Studieophold med barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.569 visninger
10 svar
4 synes godt om
26. november 2013

RosSofi

Vi drømmer om at tage et studieophold i udlandet med vores barn på 3 måske til den tid 4 år. Det har været en drøm for os helt tilbage fra før vi blev forældre, men vi har bare altid manglet modet. Nu er det for sent for mig, da jeg bliver færdiguddannet til sommer, men min mand har tre år tilbage af sin uddannelse. Bliver næsten misundelig, når jeg hører om nogen med barn, der har været på udlandsophold og kan godt lidt frygte, at det bliver sådan noget vi fortryder, nok altid hvis vi ikke gør det.

Så har nogen råd og erfaringer. Det bliver formentlig bare et andet nordisk land Sverige, Norge eller Finland eller sådan noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Tulipan

Rosa-Sofia skriver:

Vi drømmer om at tage et studieophold i udlandet med vores barn på 3 måske til den tid 4 år. Det har været en drøm for os helt tilbage fra før vi blev forældre, men vi har bare altid manglet modet. Nu er det for sent for mig, da jeg bliver færdiguddannet til sommer, men min mand har tre år tilbage af sin uddannelse. Bliver næsten misundelig, når jeg hører om nogen med barn, der har været på udlandsophold og kan godt lidt frygte, at det bliver sådan noget vi fortryder, nok altid hvis vi ikke gør det.

Så har nogen råd og erfaringer. Det bliver formentlig bare et andet nordisk land Sverige, Norge eller Finland eller sådan noget.

Jeg har ikke selv prøvet det, men så længe barnet ikke er i startet i skole vil jeg sige go for it!
Det lyder som noget du virkelig gerne vil, og som du skriver så vil du nok fortryde det meget hvis du ikke gør det
Så længe det kan gøres på en måde hvor I tager hensyn til barnet, så burde det da ikke være et problem

Anmeld

26. november 2013

RosSofi

Tak for dit svar. Planen er jo, hvis det bliver til noget, at det kan foregå, så vi er tilbage igen når han skal i skole ja. Og vi regner også med at passe det sådan, at jeg måske kan gå hjemme en månedstid, min mand skal afsted, så han kan vænne sig til de nye omgivelser, inden han skal i børnehave. Og så er det jo lidt smart, at de nordiske sprog ligger så tæt på vores eget, så min søn ikke bliver for frustreret over ikke at kunne tale med nogen.

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Rosa-Sofia skriver:

Jeg skal selv på studieophold i et halvt år efter endt barsel. Det er dog Schweiz, men det er nok de samme principper. Min mand tager forlænget barsel og så bliver han hjemmegående med to børn hvad vil du gerne vide?

Anmeld

20. januar 2014

RosSofi

Amanda Stage skriver:

Jeg skal selv på studieophold i et halvt år efter endt barsel. Det er dog Schweiz, men det er nok de samme principper. Min mand tager forlænget barsel og så bliver han hjemmegående med to børn hvad vil du gerne vide?

Tak for dit svar. Ja det bliver nok formentlig ham, der kommer på studieophold, fordi han stadig studerer, for vores søn bliver det nemt nok at komme med for han går ikke i skole endnu. Det store problem bliver mig, for jeg er færdiguddannet til sommer og der er jo helt andre regler om at få lov til at få dagpenge i udlandet.

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Rosa-Sofia skriver:

Tak for dit svar. Ja det bliver nok formentlig ham, der kommer på studieophold, fordi han stadig studerer, for vores søn bliver det nemt nok at komme med for han går ikke i skole endnu. Det store problem bliver mig, for jeg er færdiguddannet til sommer og der er jo helt andre regler om at få lov til at få dagpenge i udlandet.

Ja det er der, men hvis det er et andet nordisk land er det noget med du kan få dagpenge op til et år

Anmeld

20. januar 2014

RosSofi

Amanda Stage skriver:

Ja det er der, men hvis det er et andet nordisk land er det noget med du kan få dagpenge op til et år

Jeg fik at vide, at det kun er i tre mdr, men der overvejer vi så lidt, at beholde vores nuværende lejlighed i den periode og så sige den op, hvis jeg får arbejde. Ellers bliver jeg nok nødt til at tage hjem igen med vores søn.

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Rosa-Sofia skriver:

Jeg fik at vide, at det kun er i tre mdr, men der overvejer vi så lidt, at beholde vores nuværende lejlighed i den periode og så sige den op, hvis jeg får arbejde. Ellers bliver jeg nok nødt til at tage hjem igen med vores søn.

Jamen det kan du i hvert fald godt have dagpenge til. Prøv at kontakte norden.org de er meget behjælpelige

Anmeld

20. januar 2014

RosSofi

Amanda Stage skriver:

Bortset fra det synes jeg det er helt vildt cool, at du tager afsted, mens du stadig kan. Og synes, det er dejigt, at din mand har lyst til at tage barsel. Man stopper jo ikke med at leve, fordi man får børn :-) Apropos din kommentar i den anden debat, til hende der overvejer at blive mor som 18årig. Tror endda unge mennesker, der får børn er mindre fastlåst på, det der villa-vovhund osv halløj, men mere bare griber livet. Det er i hvert fald lidt min holdning, at dem der får børn sent, jo tit har ejebolig, fastarbejde hver især og mere er bundet. Men det var lige en anden debat.

Anmeld

25. januar 2014

RosSofi

Amanda Stage skriver:

Jamen det kan du i hvert fald godt have dagpenge til. Prøv at kontakte norden.org de er meget behjælpelige

Jeg kom lige til at tænke, at hvis det nu ikke bliver til noget med studieophold for mit vedkommende, så kunne det måske være aktuelt med noget frivilligt arbejde i udlandet senere. Men jeg kom til at tænke på, hvordan kommer du til at se dine børn i mens? Kommer de ned og besøger dig eller kommer du hjem eller ser du dem slet ikke i de seks mdr?

Hvordan har du egentlig tacklet omgivelsernes reaktion? Kan huske, at jeg engang var til en pigeaften hos nogen ældre barnløse veninder, der virkede meget forargede over det at tage på ophold uden børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.