Er det svangerskabsforgiftning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. november 2013

Dafnies

Hej! Håber at nogen her har lidt erfaringer de vil dele!

Jeg er gravid 36+3 og har de sidste par uger været forbi fødegangen et par gange. Det er en længere historie, men lige nu er situationen den, at da vi var inde i går, viste en scanning, at der er for lidt fostervand (men ikke kritisk) og at lægerne mistænker svangerskabsforgiftning. MEN! Mine symptomer er atypiske. Mit blodtryk var super fint! Jeg har lidt vand i benene, men ikke meget.
Urinen var fin for en uge siden, men i går var der +protein og + leucocytter. I to af blodprøverne var tallet for højt - den der var værst var levertal. Jeg har de sidste par uger haft meget hovedpine, 'fluer' for øjnene og følelsen af at være ved at besvime...
Der var tvivl om, om de ville beholde mig på sygehuset, men fik dog lov at tage hjem. Har dog fået ny tid på mandag til scanning, ctg og blodprøver..

Kan det være svangerskabsforgiftning når blodtrykket er fint?

Er der nogen der har erfaring med at udvikle svangerskabsforgiftning så sent i graviditeten? Mon de kan finde på at sætte mig i gang i næste uge, hvis mine tal er steget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Kløver

Har selv haft eet 2 gange og lyder mystisk da symptomerne netop kan komme af forhøjet blodtryk og troede faktisk ikke man kunne have ssf uden for højt blodtryk og slet ikke når proteinen bla ikke er mere end +1

Har de tjekket for blærebetændelse når du har øgning af hvide blodlegemer leucocytter)
Mine unger er begge taget ved ks pga ssf og jeg ikke måtte gå længere pga udviklingen, hhv 35+3 og 37+6

Anmeld

26. november 2013

Dafnies

Maja84 skriver:

Har selv haft eet 2 gange og lyder mystisk da symptomerne netop kan komme af forhøjet blodtryk og troede faktisk ikke man kunne have ssf uden for højt blodtryk og slet ikke når proteinen bla ikke er mere end +1

Har de tjekket for blærebetændelse når du har øgning af hvide blodlegemer leucocytter)
Mine unger er begge taget ved ks pga ssf og jeg ikke måtte gå længere pga udviklingen, hhv 35+3 og 37+6

Ja, jeg synes nemlig også det er lidt mystisk!
De har kigget efter blærebetændelse, men det har jeg ikke

Det der udløste alle de undersøgelser, var at jeg i et par dage ikke mærkede liv. Urinprøven var til at starte med fin, men kun en uge efter var der udslag. Tænker, at det måske er blevet opdaget helt tidligt og først lige begyndt at udvikle sig..

Anmeld

26. november 2013

Kløver

Dafnies skriver:

Ja, jeg synes nemlig også det er lidt mystisk!
De har kigget efter blærebetændelse, men det har jeg ikke

Det der udløste alle de undersøgelser, var at jeg i et par dage ikke mærkede liv. Urinprøven var til at starte med fin, men kun en uge efter var der udslag. Tænker, at det måske er blevet opdaget helt tidligt og først lige begyndt at udvikle sig..

Det kan måske godt tænkes, men intet lyder jo unormalt

Ved ssf kan lever feks blive påvirket hvor man kan udvikle Hellp men dette sker oftest når ssf bliver mere alvorligt

Du kan læse mere her http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gynækolog isk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/graviditet/p atientinformation/svangerskabsforgiftning

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/gravid itet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/hellp- syndrom/

Anmeld

27. november 2013

Dafnies

Op'er lige og håber at der er nogen der har prøvet noget lignende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.