Barnets første grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
11 svar
15 synes godt om
27. november 2013

Newsence

Øv er bare så ked. Har efter 2 års prøvelser endelig fået en datter der i dag fylder 4 måneder. Hun er i DP ca. 2 gange om ugen i få timer grundet min uddannelse og har ikke andre pasnings muligheder. 

I går spørger DP så hvad vi tænker ang. Starte på grød. Siger at Sundhedsplejeske kommer mandag og vi der skal drøfte netop det emne så vi venter til efter der. Henter så prinsessen i dag og får afvide at hun har " smu startet" som det blev udtrykt. 

Så oplevelsen med at give første grød, se ansigsudtrykket og alt det der er bare taget fra mig. Blev så chokket at jeg intet sagde men stor tudede i bilen. Blev ved at tænke på baby bogen kan nu ikke udfylde ting som kunne hun li det.... Aner det ikke for den oplevelse blev stjålet fra mig...  syntes bare hun trådte ind på mit område og ignorerede at vi ville vente til mandag. 

skal passes igen i morgen men har bare lyst til at lægge mig syg så hun ikke skal derned før efter jeg har givet hende mad.. 

Skulle lige ud med det. Er så såret, sur og frustreret og meget ked.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Det er da også yderst uproffesionel. Synes klart hun har overtrådt en grænse og kan virkelig forstå dine frustrationer.
Jeg forstår slet ikke hun startede når I udtrykkeligt har sagt I vil have sundhedsplejerskens vurdering først - øv altså.

Anmeld

27. november 2013

Kofoed.

jeg havde givet dp mor en kæmpe skideballe og så rykket mit barn. for mig ville det være et tillidsbrud og det fungerer bare ikke, når man skal aflevere sit barn hos hende de næste små 3 år, så skal der være tillid og gensidig respekt mellem hinanden.

Anmeld

27. november 2013

Troldemommi

Jeg må nok indrømme jeg ikke helt farer op i det røde felt af raseri pga. lidt grød, når hun kun er 4 måneder gammel og allerede er startet i dagpleje, så må du nok være åben overfor at hun vil lave mange nye ting for første gang i dagplejen, og som du som mor ikke oplever for første gang da du har valgt denne ordning.

du bliver sikkert gal på mig over min mening, og det er okay, men dagplejeren har nok ikke gjort det i en ond mening, og hun var måske ikke klart over at det var en stor ting for dig at opleve.

så tør øjnene og nyd din lille datter

Monica

Anmeld

27. november 2013

L&V

Monica P skriver:

Jeg må nok indrømme jeg ikke helt farer op i det røde felt af raseri pga. lidt grød, når hun kun er 4 måneder gammel og allerede er startet i dagpleje, så må du nok være åben overfor at hun vil lave mange nye ting for første gang i dagplejen, og som du som mor ikke oplever for første gang da du har valgt denne ordning.

du bliver sikkert gal på mig over min mening, og det er okay, men dagplejeren har nok ikke gjort det i en ond mening, og hun var måske ikke klart over at det var en stor ting for dig at opleve.

så tør øjnene og nyd din lille datter

Monica

Jeg er faktisk enig her..

Selvfølgelig går dp ind over en grænse der men det bliver højest sansynligt hende der kommer til at opleve hendes første kravlen, skridt osv..

Hvordan har du fået plads til så lille et barn? Var ret overbevidst om at det hed min 6måneder

Anmeld

27. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Selvfølgelig går dp ind over en grænse der men det bliver højest sansynligt hende der kommer til at opleve hendes første kravlen, skridt osv..

Hvordan har du fået plads til så lille et barn? Var ret overbevidst om at det hed min 6måneder

Rolig nu. Pigen er der to gange om ugen og vi ved ikke hvor mange timer. Så at hun så oplever alle første ting er da langt fra sikkert. Hun er trods alt hos mor de resterende 5 dage.
Det kan godt være dp mor gjorde det i god mening, men der blev meldt ud at mor godt ville vente til sundhedsplejerskens vurdering og den kan dp mor ikke bare ignorere. Og så kan hun da tænke sig til at pigen er hendes første barn og mor nok selv vil give hende skemad første gang.
Ja jeg synes bestemt ikke det er i orden, netop fordi det er blevet drøftet inden hun gav hende skemad. Så det er da at ignorere en forældres ønsker.

