1 lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Mor til L&S

Hej alle..

Min kæreste og jeg har fundet ud af at vi venter os for  første gang og vi er meget glade.

Jeg har fået en tid hos lægen på fredag (første læge besøg)

Kan nogen fortælle mig hvad der kommer til at foregå?? ( er jo spændt)

Da jeg ringede og fik tiden hos sekretæren fik jeg ikke noget at vide om at jeg skulle tage en urin prøve med...

Tog i en med?? Eller lavede i urin prøven nede hos lægen??

Håber I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

Maise

ja man plejer at skulle have urinprøve med til lægen. Den må højst være en halv time gammel, men du kan sagtens lave den hjemmefra. du kan købe sterile urinprøveglas på apoteket. Hos min læge har jeg også prøvet at tisse i et plasticbægre og så stixer de urinen der. Håber det kan bruges.
mvh Mai

Anmeld

26. juli 2009

Stumpen

Ved første lægebesøg bliver terminen fastsat, hvis dette er muligt, derudover vil der blive taget blodprøver, du vil få lavet vandre journal og en god opslagsbog om graviditet udgivet af Libero.. Der er mulighed for at stille spørgsmål om ting du behov for at få vendt..

Ja du skal have en urinprøve med, så lægen kan bekræfte at du er gravid...

Stort tillykke med det  -uha jeg misunder dig, selvom det blot er 2 uger siden jeg fik den yngste

Anmeld

26. juli 2009

Maise

Du skal forresten have lavet en GU, og formentlig have lavet vandrejournal og så får du nok nogle pjecer og lign, med en masse info og en lille graviditetsbog fra sundhedsstyrelsen. skriv evt. spørgsmål ned du har gået og tænkt over. Husk selv at starte op med at spise graviditetsvitaminer med jern og folinsyre.
mvh mai

Anmeld

27. juli 2009

Nanna1985

Jeg laver altid en urin prøve nede ved lægen.. Du får målt din blodtryk og skal have lavet vandrejournal.. Så gætter hun ca hvor langt du er henne... Så får du bøger med hjem.. Så der sker ikk så meget

Anmeld

27. juli 2009

Mor til L&S

Tak for svar i søde piger...

Jeg tager en urin prøve med derned!!

Er meget spændt

Anmeld

27. juli 2009

Pige2009

Rollo skriver:

Tak for svar i søde piger...

Jeg tager en urin prøve med derned!!

Er meget spændt

Som Nanna får jeg også foretaget prøven hos lægen, hvilket jeg synes er rart. Rigtig god fornøjelse hos lægen, og nyd det, for det er en rigtig spændende tid I går i møde...

Knus Linda 29+2, som desværre ikke gik og nød den første tid, som jeg burde

Anmeld

27. juli 2009

Mor til L&S

Tak ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.