Gravid og sauna

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
6 svar
2 synes godt om
26. november 2013

Sisse Vinther

Ja. Jeg går i svømmehallen med min kæreste hver mandag og torsdag for at få trænet bækkenet (har bækkenløsning) i vand. Vi er der på et så sent tidspunk at jeg er den eneste kvinde blandt ham, hans dykker-venner og undervandsrugby-venner så jeg er lidt på bar bund, og har ingen at spørge til råds;

Må jeg gå i sauna når jeg er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2013

Morigen

Sisse Vinther skriver:

Ja. Jeg går i svømmehallen med min kæreste hver mandag og torsdag for at få trænet bækkenet (har bækkenløsning) i vand. Vi er der på et så sent tidspunk at jeg er den eneste kvinde blandt ham, hans dykker-venner og undervandsrugby-venner så jeg er lidt på bar bund, og har ingen at spørge til råds;

Må jeg gå i sauna når jeg er gravid?

Jeg spurgte min læge til råds under første graviditet, du må vidst gerne du må bare ikke sidde der så længe

Anmeld

26. november 2013

Sisse Vinther

Morigen skriver:

Jeg spurgte min læge til råds under første graviditet, du må vidst gerne du må bare ikke sidde der så længe

Okay.
For jeg ved jo at der ikke må komme noget der er varmere end kroppen direkte på maven (såsom varmepude) men tænker når hele kroppen mærker samme temperatur, om det så ikke er okay.

Kan jo evt. åbne døren og så sidde derinde 5 minutter. Jeg er jo alligevel den eneste så det generer ikke andre, og det er lige inden lukketid.

Anmeld

26. november 2013

VIPpigen

Hvis du ved du altid er alene, så ville jeg spørge dem om de ikke kunne slukke for den 20-30 min tidligere, så kan du sidde i eftervarmen.

Nu ved jeg der er forskel, men vi har gået til babysvømning, og der er sauna slukket, men der er lidt eftervarmen på den, så når vi er kommet ud af badet er vi en stak forældre som pakker ungerne ind, smutter i saunaen med ungerne, så bliver de ikke kolde, imens vi lige får tid til at tørre os

Så jeg tænker at eftervarmen er lun, men ikke VARM, og det måske også er sundere for gravide

Anmeld

26. november 2013

Sisse Vinther

VIPpigen skriver:

Hvis du ved du altid er alene, så ville jeg spørge dem om de ikke kunne slukke for den 20-30 min tidligere, så kan du sidde i eftervarmen.

Nu ved jeg der er forskel, men vi har gået til babysvømning, og der er sauna slukket, men der er lidt eftervarmen på den, så når vi er kommet ud af badet er vi en stak forældre som pakker ungerne ind, smutter i saunaen med ungerne, så bliver de ikke kolde, imens vi lige får tid til at tørre os

Så jeg tænker at eftervarmen er lun, men ikke VARM, og det måske også er sundere for gravide

Min kæreste har faktisk præcis spurgt om det samme, men de slukker den ikke før lukketid, da det KAN være der kommer andre... Hvilket endnu ikke er sket.
Men jeg så da den ene dag (hvor vi gik 10 minutter før de låste dørene) at de selv havde åbnet døren, så kan da åbne den inden jeg tager ud og svømmer, og så sidde derinde 5 minutter når jeg har vasket mig.

Anmeld

26. november 2013

MH82

Jeg spurgte min jordemoder om det samme, da jeg skulle på et wellness-ophold.

Hun sagde at du får det dårligt før baby gør. Så lad vær med at sidde for længe og gå ud, hvis du får det ubehageligt

Anmeld

26. november 2013

Sisse Vinther

MH82 skriver:

Jeg spurgte min jordemoder om det samme, da jeg skulle på et wellness-ophold.

Hun sagde at du får det dårligt før baby gør. Så lad vær med at sidde for længe og gå ud, hvis du får det ubehageligt

Okay, tusind tusind tak!
Det er jo også meget betryggende at vide at jeg vil reagere før babyen opdager noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.