Anmeld

28. november 2013

Newsence

Jeg er helt med på at DP kan komme til at være den der oplever nogle af hendes første ting. Nogen ting kan man ikke styre ( som første trin osv) men andre ting kan man selv styre såsom hendes første grød. Jeg bad hende vente da jeg gerne ville snakke med SP først, OG fordi jeg gerne selv ville ha den oplevelse da det netop er en af dem jeg kan styre. Det gælder jo om at få dem man kan..

Hun ignorerede mig som forældre og det jeg sagde. Hun overrumplede min bestemmelses ret og jeg blev ked fordi vi havde herhjemme snakket om første grød, købt ind osv. Hun tog noget jeg ikke får igen-aldrig.

Jeg føler ikke jeg skal forsvare baby er i DP- sådan er vores liv bare nu ( min mor der skulle være hjælpen døde pludselig efter jeg var blevet gravid-så vi måtte lægge en ny plan)

Syntes uanset hvad at DP bør respektere os som forældre og det vi bestemmer. Ja er mere klar i hoved nu efter jeg har sovet på det. Vi har valgt at holde prinsessen hjemme til mandag så vi selv nu kan give hende den anden grød.

Så må vi se hvordan jeg lige gør mht. at få det sagt eller ej til DP

Anmeld

28. november 2013

Newsence

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

du har ikke ret til plads før 6 måneder men du har jo kun tvunget barsel i 14 dage så du kan søge efter e 14 dage. Når barnet er under 6 måneder gælder barnet for 2 ( i hvert fald i vores kommune) hvilket vil sige at DP har færre børn grundet lille baby. Vores har 4 børn inklusiv min datter. Hun startede da hun var næsten tre en halv måned gammel. så hun har gået der i ca. 3 uger.

Anmeld

28. november 2013

modesty

newsence skriver:

Jeg er helt med på at DP kan komme til at være den der oplever nogle af hendes første ting. Nogen ting kan man ikke styre ( som første trin osv) men andre ting kan man selv styre såsom hendes første grød. Jeg bad hende vente da jeg gerne ville snakke med SP først, OG fordi jeg gerne selv ville ha den oplevelse da det netop er en af dem jeg kan styre. Det gælder jo om at få dem man kan..

Hun ignorerede mig som forældre og det jeg sagde. Hun overrumplede min bestemmelses ret og jeg blev ked fordi vi havde herhjemme snakket om første grød, købt ind osv. Hun tog noget jeg ikke får igen-aldrig.

Jeg føler ikke jeg skal forsvare baby er i DP- sådan er vores liv bare nu ( min mor der skulle være hjælpen døde pludselig efter jeg var blevet gravid-så vi måtte lægge en ny plan)

Syntes uanset hvad at DP bør respektere os som forældre og det vi bestemmer. Ja er mere klar i hoved nu efter jeg har sovet på det. Vi har valgt at holde prinsessen hjemme til mandag så vi selv nu kan give hende den anden grød.

Så må vi se hvordan jeg lige gør mht. at få det sagt eller ej til DP

I har jo også den mulighed at vente noget tid med grøden. Det er bedst at vente til 6 mdr., så hvis der ikke er en decideret grund til at starte nu, hvorfor så ikke vente en måned eller to? På den måde vil det måske også lidt føles som at starte forfra :-)

Anmeld

28. november 2013

FruK

Jeg forstår dig godt. Når du oven i købet har sagt, at I allerede får sundhedsplejerske på mandag, hvorfor skulle hun så absolut smage i denne uge, i stedet for at vente til I selv har prøvet...?!!

Jeg kom hjem i går og fandt ud af, at min svigermor synes, hun lige skulle klippe min datters hår imens hun passede hende.  Da havde jeg det fuldstændig ligesom dig... Det var den første klipning og vi ville gerne selv have bestemt, hvordan og hvornår det skulle have været. Fra min store søn har jeg gemt den allerførste tot, der blev klippet af, og jeg ville gøre det samme med min datter. Det kan jeg så ikke nu. Iiih altså... Hvad f..... bilder de sig ind..?!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.