Svamp i brystvorterne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.256 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. november 2013

Anonym trådstarter

Hej !

Jeg døjer med svamp i brystvorterne og har nu været i behandling i 2 1/2 uge. Har prøvet to forskellige creme, uden virkning og nu fik jeg så en pille i mandags.

Jer der har fået en pille mod svamp, hvornår kunne i mærke den hjalp jer? Jeg har fortsat smerte og kløe når jeg ammer, og har nu for anden gang smittet mit barn, så h*n er nu i behandling igen. :-(

Evt nogle gode råd til at få bugt med det ? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hej !

Jeg døjer med svamp i brystvorterne og har nu været i behandling i 2 1/2 uge. Har prøvet to forskellige creme, uden virkning og nu fik jeg så en pille i mandags.

Jer der har fået en pille mod svamp, hvornår kunne i mærke den hjalp jer? Jeg har fortsat smerte og kløe når jeg ammer, og har nu for anden gang smittet mit barn, så h*n er nu i behandling igen. :-(

Da jeg havde svamp i brystvorterne skulle jeg bruge noget brentan-salve, og det tog det. Både på brysterne og i Bellas mund 

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Da jeg havde svamp i brystvorterne skulle jeg bruge noget brentan-salve, og det tog det. Både på brysterne og i Bellas mund 

Det startede jeg med, og det virkede ikk :-( kun på hans numse. Både jeg og min søn er plaget af svamp. Han var kommet af med det, men har smittet ham igen så nu har han det i munden igen :-(

Anmeld

27. november 2013

Sujan

Stakkels stakkels dig... Jeg havde svamp i 3-4 mdr. Efter fødslen.
Jeg smurte med brentan før og efter hver amning. Således at min datter også fik lidt i munden... Jeg måtte 3 pille kure igennem før jeg slap af med det...

Det gør så ondt. Så bliv ved med behandling og pres din læge, hver gang du ikke synes det hjælper. For det smitter bare frem og tilbage hele tiden.,.
Det var lykken da det endelig sluttede...
Overvejede at droppe amningen flere gange fordi jeg ikke kunne holde det ud mere. Men holdte ud og er jeg selvfølgelig så glad for bagefter...

Men sender dig mange knus og kram og gode tanker og håber du snart kommer af med det (er noget af det mest smertefulde jeg har været ude for)

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Stakkels stakkels dig... Jeg havde svamp i 3-4 mdr. Efter fødslen.
Jeg smurte med brentan før og efter hver amning. Således at min datter også fik lidt i munden... Jeg måtte 3 pille kure igennem før jeg slap af med det...

Det gør så ondt. Så bliv ved med behandling og pres din læge, hver gang du ikke synes det hjælper. For det smitter bare frem og tilbage hele tiden.,.
Det var lykken da det endelig sluttede...
Overvejede at droppe amningen flere gange fordi jeg ikke kunne holde det ud mere. Men holdte ud og er jeg selvfølgelig så glad for bagefter...

Men sender dig mange knus og kram og gode tanker og håber du snart kommer af med det (er noget af det mest smertefulde jeg har været ude for)

Må lige have fat i ham igen så(altså lægen).

Ja det er vildt smertefuldt. Jeg bruger dog ammebrikker for at aflaste mine bryster en da det ellers gør så forbandet ondt,. Jeg overvejede også at stoppe amning, men alligevel vil man jo også rigtig gerne amme.

Har overvejet at pumpe ud også give flaske en lille uges tid for at se om vi så kan få bugt med det, men så glad er jeg heller ikk for brystpumpen, så skal jeg hvert fald have lånt en elektrisk ellers tror jeg det bliver en kamp, men håber virkelig snart jeg får bugt med det.

Anmeld

27. november 2013

Sujan

Anonym skriver:

Må lige have fat i ham igen så(altså lægen).

Ja det er vildt smertefuldt. Jeg bruger dog ammebrikker for at aflaste mine bryster en da det ellers gør så forbandet ondt,. Jeg overvejede også at stoppe amning, men alligevel vil man jo også rigtig gerne amme.

