Leverbetinger graviditetskløe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. november 2013

@BRUGER

Var ved jordmoder i går til et sidste tjek, jeg fortalte hende at min mave klør som en i pokker!

Da hun skal skønne vægten på baby, kan hun godt se jeg har kradset mig en del, og vi bliver enige om at sende mig op til blodprøve, samt at få kørt en kurve for at se hvordan barnet har det. Det gør vi fordi, at der hvor det klør ikke er pga. strækmærker, da min hud er meget 'slap' lige der (nederst på maven) grundet min første graviditet.

Kurven ser rigtig fin ud, masser af aktivitet, 1x plukkeve og hjertelyden er perfekt. Jeg spørg hvornår jeg får svaret på blodprøverne, hvilket først ville være på fredag! Og på fredag er der kun 2 dage til termin. Nu går jeg og er nervøs for om den er positiv, da det jo i værste tilfælde kan betyde pludselig død for min lille baby!

Ringede til jm får at hører hendes vurdering, og hun sagde at da kurven var så fin ville hun ikke tænke igangsættelse. Det gjorde mig lidt rolig at hun vurderet det til at være 'sikkert' MEN hvad nu hvis at det ikke er 'sikkert' skal jeg bare gå og være så nervøs og ikke turde sove fordi jeg så ikke kan mærke om baby sparker  åååh er helt ude af den!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

LinLin

Jeg forstår ikke lige hvorfor det kan betyde pludselig død for baby???

I min anden graviditet var jeg også til tjek for det samme og skulle også vente to dage på svar.... Husker da ikke de sagde noget om at babyen kunne dø af den ventetid...

Anmeld

26. november 2013

@BRUGER

LinLin skriver:

Jeg forstår ikke lige hvorfor det kan betyde pludselig død for baby???

I min anden graviditet var jeg også til tjek for det samme og skulle også vente to dage på svar.... Husker da ikke de sagde noget om at babyen kunne dø af den ventetid...

Pludselig død er en af konsekvenserne ved leverbetinget graviditets kløe. Ligesom for tidlig fødsel er en konsekvens. Man sætter jo også helst den gravide igang i uge 38 hvis hun altså har 'sygdommen' og behandling er i mit tilfælde for sent. 

Anmeld

26. november 2013

LinLin

@BRUGER skriver:

Pludselig død er en af konsekvenserne ved leverbetinget graviditets kløe. Ligesom for tidlig fødsel er en konsekvens. Man sætter jo også helst den gravide igang i uge 38 hvis hun altså har 'sygdommen' og behandling er i mit tilfælde for sent. 

Ja de sagde da også at jeg ville blive sat igang hvis jeg havde det men da ikke som at babyen ville dø i ventetiden

Anmeld

26. november 2013

@BRUGER

LinLin skriver:

Ja de sagde da også at jeg ville blive sat igang hvis jeg havde det men da ikke som at babyen ville dø i ventetiden

Det har de heller ikke sagt. men jeg ved bare at pludselig død og for tidlig fødsel er i risiko.. Og det kan jo i værste tilfælde være en konsekvens, da pludselig død ER en af de ting, som en leverbetinget graviditets kløe kan medfører, hvis ikke man er i behandling 'sygdommen' kan jo være med til at stresse babyen så meget at det går så galt.. :'-( og derfor syntes jeg der er lang tid til fredag, hvis det nu viser sig til at den er positiv! Tænk hvad der kan nå at ske på de dage.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.