemmelse.. Så ved man jo at den lille har det godt der inde..

Kh Pia.

Anmeld

26. juli 2009

Melissa´s Mor

Min lille pige har heller ikk fået afvide at der ikk er så meget plads i maven.. kan mærke hende konstant.. Hvilket egentlig er dejligt,, men det er begyndt at gøre ondt, hvis hun er for aktiv.. Hun ligger også med hovedet nedaf og kroppen i højre side..

knuz MelissasMor 36+6

Anmeld

27. juli 2009

sabi1979

Hejsa
Jeg har termin  om 4 uger ( 25 august ) og min den lille er  meget aktiv og giver nogle kraftig spark fra sig Min lille skat ligger mest i ventre side og har næsten hele tiden lagt med hovedet nede

Knus Sabrina  35+6

Anmeld

27. juli 2009

Nanna1985

Min smukke pige fylder os godt i maven og er meget livlig  Jeg har termin D. 1 September og hun har stået med hovedet nede siden uge 32  Har lige været ved lægen idag, til 25 ugers undersøgelsen, hun står MEGET langt nede og står lige knap fast nu   

Dejligt at mærke så meget liv   Selvom det godt kan være en del ubehageligt og følelse meget voldsomt  

Anmeld

27. juli 2009

Ox.

janniejepsen skriver:

Ja nu tænker jeg...jeg har hørt at i slutningen af graviditeten er babys bevægelser ikke længere så voldsomme og kraftfulde, men det er der vist ikke nogen der har fortalt min baby!

Der er bare utrolig mget gang i den derinde, næsten hele tiden. Jeg synes ikke der er nogen særlig rytme eller regelmæssighed i det, det er bare næsten hele tiden og så med små pauser ind imellem. Og det er bare nogle enormt kraftfulde bevægelser. De sidste to tre gange jeg er blevet undersøgt, har hun ligget med hovedet nedad derinde og jeg tror hun ligger mest til højre i livmoderen.

Jeg ved ikke lige hvad hun laver derinde, men det føles somom hun måske prøver at strække sig helt ud, med en hånd borende ned i lysken i venstre side og og nogle ben ude i højre side af maven. Det gør bare så ondt når hun gør det. Og andre gange føles det somom hun reelt hopper derinde. Det føles så mærkeligt. Men hun er jo også forholdsvis stor nu, så der er jo ikke meget plads.

Er der nogle af jer andre der har oplevet det på lignende vis, eller har jeg bare en usædvanlig baby?

Nej, min lille pige har været EKSTREMT livlig ! Det er faktisk først efter jeg gik ind i den sidste uge her, hun ikke har været så "vild"  ..

Knus Sussie 39+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.