Har overvejet at pumpe ud også give flaske en lille uges tid for at se om vi så kan få bugt med det, men så glad er jeg heller ikk for brystpumpen, så skal jeg hvert fald have lånt en elektrisk ellers tror jeg det bliver en kamp, men håber virkelig snart jeg får bugt med det.

Håber virkelig i snart får bugt med det.. For ja er virkelig smertefuldt..
Men brugte som sagt rigtig meget brentan. Faktisk hele tiden. Smurte konstant og fik heldigvis bugt med det til sidst.. Men kan være en hård kamp.
Brugte også ammebrikker.. Synes dog der gjorde møg ondt alligevel..
Har aldrig prøvet at malke ud. Men kunne da være en løsning.

Men stop ikke behandling med brentan eller andet før du er sikker på det er helt væk

Er det den der kæmpe blå pille du har fået.. Kan simpelthen ikke huske hvad den hed. Kan bare huske den var kæmpe og blå:-) og desværre først 3 gang virkede det... Men hold ud. Når det er ovre vil du være glad for det:-)

Anmeld

27. november 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Håber virkelig i snart får bugt med det.. For ja er virkelig smertefuldt..
Men brugte som sagt rigtig meget brentan. Faktisk hele tiden. Smurte konstant og fik heldigvis bugt med det til sidst.. Men kan være en hård kamp.
Brugte også ammebrikker.. Synes dog der gjorde møg ondt alligevel..
Har aldrig prøvet at malke ud. Men kunne da være en løsning.

Men stop ikke behandling med brentan eller andet før du er sikker på det er helt væk

Er det den der kæmpe blå pille du har fået.. Kan simpelthen ikke huske hvad den hed. Kan bare huske den var kæmpe og blå:-) og desværre først 3 gang virkede det... Men hold ud. Når det er ovre vil du være glad for det:-)

Den var blå , på str med en pamol også var det en kapsel. Glæder også bare til det er ovre :-)

Anmeld

27. november 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Hej !

Jeg fik en pillekur på 10 dage... Og brentan at smøre med - samt mundhulegel til den bette ( begge skal behandles, ellers smitter man hinanden).

Amningen blev til at holde ud ca da jeg var færdig med kuren. Lillepigen havde dog stadig belægninger på tungen, og pludselig kom det små muglignene pletter i det hvide. Svampeskrab hos lægen viste dig negativ, men en bekendt der er ø n h læge mener at den må ha været falsk negativ - men er nu henvist til børneambulatoriet... Da lægen ikke ved en skid, og jeg VIL vide hvad det er. Det er sgu ikke normalt at en nyfødt har grøn tunge

Anmeld

28. november 2013

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg fik en pillekur på 10 dage... Og brentan at smøre med - samt mundhulegel til den bette ( begge skal behandles, ellers smitter man hinanden).

Amningen blev til at holde ud ca da jeg var færdig med kuren. Lillepigen havde dog stadig belægninger på tungen, og pludselig kom det små muglignene pletter i det hvide. Svampeskrab hos lægen viste dig negativ, men en bekendt der er ø n h læge mener at den må ha været falsk negativ - men er nu henvist til børneambulatoriet... Da lægen ikke ved en skid, og jeg VIL vide hvad det er. Det er sgu ikke normalt at en nyfødt har grøn tunge

Jeg fik noget gult væske til den lille der hed my... Et eller andet og det virker super godt på ham. Efter en to sprøjt kan man se forskel og han skal have 1 ml 4 gange dagligt :-)

Anmeld

28. november 2013

Bell'star

Anonym skriver:

Hej !

Har du fået tjekket at det ikke kan have udviklet sig til noget andet?
Jeg har nemlig lige haft svamp på brystvorten, der blev behandlet, og da der så blev taget en prøve viste det sig, at der var kommet stafylokokker i det hul på vorten der også var skyld i at jeg fik svamp fra lillemanden også..

Så skulle behandles med noget andet salve til sidst, som tog det og smerterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.