Ufrivillig abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
10 svar
3 synes godt om
27. november 2013

Mariam90

Hej allesammen. 

Jeg har en latterlig spørgsmål. 

Er det rigtigt at man kan risikere at abortere hvis man fortæller om sin graviditet til alle man kender? 

En veninde som er 7+0 henne fortælt mig det.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

vitapigen

Sikke noget vås

Anmeld

27. november 2013

Frk.S

Nej, selvfølgelig ikke.

Nogen kan være kede af at de har fortalt det hvis det går galt. Derfor der måske er nogen der taler om en risiko ved at fortælle set tidligt. Men det at fortælle det kan naturligvis ikke fremprovokere en abort.

Da jeg var gravid med min datter fortalte vi det tidligt (fordi jeg skal fortælle det på arbejde, da jeg arbejder med nuklearmedicin). 

Anmeld

27. november 2013

SjeBets

Man risikere ikke abort fordi man fortæller det, men der et jo altid en risiko i det første trimester og derfor ventet mange gerne med at fortælle det

Anmeld

27. november 2013

Sisse Vinther

Mariam90 skriver:

Hej allesammen. 

Er det rigtigt at man kan risikere at abortere hvis man fortæller om sin graviditet til alle man kender? 

Nej. Det der kommer ud af din mund vil aldrig kunne risikere at skade dit foster.
Så er det da fordi du har en meget høj stemme i hvert fald  

Det er en af ammestuehistorierne.. Dem vil du møde mange af.  

Anmeld

27. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mariam90 skriver:

Hej allesammen. 

Jeg havde spontant aborteret i uge 9 få måneder før jeg blev gravid med min søn, så der sagde jeg det til min mor et par dage efter at jeg havde testet positiv, for jeg var bange for at det gik galt igen.... Jeg fødte først da jeg var 39+0....

Denne gang fortalte vi det til alle da jeg var 6+4...

Anmeld

27. november 2013

HHC88

At fortælle det til folk, vil  aldrig kunne fremprovokere en abort i sig selv…

Det er ikke fordi det bringer uheld af fortælle det før, men fordi det er et faktum at risikoen er højere de første 12 uger: 

Mange venter til efter 12. uge, da fosteret danner alle organer, hjerne osv. frem til 12. uge, og derved er risikoen væsentlig højere for at noget kan gå galt i form af misdannelser el. andet.. og så er det pludselig ikke så sjov en situation at stå i, at skulle opdatere alle disse mennesker oven i at have mistet.. 

Den må hun lige ind og studere nærmere på

Anmeld

27. november 2013

et-ønske

Sikke da noget sludder! En ufrivillig abort har intet med det at gøre.
Vi fortalte det da jeg var 7+4 og jeg er idag 12+1

Anmeld

27. november 2013

Mariam90

Tusen tak de damer. 

Fik det lidt bedre nu af at læse jeres svar, blev ellers lidt bang når den veninde fortællt mig det, da jeg har sagt det til familie og venner. 

Håber alle får en dejlig og behagelig graviditet

Anmeld

27. november 2013

Anonym101

Hej allesammen. 

Nej, det skal du ikke tro på, sikke noget vøs af din veninde at sige  Jeg tror bare din veninde er misundelig

En abort kan ikke fremprovokeres af man snakker eller fortæller noget. Så ville der være mange, MANGE flere der abortere i verden! 

Der er rigtig mange skrøner om graviditet og det er tit bare ammestuehistorier

Jeg fortalte alle det da jeg var 10+ og jeg er stadig gravid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.