Ambulatorie efter brist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. november 2013

Anonym trådstarter

Skriver lige ano, da jeg synes dette er lidt privat.

Sidder nu og er gravid i uge 25, og har fået et brev fra ambulatoriet, hvor de skriver jeg er indkaldt til samtale omkring min bristning under sidste graviditet for to og et halvt år sien. (Var en meget slem bristning, og gik jævnligt til kontrol efterfølgende, samt til bækkenbundstræning på hospitalet, en del af tarmen var "kommet med"...)

Nu sidder jeg så med dette brev, om at jeg skal komme til samtale pga. den nye graviditet/kommende fødsel, og skal åbenbart snakke om bristningen fra sidst.

Er der andre her på baby der har prøvet dette? at modtage sådan et brev og komme til samtalen/tjekket? (der står ikke noget om, om det kun er samtale eller om det også indebære tjek.)

Jeg har først næste jordemor besøg om 14 dage og skal på ambulatoriet her på torsdag, så kan ikke nå at spørge hende ind til dette.

Håber der er nogen her på baby der kan dele lidt erfaringer omkring dette, for lige nu er jeg lidt forvirret.  Hvorfor skal jeg til samtale??? troede jo alt var blevet "normalt" igen. Og hvad snakker man om til denne samtale med en læge???

Knus den forvirrede anonyme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

C-Dog

Vi snakkede om om alt var normalt for mig nu, om jeg havde fået fødselsskræk, om jeg vidste hvilke risici der er for at det samme sker. Hvad man kan gøre for at forebygge det. Mit var ikke nær så slemt som du nævner. Men hvis du er i tvivl kan du jo ringe og spørge hvad det indebære. :-)

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Vi snakkede om om alt var normalt for mig nu, om jeg havde fået fødselsskræk, om jeg vidste hvilke risici der er for at det samme sker. Hvad man kan gøre for at forebygge det. Mit var ikke nær så slemt som du nævner. Men hvis du er i tvivl kan du jo ringe og spørge hvad det indebære. :-)

Ok, men du blev ikke tjekket?  

Hvad fortalte de dig omkring risikoen ved at føde igen??? for nu er jeg da blevet helt bekymret efter modtagelsen af det brev, fik jo at vide fra alle og en hver samt jordemoder, at der ikke er to fødsler der er ens, så tænkte helt automatisk at "så sker det selvfølgelig ikke igen..." sikket naivt at tænke.

Anmeld

26. november 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Ok, men du blev ikke tjekket?  

Hvad fortalte de dig omkring risikoen ved at føde igen??? for nu er jeg da blevet helt bekymret efter modtagelsen af det brev, fik jo at vide fra alle og en hver samt jordemoder, at der ikke er to fødsler der er ens, så tænkte helt automatisk at "så sker det selvfølgelig ikke igen..." sikket naivt at tænke.

Jeg blev ikke tjekket, kan ikke huske om det blev tilbudt, men hvis det gjorde sagde jeg nej. Og så snakkede vi mest om det psykiske, Jeg var skræmt fra vid og sans og ville ikke ha det skulle ske igen. Og kan huske jeg fik at vide at der jo ikke to fødsler der var ens (hvilket de også havde ret i, skulle slet ikke sys eller noget) fik en masse papir og øvelser og vejrtrækningsinstrukser og sad egentlig og følte lidt som om de på en pæn måde sagde jeg var dumpet til min sidste fødsel :-P men det var nok bare mig der tog det lidt personligt. Og så kunne jeg stille spørgsmål og sige hvis der var noget jeg ville ha anderledes, fra deres eller min side.

Anmeld

26. november 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Jeg blev ikke tjekket, kan ikke huske om det blev tilbudt, men hvis det gjorde sagde jeg nej. Og så snakkede vi mest om det psykiske, Jeg var skræmt fra vid og sans og ville ikke ha det skulle ske igen. Og kan huske jeg fik at vide at der jo ikke to fødsler der var ens (hvilket de også havde ret i, skulle slet ikke sys eller noget) fik en masse papir og øvelser og vejrtrækningsinstrukser og sad egentlig og følte lidt som om de på en pæn måde sagde jeg var dumpet til min sidste fødsel :-P men det var nok bare mig der tog det lidt personligt. Og så kunne jeg stille spørgsmål og sige hvis der var noget jeg ville ha anderledes, fra deres eller min side.

Tusind tak for dit svar, det har virkelig beroliget mig meget.  Nu føles det mere okay at være indkaldt til den samtale. Den følelse af at havde "dumpet" fødsel nr. 1 kender jeg kun alt for godt, for sådan har jeg det endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.